GP Chin: opony użyte w wyścigu
Większość zawodników pojechała na dwa pit stopy
21.04.1411:52
3320wyświetlenia
@P. | Kierowca | Start | Pit-stop 1 | Pit-stop 2 | Pit-stop 3 | @Suma |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | Hamilton | Mn | Pn (17) | Pn (38) | 2 | |
2. | Rosberg | Mn | Pn (13) | Pn (37) | 2 | |
3. | Alonso | Mn | Pn (11) | Pn (33) | 2 | |
4. | Ricciardo | Mn | Pn (15) | Pn (37) | 2 | |
5. | Vettel | Mn | Pn (12) | Pn (34) | 2 | |
6. | Hülkenberg | Mn | Pn (11) | Pn (31) | 2 | |
7. | Bottas | Mn | Pn (12) | Pn (31) | 2 | |
8. | Räikkönen | Mn | Pn (10) | Pn (31) | 2 | |
9. | Perez | Mn | Pn (10) | Pn (30) | 2 | |
10. | Kwiat | Mn | Pn (14) | Pn (31) | 2 | |
11. | Button | Mn | Pn (7) | Pn (28) | 2 | |
12. | Vergne | Mn | Mn (15) | Pn (32) | 2 | |
13. | Magnussen | Pn | Mn (17) | Pn (31) | 2 | |
14. | Maldonado | Mn | Pn (11) | Pn (32) | 2 | |
15. | Massa | Mn | Pn (10) | Pn (31) | 2 | |
16. | Gutierrez | Mn | Pn (14) | Pn (27) | Mn (40) | 3 |
17. | Bianchi | Mn | Pn (11) | Pn (28) | 2 | |
18. | Kobayashi | Mn | Pn (11) | Mn (30) | Mn (40) | 3 |
19. | Chilton | Mn | Pn (12) | Pn (32) | Mn (48) | 3 |
20. | Ericsson | Mn | Pn (10) | Mn (27) | Mn (42) | 3 |
Niesklasyfikowani | ||||||
Grosjean | Mn | Pn (9) | 1 | |||
Sutil | Mn | 0 |
M = Miękka mieszanka
P = Pośrednia mieszanka
n = Nowy komplet
u = Używany komplet
Dyrektor Pirelli Motorsport Paul Hembery:
Po wczorajszych deszczowych kwalifikacjach wszyscy kierowcy mieli do dyspozycji pełny przydział slicków na wyścig. Od samego początku było widać, że zespoły elastycznie podchodzą do strategii: rozważano dwa lub trzy pit stopy, a kluczem do możliwości każdego kierowcy była forma miękkiej mieszanki w pierwszym przejeździe oraz pośredniej w drugim. Kiedy stało się jasne, że nieznaczny wzrost temperatury nawierzchni nie będzie miał dużego wpływu na ziarnienie miękkich opon, zespoły skupiły się na wykorzystaniu pośredniej mieszanki, podstawowej na wyścig. Temperatura przez cały weekend utrzymywała się ogólnie na niskim poziomie - jednym z najniższych w ostatnich trzech latach - i dlatego zaobserwowaliśmy trochę ziarnienia przede wszystkim na miękkich oponach, co z kolei było przyczyną odkładania się odłamków gumy na najdłuższej prostej. Nie jest to pożądane zjawisko, ale w takich warunkach należało się tego spodziewać. Degradacja pośredniej mieszanki utrzymywała się tutaj na poziomie jednej dziesiątej sekundy na okrążeniu, a w przypadku miękkiego ogumienia ta wartość wyniosła nieco ponad dwie dziesiąte sekundy.