GP Chin: najszybsze okrążenia w wyścigu

Nico Rosberg ustanowił najlepszy czas na torze w Szanghaju

NAJSZYBSZE OKRĄŻENIA W WYŚCIGU

P.Kierowca (Nr)BolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.Nico Rosberg (6) Mercedes F1 W05 Hybrid1:40,40239
2.Lewis Hamilton (44) Mercedes F1 W05 Hybrid1:41,1960,7940,79442
3.Daniel Ricciardo (3) Red Bull RB101:41,4731,0710,27739
4.Fernando Alonso (14) Ferrari F14 T1:42,0811,6790,60848
5.Sebastian Vettel (1) Red Bull RB101:42,1691,7670,08837
6.Sergio Perez (11) Force India VJM07 1:42,2281,8260,05932
7.Esteban Gutierrez (21) Sauber C33 1:42,2571,8550,02942
8.Kimi Raikkonen (7) Ferrari F14 T1:42,3001,8980,04334
9.Felipe Massa (19) Williams FW36 1:42,3701,9680,07034
10.Nico Hulkenberg (27) Force India VJM07 1:42,6242,2220,25433
11.Valtteri Bottas (77) Williams FW36 1:42,6602,2580,03652
12.Kevin Magnussen (20) McLaren MP4-29 1:42,7012,2990,04133
13.Max Chilton (4) Marussia MR03 1:42,8752,4730,17450
14.Jean-Eric Vergne (25) Toro Rosso STR91:42,8962,4940,02134
15.Pastor Maldonado (13) Lotus E221:43,0672,6650,17134
16.Kamui Kobayashi (10) Caterham CT051:43,3232,9210,25648
17.Daniił Kwiat (26) Toro Rosso STR91:43,3372,9350,01433
18.Jenson Button (22) McLaren MP4-29 1:43,3752,9730,03830
19.Marcus Ericsson (9) Caterham CT051:43,6203,2180,24530
20.Romain Grosjean (8) Lotus E221:44,3663,9640,7464
21.Jules Bianchi (17) Marussia MR03 1:44,8254,4230,45936
22.Adrian Sutil (99) Sauber C33 1:58,37617,97413,5512
107% najlepszego czasu: 1:47,430

KOMENTARZE

5
RY2N
22.04.2014 08:27
jeszcze jedna uwaga - do tej pory w żadnym wyścigu Merce nie musiały używać w sposób ciągły swojej ogromnej przewagi - dlatego trudno powiedzieć czy ta różnica (początkowo 3 a teraz 2 sekund na okrążeniu) jest możliwa do utrzymania przez cały wyścig. Wszystko zalezy od czego pochodzi. Jeżeli np. odkryli patent na pracę silnika na składzie mieszanki odbiegającym od stechiometrycznego (dzięki temu z tego samego limitu chwilowego zużycia paliwa, osiągali by większą moc silnika spalinowego) to taki stan raczej nie może trwać długo bo silnik na zubożonej miszance zazwyczaj bardzo się grzeje. Jeżeli ich przewaga pochodzi z układu elektrycznego (alternatory-akumulator-generator) to wtedy jest większa szansa na trwalszy efekt i oznacza to że spokojnie mogą zdublować każdy bolid w stawce).
Kamikadze2000
22.04.2014 07:24
@kabans - ale piszę także o Bahrajnie... ;) Nawet w przypadku FL widać, jaką miażdżącą przewagę ma Merc. Wystarczy tylko dowieźć go do mety. Ciekawe, co na to hejterzy Vettela... ;]
RY2N
22.04.2014 04:19
Znowu rzeczywista strata Ferrari do Merca jest wieksza niż to widać na suchych danych w tabelce powyżej (według moich szacunków wynosi ok 2 sekundy). Rosberg ustanowił FL na 39 okrążeniu jeszcze jak gonił Alonso, a po wyprzedzeniu Hiszpana nieco odpuścił. A Alonso musiał gnać dalej bo uciekał przed Ricciardo, i dlatego jego FL jest jest na 48 okrążeniu (i to pomimo że jego opony były o 4 okrążenia starsze niż Rosberga). Dlatego wczesne FL Rosberga nie oddaje pełni możliwości Mercedesa - na późniejszych okrążeniach z mniejszą ilością paliwa mógłby być znacznie szybszy. Tak czy inaczej Ferrari (i Redbull) zasypują powolutku olbrzymią przepaść do Mercedesa. W przypadku Ferrari różnica ta wynosiła w Australii 3 sek na okrążeniu, w Bahrajnie 2,4 sek. Teraz jest to ok. 2,0 sek.
kabans
21.04.2014 04:03
Przecież nie mogli ustawić mu systemu kontroli startu bo nie było łączności, dlatego spaprał start
Kamikadze2000
21.04.2014 12:17
Nico musi popracować na startem - po raz kolejny spaprał ten element układanki, składającej się na sukces. Trzymam kciuki za powodzenie w Europie! :))