Renault spodziewa się kar za przekroczenie limitu jednostek napędowych

Rob White ujawnił, iż niektórzy kierowcy mogą otrzymać kary w dalszej części sezonu
21.05.1413:22
Łukasz Godula
1890wyświetlenia

Renault obawia się, iż niektórzy kierowcy są na dobrej drodze do otrzymania kar w późniejszej części sezonu z powodu problemów z niezawodnością jednostek napędowych. Pomimo faktu, iż francuski producent dokonał sporego postępu z własnymi jednostkami od przedsezonowych testów, to początkowe problemy nie pozostaną bez konsekwencji.

Szef do spraw silnika Renault, Rob White powiedział, że szybki początkowy progres oznacza, iż wszyscy kierowcy są na różnym poziomie rozwojowym jeśli chodzi o użycie części, które poprawiają jednostkę napędową. Taki stan rzeczy oznacza, że po pierwszej części sezonu już wiadomo, iż niektórzy z kierowców mogą otrzymać kary w dalszej części roku za przekroczenie limitu pięciu jednostek na sezon.

Z każdym wyścigiem sytuacja w każdym z zespołów i u każdego kierowcy staje się coraz bardziej indywidualna - wyjaśnia White. Jedną z rzeczy, na którą musimy spojrzeć jest optymalizacja jednostek napędowych w każdym bolidzie z osobna.

Po pierwszej ćwiartce sezonu wyprzedzamy harmonogram, gdyż wprowadziliśmy do użytku więcej jednostek napędowych niż powinniśmy w tym okresie. Jest to coś co musi być brane pod uwagę. Prawdopodobnie w dalszej części sezonu niektórzy nasi kierowcy otrzymają karę. Jednak w większości przypadków mamy sytuację, która może pozwolić na uniknięcie tego.

Analiza sytuacji z silnikami pokazuje, że Renault jest narażone na największe ryzyko złamania limitu w obszarze elektroniki obsługującej jednostkę. Sebastian Vettel i Kamui Kobayashi użyli jak na razie czterech układów, co oznacza, że pozostał im zaledwie jeden nowy na resztę sezonu. Możliwym jest jednak, że niektóre z napoczętych jednostek będą się nadawały do dalszego użytku, nawet jeśli nie będą w najnowszej specyfikacji.

White dodaje: "Pomimo tego, że użyliśmy więcej jednostek niż prawdopodobnie powinniśmy, to nie wszystkie części, które zostały wymienione nie nadają się do ponownego zamontowania. Ciągle niektóre z nich dają osiągi i przeżyły. Będziemy ich używali w dalszej części sezonu.

Użycie jednostek napędowych w sezonie 2014 - stan przed GP Hiszpanii
SilnikTurboMGU-KMGU-HBaterieECU
Vettel222213
Ricciardo222212
Hamilton222211
Rosberg222211
Alonso222222
Raikkonen222222
Grosjean222211
Maldonado333322
Button222211
Magnussen222211
Hulkenberg222211
Perez222211
Sutil222233
Gutierrez222223
Vergne222211
Kwiat222211
Massa222222
Bottas222211
Bianchi222222
Chilton222222
Kobayashi222234
Ericsson222223

KOMENTARZE

6
derwisz
22.05.2014 05:03
Nie bardzo rozumiem dlaczego w artykule wymieniono akurat Vettela jako tego który moze nie uniknąc kary. Czyżby kolejne tłumaczenie jego porażek? Jak popatrzeć na tabelkę zużycia to Vettel wcale zbytnio się nie wyróżnia na tle reszty stawki. Na przykład AlO ma bardzo zbliżone statystyki zużycia podzespołów. Z Vettelem nie jest tak źle jak opisują, wielu kierowców jest w dużo gorszej bądź takiej samej sytuacji, a tylko nieliczni mają troszeczkę lepszą.
windulek
21.05.2014 01:28
[quote="iceneon"]Maldonado lideruje już w dwóch klasyfikacjach.[/quote] Pierwsza moja myśl ..:D
iceneon
21.05.2014 01:13
Maldonado lideruje już w dwóch klasyfikacjach.
Lukas
21.05.2014 01:01
I po raz kolejny piszesz rzeczy oderwane od rzeczywistości, bo limit przepływu paliwa musi zostać uwzględniony w fazie projektowej jednostki, co oznaczałoby ogromne zwiększenie kosztów, gdyż zespoły najpierw dostosowywały by się do wyższego limitu, a potem ponownie do niższego. Homologacja nic by tu nie dała, bo dopuszcza wprowadzanie zmian w celu zastosowania oszczędności, a to de facto byłoby właśnie robione.
rno2
21.05.2014 12:42
Może się powtarzam, ale moim zdaniem narzucone ograniczenia są zbyt drastyczne (limit jednostek, limit paliwa oraz limit przepływu paliwa). Do tego poziomu jaki mamy teraz powinno się dojść za 2-3 lata co roku stopniowo...
LH44fan
21.05.2014 12:23
I tak nie jest z Renówką tak źle, jak przed sezonem mogłoby się wydawać.