Renault spodziewa się kar za przekroczenie limitu jednostek napędowych
Rob White ujawnił, iż niektórzy kierowcy mogą otrzymać kary w dalszej części sezonu
21.05.1413:22
1892wyświetlenia
Renault obawia się, iż niektórzy kierowcy są na dobrej drodze do otrzymania kar w późniejszej części sezonu z powodu problemów z niezawodnością jednostek napędowych. Pomimo faktu, iż francuski producent dokonał sporego postępu z własnymi jednostkami od przedsezonowych testów, to początkowe problemy nie pozostaną bez konsekwencji.
Szef do spraw silnika Renault, Rob White powiedział, że szybki początkowy progres oznacza, iż wszyscy kierowcy są na różnym poziomie rozwojowym jeśli chodzi o użycie części, które poprawiają jednostkę napędową. Taki stan rzeczy oznacza, że po pierwszej części sezonu już wiadomo, iż niektórzy z kierowców mogą otrzymać kary w dalszej części roku za przekroczenie limitu pięciu jednostek na sezon.
Z każdym wyścigiem sytuacja w każdym z zespołów i u każdego kierowcy staje się coraz bardziej indywidualna- wyjaśnia White.
Jedną z rzeczy, na którą musimy spojrzeć jest optymalizacja jednostek napędowych w każdym bolidzie z osobna.
Po pierwszej ćwiartce sezonu wyprzedzamy harmonogram, gdyż wprowadziliśmy do użytku więcej jednostek napędowych niż powinniśmy w tym okresie. Jest to coś co musi być brane pod uwagę. Prawdopodobnie w dalszej części sezonu niektórzy nasi kierowcy otrzymają karę. Jednak w większości przypadków mamy sytuację, która może pozwolić na uniknięcie tego.
Analiza sytuacji z silnikami pokazuje, że Renault jest narażone na największe ryzyko złamania limitu w obszarze elektroniki obsługującej jednostkę. Sebastian Vettel i Kamui Kobayashi użyli jak na razie czterech układów, co oznacza, że pozostał im zaledwie jeden nowy na resztę sezonu. Możliwym jest jednak, że niektóre z napoczętych jednostek będą się nadawały do dalszego użytku, nawet jeśli nie będą w najnowszej specyfikacji.
White dodaje: "Pomimo tego, że użyliśmy więcej jednostek niż prawdopodobnie powinniśmy, to nie wszystkie części, które zostały wymienione nie nadają się do ponownego zamontowania. Ciągle niektóre z nich dają osiągi i przeżyły. Będziemy ich używali w dalszej części sezonu.
Użycie jednostek napędowych w sezonie 2014 - stan przed GP Hiszpanii | ||||||
Silnik | Turbo | MGU-K | MGU-H | Baterie | ECU | |
---|---|---|---|---|---|---|
Vettel | 2 | 2 | 2 | 2 | 1 | 3 |
Ricciardo | 2 | 2 | 2 | 2 | 1 | 2 |
Hamilton | 2 | 2 | 2 | 2 | 1 | 1 |
Rosberg | 2 | 2 | 2 | 2 | 1 | 1 |
Alonso | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
Raikkonen | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
Grosjean | 2 | 2 | 2 | 2 | 1 | 1 |
Maldonado | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 |
Button | 2 | 2 | 2 | 2 | 1 | 1 |
Magnussen | 2 | 2 | 2 | 2 | 1 | 1 |
Hulkenberg | 2 | 2 | 2 | 2 | 1 | 1 |
Perez | 2 | 2 | 2 | 2 | 1 | 1 |
Sutil | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 |
Gutierrez | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 |
Vergne | 2 | 2 | 2 | 2 | 1 | 1 |
Kwiat | 2 | 2 | 2 | 2 | 1 | 1 |
Massa | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
Bottas | 2 | 2 | 2 | 2 | 1 | 1 |
Bianchi | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
Chilton | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
Kobayashi | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 4 |
Ericsson | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 |
KOMENTARZE