GP Kanady: opony użyte w wyścigu

Większość zawodników pojechała na dwa pit stopy
09.06.1409:48
Paweł Zając
3037wyświetlenia
@P.KierowcaStartPit-stop 1Pit-stop 2Pit-stop 3@Suma
1.RicciardoSMuMn (13)Mu (37)2
2.RosbergSMuMn (18)Mn (44)2
3.VettelSMuMn (15)Mn (36)2
4.ButtonSMuMn (14)Mn (38)2
5.HülkenbergMnSMn (41)1
6.AlonsoSMuMn (16)Mn (44)2
7.BottasSMuMn (14)Mu (35)2
8.VergneSMuMn (15)Mn (39)2
9.MagnussenSMnMn (15)Mn (45)2
10.RäikkönenSMuMn (17)Mu (39)2
11.PerezSMnMn (34)1
12.MassaSMuMn (15)Mu (48)2
13.SutilSMnMn (15)Mn (40)2
14.GutierrezMnSMn (1)Mn (2)Mu (32)3
Niesklasyfikowany
GrosjeanSMnMn (11)Mn (46)2
KwiatMnSMn (29)Mn (46)2
HamiltonSMuMn (19)Mn (45)2
KobayashiSMn0
MaldonadoMn0
EricssonMn0
ChiltonMn0
BianchiMn0 (NU)
W pierwszej kolumnie podana jest mieszanka, na której kierowca rozpoczął wyścig, w ostatniej całkowita liczba pit stopów.
SM = Supermiękka mieszanka
M = Miękka mieszanka
n = Nowy komplet
u = Używany komplet


Dyrektor Pirelli Motorsport Paul Hembery powiedział: Kolejny raz Kanada zapewniła nam niebywałe emocje: tym razem w upalnych warunkach, w których zespoły ciekawie dobierały strategię. W pełnym akcji wyścigu niektórzy kierowcy mocno improwizowali, próbując jak najlepiej wykorzystać ogumienie do zyskania przewagi. Gratulacje dla Daniela Ricciardo za pierwsze zwycięstwo w wyścigu, który na długo zapadnie w pamięć. Gratulacje też dla ekipy Force India, która za czasów naszego zaangażowania w Formule 1 często obiera odmienną strategię od rywali. W Kanadzie dało im to dobry wynik, który mógł być jeszcze lepszy, gdyby nie kolizja w samej końcówce. Finisz pokazał, w jaki sposób strategia dotycząca opon może być wykorzystana do walki o lepsze pozycje.