GP Austrii: opony użyte w wyścigu

Ponownie najpopularniejsza była strategia na dwa pit stopy
23.06.1420:05
Paweł Zając
2711wyświetlenia
@P.KierowcaStartPit-stop 1Pit-stop 2Pit-stop 3@Suma
1.RosbergSMuMn (11)Mn (40)2
2.HamiltonSMuMn (13)Mu (39)2
3.BottasSMuMn (15)Mu (41)2
4.MassaSMuMn (14)Mu (43)2
5.AlonsoSMuMn (14)Mn (47)2
6.PerezMnMu (29)SMn (55)2
7.MagnussenSMuMn (10)Mn (40)2
8.RicciardoSMuMn (10)Mu (43)2
9.HülkenbergSMuMn (9)Mu (39)2
10.RäikkönenSMuMn (15)Mu (44)2
11.ButtonMnMn (27)SMn (58)2
12.MaldonadoMnMu (26)SMn (56)2
13.SutilSMnMn (11)Mn (43)2
14.GrosjeanSMnMn (3)Mn (27)2
15.BianchiMnSMn (40)1
16.KobayashiSMnMn (14)1
17.ChiltonMnSMn (37)1
18.EricssonMnSMn (28)Mn (43)2
19.GutierrezSMnMn (12)S&G (21)Mn (45)3
Niesklasyfikowani
VergneSMnMn (8)Mn (39)2
VettelSMnMn (20)Mu (28)2
KwiatSMuMn (10)1
W pierwszej kolumnie podana jest mieszanka, na której kierowca rozpoczął wyścig, w ostatniej całkowita liczba pit stopów.
SM = Supermiękka mieszanka
M = Miękka mieszanka
n = Nowy komplet
u = Używany komplet
S&G = Kara 10 sekund postoju w boksie


Dyrektor Pirelli Motorsport Paul Hembery powiedział: Osiągi ogumienia były zgodne z naszymi oczekiwaniami, mimo cieplejszych warunków. Dlatego degradacja była nieznacznie większa niż poprzednio, a wyścig był dość prosty ze strategicznego punktu widzenia - jeden pit stop był trochę zbyt ambitnym celem dla większości zespołów, więc przeważnie jechano na dwa postoje. Byliśmy świadkami emocjonującej Grand Prix, w której strategia dotycząca ogumienia była bardzo ważna. Miło też widzieć nową twarz na podium - gratulacje dla Valtteriego i ekipy Williams, a także dla Mercedesa za świetną formę przez cały weekend.