Autosprint: Ferrari poszukuje nowego producenta turbosprężarki

Zdaniem serwisu, podzespół dostarczany przez Honeywell jest głównym winowajcą słabych osiagów
26.06.1410:59
Mateusz Szymkiewicz
2329wyświetlenia

Według ostatnich doniesień, ekipa Ferrari poszukuje nowego producenta, który będzie dostarczał jej turbosprężarkę.

W padoku Formuły 1 silnik włoskiego producenta jest uznawany za zbyt ciężki oraz słaby w porównaniu do konkurentów, w związku z czym zdaniem Autosprintu, są już podejmowane kroki, mające na celu poprawę osiągów jednostki 056/3. Jak donosi włoski serwis, turbosprężarka dostarczana przez firmę Honeywell jest głównym winowajcą niezadowalających parametrów i właśnie trwają poszukiwania nowego producenta.

Ferrari ma swoich historycznych partnerów, ale coś musi się zmienić - powiedział włoski korespondent, Alberto Antonini.

Mimo to w ostatnim czasie szef stajni z Maranello, Marco Mattiacci, powiedział, że problemy jego zespołu nie leżą tylko i wyłącznie w silniku. Nie chcę wskazywać palcem na jakiś sektor czy coś innego. To nie byłoby w porządku. Mimo to nie ma wątpliwości, że jednostka Mercedesa pracuje lepiej od naszej.

Jak przyznał niedawno Stefano Domenicali podczas konferencji FIA w Monachium, zespół czeka długa droga, by powrócić do wygrywania wyścigów. Tak jak powiedziałem w zeszłym roku, zespoły, które będą mocne na początku, utrzymają swoją przewagę w pozostałej części kampanii, ze względu na zmiany w technologii. Mercedes wykonał świetną robotę i będzie z przodu przez jeszcze długi okres. Zniwelowanie straty, kiedy rozwój jest mniej lub bardziej zamrożony, będzie bardzo trudne - powiedział 49-latek.

KOMENTARZE

6
LH44fan
27.06.2014 04:05
[quote]Proste... wywalcie wszystkich Włochów z kierownictwa, załóżcie bazę w Wielkiej Brytanii i zatrudnijcie resztę ludzi Lotusa.[/quote] Tylko że Ferrari kieruje się również tradycją i baza musi być w Maranello a pracownicy mają być Włochami!
pawel92setter
27.06.2014 01:08
Jeśli zapłacą to mogę pomyśleć ;)
SirKamil
26.06.2014 04:46
No dobra... ale ta uwaga to w związku z czym?
aronek
26.06.2014 03:36
SirKamil, ale za osiągi silnika nie odpowiada tylko turbo... zwykłego silnika, a co dopiero tego kombajnu-elektryczno-spalinowo-odzyskowo czegoś. Oczywiście wiadomo, można i w tym obszarze szukać dodatkowych setnych sekundy, a nawet trzeba.
SirKamil
26.06.2014 02:48
O ile mnie pamięć nie myli Ferrari ładuje się Garrettem, czyli Honeywellem, Renault Borg-Warner a Mercedes IHI... No to jeśli Garrett jest do chrzanu, Borg też to nie ma wielkiego wyboru. Jest Siemens tj. KK&K, albo wprost trzeba powiedzieć, że Ferrari poluje na Mercedesowskie IHI o ile sam Mercedes nie posiada pełni własności intelektualnej.
dan193t
26.06.2014 09:05
Proste... wywalcie wszystkich Włochów z kierownictwa, załóżcie bazę w Wielkiej Brytanii i zatrudnijcie resztę ludzi Lotusa. To co napisałem powyżej to jest jakieś rozwiązanie, ale tak bardziej serio to w przyszłym roku Ferka powinna być dużo mocniejsza, bo Allisson w końcu będzie odpowiadał za projekt.