FIA potwierdza nowe procedury restartu wyścigów od sezonu 2015
Podczas spotkania w Monachium uchwalono sporo zmian przed przyszłorocznymi mistrzostwami
26.06.1419:19
5334wyświetlenia
FIA potwierdziła, że od sezonu 2015 restarty wyścigów po zakończeniu okresu neutralizacji będą odbywały się z pól startowych.
Dotychczas po zjeździe samochodu bezpieczeństwa, kierowcy ustawiali się w jednym szyku i ponownie przystępowali do rywalizacji w sposób lotny. Dziś jednak podczas spotkania Światowej Rady Sportów Motorowych w Monachium uchwalono, iż od sezonu 2015 restart będzie odbywał się na polach startowych.
Oprócz tego, zmiany objęły przepisy dotyczące jednostek napędowych. Od przyszłego roku na każdego kierowcę będą przypadały cztery silniki, aczkolwiek jeżeli liczba wyścigów będzie wynosić więcej jak dwadzieścia, to wówczas limit zostanie zwiększony o jedną jednostkę. Ponadto w przypadku, gdy w bolidzie danego zawodnika zostaną wymienione wszystkie elementy składające się na jednostkę napędową, to wtedy karnie wystartuje z końca stawki, a nie jak to jest obecnie, z alei serwisowej.
Federacja postanowiła w ramach cięcia kosztów ograniczyć czas pracy zespołów w tunelach aerodynamicznych oraz przy komputerowej mechanice płynów. Od przyszłego roku czas pracy w tunelu zostanie ograniczony z 80 na 65 godzin w tygodniu i w dodatku każda ekipa będzie mogła korzystać tylko z jednej placówki w ciągu roku.
Odnośnie testów ustalono, iż przed sezonem 2015 zostaną rozegrane trzy sesje w Europie po cztery dni, natomiast w 2016 roku ekipy będą czekały tylko dwie tury testów. Ograniczenia spotkały także testy w trakcie sezonu. Od przyszłych mistrzostw zostaną zorganizowane tylko dwie sesje liczące łącznie cztery dni i połowa z nich ma zostać przeznaczona młodym kierowcom.
Światowa Rada Sportów Motorowych ustaliła, że od następnego roku przepisy odnośnie parku zamkniętego będą już obowiązywać przed rozpoczęciem trzeciego treningu, plany porzucenia koców grzewczych zostały odroczone, a obowiązkowa przerwa dla mechaników pomiędzy piątkowymi, a sobotnimi zajęciami, została wydłużona z sześciu do siedmiu godzin, natomiast od 2016 roku do ośmiu.
Poza tym zatwierdzono nowe przepisy, mające wyeliminować powszechne w tym sezonie wystające elementy z nosów bolidów, a także zezwolono na montowanie tytanowych płyt do podłóg, których zadaniem będzie wytwarzanie snopów iskier w celu poprawienia widowiska. Poza tym nowe regulacje nakazują, by od sezonu 2015 tarcze hamulcowe obracały się z tą samą prędkością co koła, a mocowania felg były podwójne.
KOMENTARZE