Rozpoczęły się prace renowacyjne Interlagos

Wbrew wcześniejszym planom, prosta startowa nie zostanie przeniesiona za Curva do Sol.
05.08.1412:02
Nataniel Piórkowski
1889wyświetlenia

Tor Interlagos zainaugurował wart 80 milionów dolarów program przebudowy obiektu, który zakłada między innymi budowę nowego kompleksu alei serwisowej.

Po tegorocznym wyścigu o Grand Prix Brazylii istniejący kompleks boksów zostanie zburzony, a w jego miejscu powstanie nowy, dający zespołom więcej przestrzeni na padoku. Należy zaznaczyć, że odrzucono pierwotne plany przeniesienia prostej startowej pomiędzy zakręty 3 i 4.

Poprzedni pomysł zakładał przeniesienie kompleksu budynków alei serwisowej w inne miejsce toru, ale po dokładniejszej analizie został on odrzucony - powiedział rzecznik Autodromo Jose Carlos Pace w rozmowie z dziennikarzami Autosportu. Panowało odczucie, że takim posunięciem zatraciłoby się pewną integralną część charakterystyki tego legendarnego obiektu - dodał.

Pierwsza faza projektu, która zakończy się jeszcze przed tegorocznym wyścigiem o Grand Prix Brazylii zakłada wymianę nawierzchni oraz modyfikację wjazdu do alei serwisowej. Przedstawiciele toru zapewniają, że dzięki gładszej fakturze nowy asfalt będzie charakteryzował się większą przyczepnością, która jednak nie przełoży się na wyższą degradację ogumienia.

Z kolei wjazd do boksów, który przez swą oryginalną lokalizację był tematem licznych debat zostanie teraz przeprofilowany, co powinno przełożyć się na poprawę standardów bezpieczeństwa.

KOMENTARZE

8
FelipeF1.
06.08.2014 07:42
Interlagos to świetny obiekt, ale mi się dobrze nie kojarzy z wiadomego powodu, 2008 rok :/
MairJ23
05.08.2014 10:12
@Challenger moj tez - wspanialy obiekt. Zaden inny obiekt w kalendarzu nie jest nawet pdoobny do Interlagos. jak tego mozna bylo dokonac - zawsze sie nad tym zastanwiam i chyba Tilke tez :) i jakos mu nie wychodzi. Pod wzgledem trudnosci obiektu postawilbym Interlagos i Albert Park razem. Oba sa wymagajace i mocno ewoluuja z biegiem czasu podczas weekendu wyscigowego.
Challenger
05.08.2014 07:51
Interlagos jeden z moich ulubionych... Wiele wyścigów widziałem łącznie ze słynnymi wyścigami w wykonaniu Ferrari w 2007 roku (w którym to ostatni w kolejce do tytułu Raikkonen zapewnił sobie tytuł po fatalnej jeździe Hamiltona) i dreszczowiec z Massą, Glokiem i Hamiltonem w 2008r. Wcześniej słabo pamiętam... Dla takich torów powinna istnieć F1 a nie dla tych ulicznych procesyjnych obiektów (z wyjątkiem Monaco) i wypocin pana Tilke na których nie da się wyprzedzać. Dla mnie, kwintesencją ścigania to właśnie Interlagos, SPA, Monza, nawet Suzuka... W kalendarzu w II linii ustawiłbym Silverstone, Albert Park i Gilles Vilnueve Circuit ewentualnie też Yas Marina które tak na prawdę jest świetnie zabudowane, i zachód słońca potrafi ładnie wyczarować klimat. No i oczywiście jeden jedyny klasyk Monaco. Inne tory w ogóle mnie nie przyciągają mimo godzin spędzonych w F1 z kierownicą i godzin przed telewizorem na wyścigach. Wolałbym właśnie więcej tych klasycznych torów od tych miejskich czy tych lotnisk pana Tilke.
Gszegosz
05.08.2014 07:49
Oby w przyszłym sezonie wszystko wróciło do normy tzw. Australia rozpoczyna a Brazylia kończy. AMEN!
Kamikadze2000
05.08.2014 02:17
Abu Zabi także ma swój klimat. Zakończenie 2010 roku poezja. :))
TommyYse
05.08.2014 12:48
@Sar trek Mi tam Abu Zabi odpowiada, bo to tam oglądałem moje pierwsze zakończenie sezonu (oglądam F1 od 2010) i mam taki sentyment do tamtego zakończenia :P
Sar trek
05.08.2014 11:44
Żeby skaszanić ten tor, byłoby trzeba dużo więcej popsuć. Obiekt jest świetny i przeniesienie prostej startowej co prawda by zaszkodziło, ale i tak byłby to jeden z najlepszych torów w kalendarzu. Cieszę się, że prosta startowa zostaje na swoim miejscu i liczę, że tak samo się stanie z pozycją tego obiektu w kalendarzu, tzn. wróci na koniec kalendarza.
marian3251
05.08.2014 10:52
No właśnie - po co przenosić boksy, skoro można tylko przebudować wjazd. Cieszę się, że nie skaszanią tego toru.