Charlie Whiting wyjaśnia kwestie ograniczenia komunikacji radiowej
Dyrektor wyścigowy FIA odpowiedział na pytania AMuS, dotyczące interpretacji nowej dyrektywy.
13.09.1415:04
2167wyświetlenia

Dyrektywa FIA w sprawie ograniczenia komunikacji radiowej rodzi pytania, dotyczące interpretacji konkretnych poleceń i precyzyjnego rozróżniania kwestii dozwolonych i zabronionych w komunikatach. Dyrektor wyścigowy FIA, Charlie Whiting, został poproszony przez Auto Motor und Sport o sprecyzowanie podstawowych kwestii w tej sprawie.
Whiting został zapytany o to, jakie postępowanie przewiduje się w przypadku naruszenia nowej dyrektywy:
To jest sprawa komisarzy sportowych, ale myślę, że będzie to kara sportowa. Ze względu na to, że regulacja jest jasna, nie widzę powodu dla [wcześniejszego] ostrzeżenia.
Jak wyjaśnił Whiting, artykułu 20.1 Regulaminu Sportowego Formuły 1 obowiązuje przez cały weekend wyścigowy, zatem ograniczenie komunikacji radiowej w kwestii osiągów będzie dotyczyło również wolnych treningów i kwalifikacji.
Jeśli chodzi o pit-stopy, dyrektor wyścigowy FIA stwierdził :
Myślimy, że to będzie OK, jeśli zespoły powiedzą kierowcom, aby zatrzymali się w boksach z powodu wymiany opon.
Inaczej jest już jednak w kwestii komunikatów, dotyczących poziomu zużycia paliwa:
Kierowca powinien to widzieć na wyświetlaczu. FIA podobnie będzie traktować informacje o stanie opon i ich uszkodzeniach:
Zawodnik powinien to widzieć na kierownicy na podstawie pobierania danych z samochodu - podobnie jak ze wskaźnikiem paliwa.
Zdecydowanie zakazane będą szyfrowane polecenia, dotyczące konkretnych ustawień trybu pracy silnika czy dostarczania paliwa (w rodzaju SOC 3, MIX 5, czy FUEL 2).
Dokładnie to narusza naszym zdaniem artykuł 20.1- podkreślił Whiting. W zgodzie z tym samym artykułem, zespoły nie będą mogły podczas okrążenia formującego przekazywać kierowcom informacji na temat rozgrzewania opon, hamulców czy synchronizowania sprzęgła.
KOMENTARZE