Mercedes przed GP Singapuru skróci przełożenia skrzyni biegów
Mimo swojej dominacji, niemiecki zespół nie wykorzystywał dotychczas pełnych możliwości silnika.
13.09.1415:09
2668wyświetlenia

Mercedes zamierza przed GP Singapuru skorzystać z wyjątku w tegorocznym regulaminie technicznym, który pozwala na jedną zmianę przełożeń skrzyni biegów w trakcie sezonu. Niektóre zespoły skorzystały z tej możliwości wcześniej, choć np. Williams w ogóle nie widzi powodów do zmian.
Przed rozpoczęciem sezonu zespoły były zobowiązane do zgłoszenia wybranych przełożeń skrzyni biegów. Wyjątek w artykule 9.6.2 pozwala jednak na dokonanie jednej zmiany przełożeń ośmiobiegowej skrzyni w wybranym przez zespół momencie sezonu. Toro Rosso skorzystało z tej możliwości w Monako, Red Bull w Belgii, a Ferrari na Monzy. Obecnie zamierza to zrobić Mercedes.
Niemiecki zespół chce skrócić przełożenia, aby na wolniejszych torach efektywniej wykorzystywać moc swojej jednostki napędowej.
Dla wszystkich pozostałych torów [przełożenia] były zbyt długie. Przy pierwotnych ustawieniach skrzyni biegów chcieliśmy zostawić sobie pewną rezerwę, ale całkiem wcześnie zauważyliśmy, że lepiej byłoby mieć krótsze przełożenia. Jednak z ich zmianą czekaliśmy aż do Singapuru- powiedział w rozmowie z Auto Motor und Sport Aldo Costa.
Wynika z tego, że Mercedes nie wykorzystywał dotychczas w pełni potencjału mocy swojego silnika. Jednak dzięki swojej dominacji, zespół mógł odłożyć zmianę przełożeń skrzyni do 14 wyścigu w sezonie. Inaczej postąpił na przykład Red Bull, który już w Belgii zmienił przełożenia na dłuższe.
Trzeci w klasyfikacji konstruktorów Williams jest zadowolony z przełożeń i nie zamierza na razie nic zmieniać. Dyrektor techniczny zespołu z Grove, Pat Symonds, powiedział:
Jesteśmy zadowoleni z naszych ustawień skrzyni biegów. Podczas testów wypróbowaliśmy też, jak działają dłuższe przełożenia.
Zdaniem Symondsa, w przypadku tegorocznych jednostek napędowych aż ośmiobiegowa skrzynia jest wręcz zbyteczna:
Silniki mają tak wielki moment obrotowy, że z powodzeniem wystarczyłaby nam pięciobiegowa skrzynia. Zaoszczędziłoby to sporo wagi i miejsca. Niestety, regulacje nakazują osiem biegów.
KOMENTARZE