Drugi trening przed GP Japonii dla Lewisa Hamiltona

Kierowcy Mercedesa ponownie zajęli dwie najwyższe pozycje w klasyfikacji.
03.10.1408:28
Nataniel Piórkowski
5669wyświetlenia

Lewis Hamilton uzyskał najlepszy czas okrążenia podczas drugiej, chaotycznej sesji treningowej przed GP Japonii, która stała pod znakiem kraks i niepewnych warunków pogodowych.

W przeciwieństwie do poranka to Max Chilton jako pierwszy opuścił aleję serwisową. Po sześciu minutach Romain Grosjean dysponował już czasem okrążenia na poziomie 1:38,440s. Chwilę później Kamui Kobayashi uderzył w bariery po utracie kontroli nad tyłem swojego Caterhama w trzecim zakręcie.

Gdy obsługa toru zakończyła prace nad usuwaniem z toru rozbitego bolidu, dosłownie trzy minuty później, najprawdopodobniej z powodu usterki technicznej, na poboczu zatrzymał się Jean-Eric Vergne. Dwadzieścia minut po starcie sesji, po zblokowaniu kół w ostatnim zakręcie w bariery uderzył ówczesny lider tabeli - Daniel Ricciardo. Przepraszam, po prostu straciłem kontrolę nad tyłem - powiedział Australijczyk po swojej kraksie. Z uwagi na mnogość incydentów, sesja została wstrzymana, a jej wznowienie nastąpiło dopiero o 14:36 czasu lokalnego.

Na torze bardzo szybko pojawili się kierowcy Mercedesa, a Lewis Hamilton już po swoim pierwszym kółku wskoczył na czoło klasyfikacji z czasem 1:35,432s. Za Brytyjczykiem równie szybko znalazł się drugi z kierowców Srebrnych Strzał - Nico Rosberg. Krótko po tym na torze po raz kolejny pojawiły się żółte flagi: tym razem spowodowane uderzeniem w bariery samochodu Estebana Gutierreza w zakręcie Spoon. Chwilę przed incydentem dwójkę kierowców Mercedesa zdołał przedzielić Kimi Raikkonen, mający już w swoim Ferrari szybszą, pośrednią mieszankę ogumienia.

Po uprzątnięciu rozbitego Saubera, na tor powrócił Jean-Eric Vergne. Od połowy sesji nad torem zaczęły zbierać się coraz ciemniejsze chmury, a siła wiatru dostrzegalnie wzrastała na sile. Zgodnie z zapewnieniami FIA uważnie monitoruje sytuację pogodową związaną z tajfunem, jaki może realnie zagrozić dalszej części wyścigowego weekendu na Suzuce. Po tym jak Hamilton i Rosberg zaczęli korzystać z pośredniej mieszanki znacznie poprawili swoje osiągnięcia, z tym że pierwsze miejsce ciągle należało do mistrza świata z 2008 roku. Niemiec miał co prawda doskonałą okazję do awansu na pozycję lidera, jednak zmarnował ją błędem popełnionym w szykanie Casio. Na trzecim miejscu plasował się doskonale dysponowany jak do tej pory Valtteri Bottas z Williamsa.

Na krótko przed końcem pierwszej godziny zajęć, gdy większość kierowców skupiała się już na dłuższych przejazdach, mechanicy Force India czynili ostatnie przygotowania przed pierwszym popołudniowym wyjazdem na tor Sergio Pereza. Z kolei mechanicy Ferrari dokonywali wymiany tylnego skrzydła w bolidzie Kimiego Raikkonena. Na piętnaście minut przed wywieszeniem flagi w szachownicę Perez zgłosił pierwsze, drobne opady w jedenastym zakręcie.

W ostatnich dziesięciu minutach opady przybierały na sile jednak nie na tyle, by kierowcy zdecydowali się na założenie do swych samochodów przejściowego ogumienia. Pogarszające się warunki w połączeniu z realizowanymi programami przyczyniły się do utrzymania stabilności w klasyfikacji generalnej. Praktycznym zakończeniem treningu było wywieszenie czerwonej flagi po tym, jak na prostej prowadzącej do zakrętu 130R, Jean-Eric Vergne po raz kolejny zatrzymał swój bolid z powodu awarii.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 37°C
Temperatura powietrza: 27°C
Prędkość wiatru: 2,3 m/s
Wilgotność powietrza: 70%
Sucho/mokro

REZULTATY TRENINGU 2

P.Kierowca (Nr)BolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1Lewis Hamilton (44)Mercedes F1 W05 Hybrid1:35,07828
2Nico Rosberg (6)Mercedes F1 W05 Hybrid1:35,3180,2400,24027
3Valtteri Bottas (77)Williams FW36 1:36,2791,2010,96124
4Jenson Button (22)McLaren MP4-29 1:36,4091,3310,13028
5Sebastian Vettel (1)Red Bull RB101:36,4361,3580,02724
6Kimi Raikkonen (7)Ferrari F14 T1:36,5291,4510,09319
7Fernando Alonso (14)Ferrari F14 T1:36,6371,5590,10826
8Kevin Magnussen (20)McLaren MP4-29 1:36,7141,6360,07731
9Daniił Kwiat (26)Toro Rosso STR91:36,9431,8650,22927
10Daniel Ricciardo (3)Red Bull RB101:37,1862,1080,2433
11Jean-Eric Vergne (25)Toro Rosso STR91:37,2192,1410,03319
12Nico Hulkenberg (27)Force India VJM07 1:37,5042,4260,28516
13Romain Grosjean (8)Lotus E221:37,5632,4850,05931
14Felipe Massa (19)Williams FW36 1:37,7002,6220,13718
15Sergio Perez (11)Force India VJM07 1:37,7862,7080,0868
16Pastor Maldonado (13)Lotus E221:37,7982,7200,01227
17Adrian Sutil (99)Sauber C33 1:38,0102,9320,21225
18Esteban Gutierrez (21)Sauber C33 1:38,3653,2870,3559
19Marcus Ericsson (9)Caterham CT051:39,0693,9910,70422
20Jules Bianchi (17)Marussia MR03 1:39,3064,2280,23720
21Max Chilton (4)Marussia MR03 1:39,3334,2550,02724
22Kamui Kobayashi (10)Caterham CT051:42,7607,6823,4273
107% najlepszego czasu: 1:41,733

KOMENTARZE

4
marrcus
03.10.2014 09:46
a tera Toto Wolf
LH44fan
03.10.2014 06:50
[quote]Suzuka pokazuje możliwości W05 i jego przewagę nad resztą. Dobre 1,5 sekundy przewagi... absolutnie inna liga. ;)[/quote] Ale w ostatnich latach to Adrian Newey dzielił i rządził na Suzuce, aż 4 razy BRYTYJCZYK na tym torze zwyciężył. :)
mich909090
03.10.2014 12:39
Ciekawe, że Merc najwięcej zyskuje w 1 sektorze wiec W05 jest chyba perfekcyjnym bolidem.Ale i tak niedziela może być nie przewidywalna ze względu na warunki.
Kamikadze2000
03.10.2014 12:01
Suzuka pokazuje możliwości W05 i jego przewagę nad resztą. Dobre 1,5 sekundy przewagi... absolutnie inna liga. ;)