Drugi trening przed GP Japonii dla Lewisa Hamiltona
Kierowcy Mercedesa ponownie zajęli dwie najwyższe pozycje w klasyfikacji.
03.10.1408:28
5669wyświetlenia
Lewis Hamilton uzyskał najlepszy czas okrążenia podczas drugiej, chaotycznej sesji treningowej przed GP Japonii, która stała pod znakiem kraks i niepewnych warunków pogodowych.
W przeciwieństwie do poranka to Max Chilton jako pierwszy opuścił aleję serwisową. Po sześciu minutach Romain Grosjean dysponował już czasem okrążenia na poziomie 1:38,440s. Chwilę później Kamui Kobayashi uderzył w bariery po utracie kontroli nad tyłem swojego Caterhama w trzecim zakręcie.
Gdy obsługa toru zakończyła prace nad usuwaniem z toru rozbitego bolidu, dosłownie trzy minuty później, najprawdopodobniej z powodu usterki technicznej, na poboczu zatrzymał się Jean-Eric Vergne. Dwadzieścia minut po starcie sesji, po zblokowaniu kół w ostatnim zakręcie w bariery uderzył ówczesny lider tabeli - Daniel Ricciardo.
Przepraszam, po prostu straciłem kontrolę nad tyłem- powiedział Australijczyk po swojej kraksie. Z uwagi na mnogość incydentów, sesja została wstrzymana, a jej wznowienie nastąpiło dopiero o 14:36 czasu lokalnego.
Na torze bardzo szybko pojawili się kierowcy Mercedesa, a Lewis Hamilton już po swoim pierwszym kółku wskoczył na czoło klasyfikacji z czasem 1:35,432s. Za Brytyjczykiem równie szybko znalazł się drugi z kierowców Srebrnych Strzał - Nico Rosberg. Krótko po tym na torze po raz kolejny pojawiły się żółte flagi: tym razem spowodowane uderzeniem w bariery samochodu Estebana Gutierreza w zakręcie Spoon. Chwilę przed incydentem dwójkę kierowców Mercedesa zdołał przedzielić Kimi Raikkonen, mający już w swoim Ferrari szybszą, pośrednią mieszankę ogumienia.
Po uprzątnięciu rozbitego Saubera, na tor powrócił Jean-Eric Vergne. Od połowy sesji nad torem zaczęły zbierać się coraz ciemniejsze chmury, a siła wiatru dostrzegalnie wzrastała na sile. Zgodnie z zapewnieniami FIA uważnie monitoruje sytuację pogodową związaną z tajfunem, jaki może realnie zagrozić dalszej części wyścigowego weekendu na Suzuce. Po tym jak Hamilton i Rosberg zaczęli korzystać z pośredniej mieszanki znacznie poprawili swoje osiągnięcia, z tym że pierwsze miejsce ciągle należało do mistrza świata z 2008 roku. Niemiec miał co prawda doskonałą okazję do awansu na pozycję lidera, jednak zmarnował ją błędem popełnionym w szykanie Casio. Na trzecim miejscu plasował się doskonale dysponowany jak do tej pory Valtteri Bottas z Williamsa.
Na krótko przed końcem pierwszej godziny zajęć, gdy większość kierowców skupiała się już na dłuższych przejazdach, mechanicy Force India czynili ostatnie przygotowania przed pierwszym popołudniowym wyjazdem na tor Sergio Pereza. Z kolei mechanicy Ferrari dokonywali wymiany tylnego skrzydła w bolidzie Kimiego Raikkonena. Na piętnaście minut przed wywieszeniem flagi w szachownicę Perez zgłosił pierwsze, drobne opady w jedenastym zakręcie.
W ostatnich dziesięciu minutach opady przybierały na sile jednak nie na tyle, by kierowcy zdecydowali się na założenie do swych samochodów przejściowego ogumienia. Pogarszające się warunki w połączeniu z realizowanymi programami przyczyniły się do utrzymania stabilności w klasyfikacji generalnej. Praktycznym zakończeniem treningu było wywieszenie czerwonej flagi po tym, jak na prostej prowadzącej do zakrętu 130R, Jean-Eric Vergne po raz kolejny zatrzymał swój bolid z powodu awarii.
Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 37°C
Temperatura powietrza: 27°C
Prędkość wiatru: 2,3 m/s
Wilgotność powietrza: 70%
Sucho/mokro
REZULTATY TRENINGU 2
P. | Kierowca (Nr) | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Lewis Hamilton (44) | Mercedes F1 W05 Hybrid | 1:35,078 | 28 | |||
2 | Nico Rosberg (6) | Mercedes F1 W05 Hybrid | 1:35,318 | 0,240 | 0,240 | 27 | |
3 | Valtteri Bottas (77) | Williams FW36 | 1:36,279 | 1,201 | 0,961 | 24 | |
4 | Jenson Button (22) | McLaren MP4-29 | 1:36,409 | 1,331 | 0,130 | 28 | |
5 | Sebastian Vettel (1) | Red Bull RB10 | 1:36,436 | 1,358 | 0,027 | 24 | |
6 | Kimi Raikkonen (7) | Ferrari F14 T | 1:36,529 | 1,451 | 0,093 | 19 | |
7 | Fernando Alonso (14) | Ferrari F14 T | 1:36,637 | 1,559 | 0,108 | 26 | |
8 | Kevin Magnussen (20) | McLaren MP4-29 | 1:36,714 | 1,636 | 0,077 | 31 | |
9 | Daniił Kwiat (26) | Toro Rosso STR9 | 1:36,943 | 1,865 | 0,229 | 27 | |
10 | Daniel Ricciardo (3) | Red Bull RB10 | 1:37,186 | 2,108 | 0,243 | 3 | |
11 | Jean-Eric Vergne (25) | Toro Rosso STR9 | 1:37,219 | 2,141 | 0,033 | 19 | |
12 | Nico Hulkenberg (27) | Force India VJM07 | 1:37,504 | 2,426 | 0,285 | 16 | |
13 | Romain Grosjean (8) | Lotus E22 | 1:37,563 | 2,485 | 0,059 | 31 | |
14 | Felipe Massa (19) | Williams FW36 | 1:37,700 | 2,622 | 0,137 | 18 | |
15 | Sergio Perez (11) | Force India VJM07 | 1:37,786 | 2,708 | 0,086 | 8 | |
16 | Pastor Maldonado (13) | Lotus E22 | 1:37,798 | 2,720 | 0,012 | 27 | |
17 | Adrian Sutil (99) | Sauber C33 | 1:38,010 | 2,932 | 0,212 | 25 | |
18 | Esteban Gutierrez (21) | Sauber C33 | 1:38,365 | 3,287 | 0,355 | 9 | |
19 | Marcus Ericsson (9) | Caterham CT05 | 1:39,069 | 3,991 | 0,704 | 22 | |
20 | Jules Bianchi (17) | Marussia MR03 | 1:39,306 | 4,228 | 0,237 | 20 | |
21 | Max Chilton (4) | Marussia MR03 | 1:39,333 | 4,255 | 0,027 | 24 | |
22 | Kamui Kobayashi (10) | Caterham CT05 | 1:42,760 | 7,682 | 3,427 | 3 |
107% najlepszego czasu: 1:41,733
KOMENTARZE