Autohebdo: Rozmowy Kubicy z PH Sport zakończyły się fiaskiem

Fakt ten mial potwierdzić francuskim dziennikarzom sam szef ekipy.
17.12.1421:47
Nataniel Piórkowski
6226wyświetlenia

Według informacji przekazywanych przez Autohebdo, rozmowy na linii Robert Kubica - PH Sport zakończyły się fiaskiem.

Po zakończeniu sezonu 2014, w trakcie którego krakowianin występował w Rajdowych Mistrzostwach Świata za kierownicą Fiesty RS WRC obsługiwanej przez M-Sport, w mediach przewijały się plotki o możliwym odnowieniu współpracy Kubicy z ekipą PH Sport.

Według spekulacji Kubica miał w przyszłym roku otrzymać do dyspozycji Citroena DS3 WRC. Najdalej idące spekulacje mówiły nawet o tym, że partnerem zwycięzcy GP Kanady z 2008 roku będzie rajdowy mistrz świata z 2003 roku - Peter Solberg, a dostawcą opon dla ekipy zostanie włoska firma Pirelli, pragnąca mocnej zaakcentować swą obecność w WRC.

Jak informuje jednak Autohebdo, szef PH Sport - Bernard Pillat, stwierdził, iż negocjacje dotyczące współpracy z Kubicą zakończyły się fiaskiem, a priorytetowymi programami ekipy będą w przyszłym roku te związane z WRC 2 i wystawianiem DS3 R5 dla Stephane'a Lefebvre'a i Quentina Giordano.

Według francuskich dziennikarzy jedynymi dostępnymi w tej chwili opcjami dla Kubicy mają być pozostanie w M-Sporcie - tu problemem mogą okazać się jednak nie najlepsze relacje pomiędzy Polakiem i Malcolmem Wilsonem - lub starty w prywatnym Hyundaiu w specyfikacji 2014.

Warto również wspomnieć o tym, że według portalu rallye-addict.com Kubica wystartuje w styczniowym Rajdzie Janner w samochodzie R5.

Wiadomo, że zgłoszenia do inaugurującej sezon ERC rundy wysłały póki co cztery polskie załogi: Kajetan Kajetanowicz/Jarek Baran (Fiesta R5 przygotowana przez M-Sport w barwach Lotos Rally Team), Łukasz Kabaciński oraz Grzegorz Dachowski (Subaru Impreza), Grzegorz Sikorski oraz Michał Jurgała (Honda Civic Type-R), a także Sławomir Ogryzek i Jakub Wróbel (Peugeot 208).

KOMENTARZE

26
Adakar
19.12.2014 08:53
@Sgt Pepper Jego kariera w F1 skończyła się w lutym 2011 roku, ale widać, niektórzy nie przywiązują wagi do dat
Sgt Pepper
19.12.2014 08:47
Taaa. Robert zamierza na razie skupić się na rajdach, bo nie ma sensu zaczynanie wszystkiego od nowa… Moi drodzy. To oględnie wyrażony KONIEC kariery w F1 Roberta. Czy tego chcecie, czy nie, ale w F1 już go nie ujrzymy. Czy są jeszcze naiwni, którzy wierzą że Kubica będzie "zaczynał wszystko od nowa, nabierał tempa" etc w wieku 32-34 lat??? Ja się złudzeń pozbyłem już dawno. Szkoda, ale takie życie.
Adakar
19.12.2014 08:42
RK w DTM ... nocne mokre marzenia fanów ... BMW i Audi już zamknęły składy, a RK siedział ledwie pół dnia w aucie DTM Mercedesa ... w styczniu 2013 roku. 2 lata temu. Nie było go na testach w Jerez. Szansę są mniej niż zerowe. Merc narazie tylko Garego potwierdził. Strzelalbym, że Maximilian Gotz dostanie szanse na 1 sezon przynajmniej za osiągi w SLSie GT3, a reszta... Pascal i Christian Vietoris na 100% zostanie, Robert Wickens ... też, di Reście może dadzą jeszcze jeden sezon szansy, to maks.
vojtas
18.12.2014 05:15
Z oryginału nie wynika że zamiarza skończyć z marzeniami o powrocie.Dokładnie RK powiedział,że póki co nie ma sensu zaczynać wszystkiego od nowa ( nabieranie tepma i szybkości,formy w bolidzie) i woli na razie skupić się na rajdach :)
artimek
18.12.2014 05:10
@waldeck Serio? TVN24 ma być wiarygodnym żródłem :)?
waldeck
18.12.2014 05:06
[quote="krecik705"][/quote]"Robert Kubica stwierdził w wywiadzie dla blogera Leo Turriniego, że jest bliski zrezygnowania z dalszej walki o Formułę 1. 30-latek ma się skupić już tylko i wyłącznie na startach w rajdach samochodowych." Więcej tutaj http://sport.tvn24.pl/rajdy,131/robert-kubica-nie-wroci-do-formuly-1,499080.html
krecik705
18.12.2014 01:37
To tylko moja teoria spiskowa, ale nie będę zdziwiony, gdy Robert pójdzie do szpitala na operację ręki. Chyba nawet sam rozważał taką opcję na przerwę zimową, a po wyjściu ze szpitala mieć ewentualną możliwość powrotu do F1 na pełny etat, bez opuszczania ulicznych torów.
stanislaw11
18.12.2014 10:07
Oczywiście, że wolałbym go w LMP1. Napisałem tylko, że LMP2 to w ostateczności ;)
E1-XP
18.12.2014 09:54
[quote="macieiii"]Formula E razem z Heidfedlem ;)[/quote] FE to tylko zimowy dodatek do MŚ Endurance, który jest głównym programem Heidfelda. [quote="stanislaw11"]Ciekawie by było, gdyby w trzecim Porsche siedział Robert podczas LeMans :) W ostateczności jakieś LMP2 ;)[/quote] P2 raczej nie jest najlepszym wyborem- choćby ze względu na kompromis w składzie czy raczej prywatny charakter całej klasy. A przeciez RK chce jeździć na najwyższym poziomie.
rydz14_09
18.12.2014 09:47
Mam nadzieje ze zobaczymy Roberta w DTM
slawek_s
18.12.2014 09:21
[quote="Duzy Pies"][/quote] Mi wśród tych planów od A do Z brakuje tylko pomysłu zastąpienia Jeana Todta na stanowisku szefa FIA i Berniego na stanowisku szefa FOM.
Duzy Pies
18.12.2014 09:12
jacy optymiści..Robert ma plan B i C , DTM, Formuła E, kierowca testowy F1, LE Mans LMP2 coś jeszcze?
FM WMR
18.12.2014 08:40
Nie mógłby tak poprostu zostać test driverem w jakimś topowym zespole F1 i docierać ręke w piątkowych treningach?Kto wie,może to by było lepsze od rozmieniania swojego talentu w rajdach.Sam nie raz mówił,że urodził się po to żeby ścigać się na torze;-).Napewno nie raz zawstydziłby Alonso czy Hamiltona.
Aquos
18.12.2014 08:07
Przypuszczam, że ma przygotowany jakiś plan B (a pewnie i C). Osobiście wolałbym go na torze, niż w rajdach, ale niech robi to, co mu daje najwięcej frajdy i satysfakcji - cokolwiek by to nie było, jestem z nim!
macieiii
17.12.2014 11:50
Formula E razem z Heidfedlem ;)
stanislaw11
17.12.2014 11:03
Powinien jak najszybciej wracać na tor. Fajnie byłoby zobaczyć go w DTM, chociaż na trochę, aby poczekać na jakieś lepsze oferty. Ciekawie by było, gdyby w trzecim Porsche siedział Robert podczas LeMans :) W ostateczności jakieś LMP2 ;)
enstone
17.12.2014 10:53
Citroen nie mógłby wystawić dla Kubicy trzeciego DS3 WRC w swoim fabrycznym zespole, tak jak to robi Volkswagen z Mikkelsenem i w przyszłym roku Hyundai z Paddonem ??? Myślę, że nie będzie chciał dalej jeździć tym złomem od Wilsona, a Hyundai w starej specyfikacji lepszy nie będzie. Może DS3 WRC razem z A-Style..??!
Sar trek
17.12.2014 10:35
Sytuacja się nieco skomplikowała, ale wierzę, że Kubica znajdzie satysfakcjonującego go rozwiązanie. Zdecydował się na rajdy i pewnie będzie się ich trzymał. Rok nauki w gorszym samochodzie nie byłby tak naprawdę taki zły. Jeśli na poważnie myśli o przyszłości w WRC, to jeszcze rok w Fordzie, albo nawet w Hyundaiu jest dość perspektywiczne. Szkoda, że nie ma jakiegoś VW z zeszłego roku.
E1-XP
17.12.2014 10:05
@Gie mówisz o serii w której podstawowym kierowcą zespołu fabrycznego jest +50 latek? :) Mimo zmian jak np plaska podloga i większe skrzydło auta TC1 nadal wymagają innego stylu jazdy niz ten do ktorego przyzwyczajony jest RK, a ktory zapewniają prototypy. Jeśli miałby się znaleźć na torze w trybie ex-F1, to do wyboru są 3 możliwości z pełnym wsparciem fabryki: LMP1, GT500 lub DTM. Stawiam jednak na kolejny rok w WRC.
Master
17.12.2014 09:50
Oby DTM.
FuX08
17.12.2014 09:45
Chyba troszkę mści się na Robercie to niekończenie rajdów, może być problem ze znalezieniem dobrego zespołu. Wracaj chłopie na tor, tu twoje miejsce.
cravenciak
17.12.2014 09:41
Cały rok jeździł w WRC, żeby teraz się uczyć nowych rajdów w ERC? W życiu. Będzie Fiesta z A-Style.
Gie
17.12.2014 09:33
Oj tak, Robert chyba przeprosi się z DTM-ami albo i z WTCC. A może by tak sobie śmignął cały sezon w ERC i zgarnął kolejny tytuł? :)
uqad
17.12.2014 09:12
No i fajnie, dawaj Robert do DTM ;)
dan193t
17.12.2014 09:11
nie będzie, zresztą teraz zespoły homologują nowe części i stary Hyundai który był najwolniejszy z całej czwórki aut (w Niemczech wygrali po błędach rywali) stanie się jeszcze wolniejszy.. Kubek w życiu na coś takiego nie pójdzie. Pachnie DTMem
tivi92
17.12.2014 08:56
ciekawe co robert wymysli, moze ten "hundaj" bedzie lepszy niz fiesta z tego roku