Lotus zaprezentował bolid E23 Hybrid

Stajnia z Enstone opublikowała komputerowe grafiki swojej tegorocznej konstrukcji
26.01.1515:13
Mateusz Szymkiewicz
9582wyświetlenia

Zespół Lotus dosyć niespodziewanie postanowił zaprezentować swój tegoroczny bolid - E23 Hybrid.

Dla stajni z Enstone sezon 2015 będzie całkowicie nowym otwarciem. Ubiegłoroczne zmagania okazały się być dla niej katastrofą, ze względu na fakt, iż innowacyjne rozwiązanie z asymetrycznym nosem nie spełniło oczekiwań, a w dodatku jednostka napędowa przygotowana przez Renault pozostawiała wiele do życzenia pod względem mocy oraz niezawodności.

Tegoroczny model zostanie wyposażony w silnik Mercedesa, który okazał się być najlepszym w stawce. Ponadto by podkreślić współpracę z niemieckim gigantem oraz charakterystykę obecnie stosowanych rozwiązań, do nazwy E23 został dołączony wyraz Hybrid, który był stosowany w ubiegłym roku w kontekście konstrukcji producenta ze Stuttgartu.

Na tegorocznym bolidzie widzimy całkowicie nowy projekt nosa. Rozwiązanie zastosowane w E23 gwałtownie schodzi w dół zaraz po mocowaniu i w przeciwieństwie do np. FW37 Williamsa, nowy Lotus nie posiada zaprojektowanego wystającego elementu, który ma spełnić rygorystyczne przepisy dotyczące maksymalnej wysokości.

Ponadto zauważalne są zmiany na tyle samochodu, co ma oczywiście związek z zainstalowaniem w E23 Hybrid jednostki napędowej od Mercedesa, a także dosyć interesująco rozwiązana kwestia chłodzenia, ponieważ pod głównym wlotem powietrza znajdują się dwa mniejsze. Modyfikacji uległo również malowanie, na którym widzimy mniej koloru czerwonego, natomiast dużo więcej czerni.

Nowy bolid Lotusa zadebiutuje na torze 1 lutego podczas przedsezonowych testów na torze Jerez. Póki co nie wiadomo, kto jako pierwszy poprowadzi tegoroczną konstrukcję brytyjskiej ekipy.

^galeria,684

KOMENTARZE

24
mar2nakonek16
16.02.2015 06:23
Ładnie się prezentuje bolid Lotusa :) Aby tylko jeździły szybciej w tym sezonie :) lubię ten zespół :)
michal132
27.01.2015 06:38
czemu nie ma DRS ?
Operatywny
27.01.2015 01:32
@FM WMR W Jerez Mercedes, Williams i Lotus będą miały nowe silniki, a FI stary ;)
FM WMR
27.01.2015 08:06
Tylko dlaczego w Jerez pojadą na starym silniku?
Kamikadze2000
27.01.2015 06:57
Na pewno wygląda lepiej od poprzednika. Założę się jednak, że te miernoty z FIA znowu wprowadzą swoje "bystre zmiany w przepisach"... ;)
pawel92setter
26.01.2015 09:53
Ja poczekam aż wypłyną zdjęcia kompletnego pojazdu.
SirKamil
26.01.2015 09:53
[quote](...)Koniec końców wszystko powinno być jasne w lutym.[/quote] Nawet do szarpania nogawek przydaje się czytanie ze zrozumieniem. Sam zespół prolonguje okres oczekiwania do marca, więc próbuj dalej.
gnt3c
26.01.2015 08:52
no może w lutym bedzie jasne, bo na razie jest ciemne ta jak było last year :D
enstone
26.01.2015 08:39
Trzeba poczekać na "SirKamili" i się zapytać, gdzie te zielone kolory i wielkie umowy sponsorskie. Lotus zatrudnił ostatnimi czasy trzech grafików, tym menedżera graficznego z Caterhama. Istnieją sygnały o mocnych umowach sponsorskich. Na samochodzie może pojawić się trochę jasnozielonego. Koniec końców wszystko powinno być jasne w lutym. Coś nie wyszło ....
MairJ23
26.01.2015 08:31
niezle skiny do Rfactor'a :)
General
26.01.2015 08:21
Gdzie ta zmiana malowania, Romain? Chyba, że chodzi o zmianę nazwy z Black Pearl na Black Panther - to OK:)
gnt3c
26.01.2015 08:02
a ja bym chciał żeby tak wyglądały :D w koncu mamy 21 wiek, a auta wyglądają jak z poprzedniej dekady ... http://fc05.deviantart.net/fs18/f/2007/151/b/7/Ferrari_F2008_by_emrehusmen.jpg
Ralph1537
26.01.2015 07:10
W końcu bolid z normalnym nosem :)
ICEman
26.01.2015 05:29
Ładny jak yyyeee... bolid GP2. A tak na serio to dali jakiś virtualny model z Rfactor, poczekamy na testy na prawdziwe zdjęcia
kabans
26.01.2015 05:27
znowu prezentacja w autocadzie ale teraz to zrobił jakiś leniwy student
Carolius
26.01.2015 05:13
Wygląda na szybki! :D Wiedziałem, że coś wykombinują, bo samochód nie przeszedł pierwszych testów zderzeniowych. Nie mają kasy, to stawiają na kreatywność. Ten samochód wydaje się być taki lekki i delikatny :D
Mahilda111
26.01.2015 05:06
@Kajt Jeśli masz na myśli reklamę Mazdy to załącza się ona dopiero wtedy, jeżeli trzymasz na niej kursor dłużej niż trzy sekundy i wisi ona na stronie już od kilku dobrych lat ;)
Kajt
26.01.2015 05:03
Bolid piękny - mam nadzieję, że będzie szybki, ale redakcję f1wm.pl to bym za kohones pozawieszał za tę reklamę, która wysadza mi bębenki w uszach na słuchawkach CO PIĘĆ SEKUND!! Od dzisiaj AdBlock włączony, nie będzie wyświetleń.
enstone
26.01.2015 04:48
Mam mieszane odczucia na temat E23 Hybrid, taki trochę dziwny, ale może to wina tej grafiki i na żywo będzie się lepiej prezentował. Ładnie upakowany tył, charakterystyczne środkowe mocowanie tylnego skrzydła czyżby wygaszane tylne skrzydło.? Ciekawe potrójne wloty powietrza, estetyczny nos bez żadnych końcówek mocowany bardzo podobnie jak w Mercedesie, przednie skrzydło z zeszłego roku. Rzucają się w oczy braki sponsorów, malowanie ładne, aczkolwiek zrezygnował bym z tego czerwonego PDVSA, wtedy bolid wyglądał by wyśmienicie. Oby był szybki.
thomas29
26.01.2015 04:28
Chciałem, żeby właśnie tak wyglądały te nosy. Chociaż kolorystycznie to ja bym złote paski pociągnął od kokpitu do końca nosa a nie tak jak to teraz jest, świetnie by to z onboardu wyglądało. A te wloty to może być "hit" w tym roku, nie w sensie jakiejś rewolucji technicznej, ale ciekawostki. Ale troche szeroki się wydaje, tak jakby bali sie o chłodzenie
Shaitan
26.01.2015 03:24
Piękny, oby był szybki :).
vvv
26.01.2015 03:08
Wygląda całkiem, całkiem :) i nie ma pryszcza na nosie.
peter01
26.01.2015 02:44
2 foto - ktoś może mi coś opowiedzieć o tych górnych wlotach? Bo ciekawie wyglądają.
Wit91
26.01.2015 02:23
Taki dziwny ale oby był szybszy od E22