Sauber zaprezentował niebiesko-żółte C34

Stajnia z Hinwil zgodnie z przypuszczeniami zdecydowała się na zmianę malowania
30.01.1510:00
Mateusz Szymkiewicz
7621wyświetlenia

Ekipa Sauber odsłoniła konstrukcję C34, która posiada całkowicie nowe malowanie.

Stajnia z Hinwil zdecydowała się na ogromne zmiany w składzie kierowców i z ubiegłorocznych reprezentantów żaden nie utrzymał swojej posady. Nowym liderem zespołu został Marcus Ericsson, który w poprzednim sezonie wystartował w szesnastu wyścigach z Caterhamem. Jego partnerem będzie debiutant Felipe Nasr, natomiast posadę testera otrzymał Raffaele Marciello.

Model C34 wyróżnia się całkowicie nowym malowaniem. Sauber podjął decyzję o porzuceniu stosowanego od dwóch lat grafitu, zastępując go niebieskim, żółtym oraz białym. Pierwsze dwa kolory są związane z obecnością nowego sponsora - Banco do Brasil. Jeśli chodzi o zmiany konstrukcyjne, to ekipa zdecydowała się na niski nos w stylu ubiegłorocznego Toro Rosso z długim elementem na jego czele. Kolejne zauważalne zmiany to bardziej wyprofilowane sekcje boczne, co może oznaczać, iż tegoroczna jednostka napędowa jest jeszcze lepiej zintegrowana z nadwoziem.

Ekipa przystępując do nowego sezonu z pewnością będzie chciała zatuszować swoje ubiegłoroczne niepowodzenia. Rok 2014 był najgorszy w historii Saubera, jako, że zakończył mistrzostwa z zerowym dorobkiem punktowym, natomiast jego bolid był jednym z najwolniejszych w stawce i m.in. pozwolił tylko raz na wejście w kwalifikacjach do Q3. Teraz jednak zespół liczy na nowe rozdanie i znacznie bardziej udany sezon.

^galeria,687

KOMENTARZE

21
mar2nakonek16
16.02.2015 06:44
Aby z tą nową...starą barwą Sauber szybciej jeździł i zdobywał punkty :)
Directormiki
31.01.2015 06:16
Mi się podoba, nie czarny/szary i "inny" od pozostałych. Jednak będzie mi się z jednym kojarzyć: http://oi62.tinypic.com/2mcztl3.jpg
LH44fan
30.01.2015 09:28
No i wreszcie można popatrzeć na bolid Saubera, bardzo ładne i wyróżniające się malowanie. Nie taka nuda jaka była w 2013 czy 2014.
SirKamil
30.01.2015 08:03
[quote] że są mega drogie silniki V6, które kręcą się do 15 000RPM, ale nikt ich nie kręci do limitu bo nie można (ograniczenie przepływu paliwa)...[/quote] Te silniki są tak samo "mega drogie" jak każde inne by były. Bądź mogłyby być tak samo tanie, jak jakiekolwiek inne. Ceny silników wyznacza wyłącznie polityka ich producentów a nie konkretne rozwiązania techniczne. Tutaj też działa prawo popytu i podaży.
Kamikadze2000
30.01.2015 05:35
Tegoroczne bolidy na pewno prezentują się lepiej od ubiegłorocznych. Oby ten sezon nie był takim dziwactwem, jak poprzedni. :)
juutuu
30.01.2015 05:15
Nareszcie jakieś ciekawsze kolorki bo do tej pory nudy jak flaki w oleju były ..
rocque
30.01.2015 03:04
Proste malowanie, ale całkiem w porządku :) Zapożyczę jedną z powyższych wypowiedzi, bo idealnie oddaje to co chciałem napisać. [quote]W końcu jakaś odmiana w szaro-burej stawce.[/quote]
rno2
30.01.2015 12:36
@badyl Cicho, bo zaraz Cię zaatakują komentarzami, że F1 nie jest dla biedakufff. To oczywiste, że dla kibiców ważne jest, żeby bolidy w środku były wykonane z jakichś egzotycznych materiałów (najlepiej z księżyca albo z Marsa). Kto nie ma 350 milionów euro rocznie na 2 samochody, to niech idzie sobie do GP3! A tak serio: w pełni popieram Twój wpis. Co do pustki w malowaniach - nic dziwnego, skoro sponsor za nawet za małą naklejeczkę musi wyłoży niebotyczne sumy, co jest w sumie normalne, skoro budżety zespołów muszą być tak kosmicznie wysokie. Oczywiście, że za 50-70 milionów $ czy euro + poluzowane regulaminy techniczne mielibyśmy świetne ściganie. W tej chwili mamy taki absurd, że są mega drogie silniki V6, które kręcą się do 15 000RPM, ale nikt ich nie kręci do limitu bo nie można (ograniczenie przepływu paliwa)...
wsadders98
30.01.2015 12:22
@enstone Silanna to sponsor Ericssona. Gdy był w Caterhamie to też Silanna tam była, a chyba po GP Wielkiej Brytanii to był najbardziej widoczny sponsor. A sam bolid IMHO nawet ładny.
hejter
30.01.2015 12:13
Może malowanie nie jest arcydziełem sztuki, ale mnie się podoba - będzie się wyróżniać tle stawki. Powrót do starych czasów :P
Wit91
30.01.2015 12:12
[quote="badyl"][/quote] No trudno o dobrego sponsora jak się jest na końcu stawki!!!
badyl
30.01.2015 11:15
[quote="dan193t"]kolejny prawie czysty bolid[/quote] To dowód na to, że F1 jest przeszacowana, nikt już nie ma zamiaru wykładać tyle kasy na 20 samochodzików jeżdżących 20 razy w roku. Żeby zbudować finalne 2 auta i ścigać się 20 razy (połowa w miejscach, gdzie trybun nie udaje się zapełnić) zespoły wydają jakieś chore setki milionów dolarów, normalne to to nie jest. A koncerny tytoniowe w przewidywalnej przyszłości z reklamami nie wrócą. Jeżeli koszty nie zostaną obniżone to w stawce pozostanie kilka najbogatszych ekip, reszta zbankrutuje. Duże koncerny mając do wyboru dać kasę na F1 (niezapełnione trybuny, transmisje często w kodowanych TV, spadek zainteresowania będący trendem, a nie epizodem, mało wyścigów w roku) lub jakiś klub piłkarski grający w lidze mistrzów plus silnej i popularnej lidze krajowej (około 70 spotkań plus skróty, bramki, migawki, zdjęcia w prasie) przy zapełnionych trybunach (taki Dortmund ma średnią widzów na mecz pewnie około 70.000 ludzi, o Realach, Barcelonach, Manchesterach, Bayernach i wielu, wielu innych nie wspominając)... no ich wybór jest oczywisty. Warto rzucić okiem chociażby na bukmacherów... przeznaczają ogromne kwoty na promocję, wiele klubów piłkarskich dostaje od nich duże pieniądze... i ani jeden nie jest zainteresowany F1. Co "szokujące" sporo koncernów motoryzacyjnych woli reklamować się przez piłkę nożną niż przed F1, Toyota, KIA, Hyundai, kilka innych też widywałem na stadionowych banerach. F1 osiągnęła szczyt jakiś czas temu... ale wdrapała się zbyt wysoko jak na potencjał i teraz wielu osobom ciężko przyjąć to do wiadomości. Za 50mln$ za sezon na zespół też dałoby się zrobić F1 i widz nie dostrzegłby różnicy, a sponsorów przy takich kosztach by pewnie nie brakowało.
enstone
30.01.2015 11:11
Wygląda tragicznie, jak z jakiejś serii dla młodych FR.3.5 czy GP2. Mogli chociaż przełamać te kolory jakimiś pasami wzdłuż bolidu, wszystko tak na odp*erdol pomalowane, po raz kolejny czarne skrzydła, mogli je chociaż pomalować na żółto, może by fajniej wyglądało. Naliczyłem 4 sponsorów więc bida, nie widać sponsorów Ericssona. Końcówka nosa w kształcie bochenka chleba :D
FelipeF1.
30.01.2015 10:29
Barwy są świetne, tylko coś "goły" ten bolid.
Amalio
30.01.2015 10:17
Super! Wygląda oldschoolowo. Mi się podoba :)
BinLadenF1
30.01.2015 09:56
Sauber w barwach narodowych Ericssona, Szwedzi będą zakochani :) Bardzo dobrze że doszło do kompletnej zmiany, zeszłoroczne malowanie było strasznie nijakie dla mnie - nie istnieli..
Byczek
30.01.2015 09:49
Piękny! Chciałbym, żeby cała stawka odważyła się na takie oryginalne malowania :)
Maly-boy
30.01.2015 09:37
W końcu jakaś odmiana w szaro-burej stawce.
Carolius
30.01.2015 09:26
Przez ten dziwny nos wydaje się być nieco ociężały. Oby ten samochód dawał szansę na zdobywanie punktów. Znowu zabral ktoś sponsora Cata. Jednego wziął Sauber, jednego McLaren. :)
dan193t
30.01.2015 09:13
Wszystko fajnie, tylko ten biały nie pasuje ;/ Ale i tak szacun za to, że w stawce będą kolory Ale bieda w tej F1.. kolejny prawie czysty bolid
McLuke
30.01.2015 09:12
Powrót do starych czasów Saubera, gdy za kółkiem debiutował Iceman i Massa ;) fajnie, że chociaż jeden zespół zmienił całkowicie malowanie :) Oby ten sezon dla Saubera był lepszy niż poprzedni.