Dennis: McLaren korzysta w tym roku z pionierskich technologii

Brytyjczyk twierdzi, że technicznie jest to najlepszy bolid w historii zespołu
02.02.1514:17
Paweł Zając
2770wyświetlenia

McLaren twierdzi, że wraz z Hondą zaryzykowali podczas projektowania tegorocznego bolidu korzystając z nowych technologii, aby przyśpieszyć powrót do czołówki.

Zespół pozostaje pewny potencjału nowego auta pomimo kiepskiego startu testów przedsezonowych i problemów z jednostką napędową.

Ron Dennis, szef McLarena, uważa, że filozofia wczesnej pracy nad osiągami, a później nad niezawodnością odpłaci się w dalszej części sezonu, choć początkowo może nastręczać sporo problemów. Niektóre technologie, które zostały wprowadzone w układzie przeniesienia napędu nigdy wcześniej nie istniały - powiedział Brytyjczyk. Wchodzimy na nieodkryty dotąd obszar ponosząc ryzyko, z którym wydaje nam się, że sobie poradzimy. Problemy wynikają z intensywnego upakowania wszystkiego wokół silnika, jednak od tego są testy.

Dennis uważa również, że McLaren nigdy miał bardziej upakowanego i dokładniej przygotowanego bolidu w całej swojej historii, a także pochwalił współprace z Hondą. Silnik jest integralną częścią naszej filozofii "rozmiaru zero". Samochód jest fenomenalnie upakowany w tylnej części. Peter Prodromou i jego ekipa w pełni wykorzystali precyzję wytwarzania elementów, która przerosła wcześniejsze standardy McLarena. Elegancja niektórych rozwiązań aero, a także ich umiejscowienie w zawieszeniu, kanałach chłodzenia hamulców i innych, jest na poziomie, którego wcześniej nie osiągaliśmy.

W każdym sporcie, jeśli chce się kogoś dogonić, to trzeba przyśpieszać szybciej niż inni, bo inaczej to nie następuje. Podjęliśmy skalkulowane ryzyko - tyczy się ono technologii, którzy wprowadzamy jako pierwsi i ciężko będziemy nad nimi pracować, aby przyniosły zyski w osiągach. Pewnie nawet w Australii nie będzie jeszcze tego widać. Spodziewam się, że opanowanie ich zajmie nam dwa, trzy wyścigi.

KOMENTARZE

4
Carolius
02.02.2015 06:06
Tak jest IceMan, tamte technologie wykorzystali dopiero w 2005 roku. Mac słynie z innowacji, pamiętacie podwójny pedał hamulca?
ICEman
02.02.2015 05:25
@Carolius Masz na myśli mp4/18 którego przez cały sezon 03 McLaren nie potrafił ogarnąć. [quote]„Niektóre technologie, które zostały wprowadzone w układzie przeniesienia napędu nigdy wcześniej nie istniały”[/quote] mowa tu między innymi o sprzęgle zintegrowanym w silniku https://www.youtube.com/watch?v=jlnS7OZ9bnU
Carolius
02.02.2015 02:06
Byle się to nie skończyło jak w 2003 roku...
macieiii
02.02.2015 01:58
pamiętam słowa Dennisa rok temu, gdy swą dobitnością przekonywał o swoich racjach. Powietrze zeszło z McLarena po GP Australii i długo trzeba było czekać na wyniki. Miejmy nadzieję, że rzeczywiście rośnie nam nowy numer jeden w stawce, bo zanim do tego dojdzie będą musieli dogonić i prześcignąć konkurencję co zwiastuje ciekawe wyścigi. Może nawet Ferrari coś w końcu zacznie jeździć. Po testach pewnie Mercedesy przyspieszą o 3s więc nie ma się co nastawiać. Prędzej RedBull jak co roku będzie odnosił pojedyncze zwycięstwa. McLaren opowiada o technologiach z kosmosu i w razie czego ma furtkę z całej tej sytuacji: "chyba ogarniamy temat"