FIA wprowadzi od GP Chin dodatkowe czujniki w układach paliwowych

Federacja chce się upewnić, że producenci nie omijają przepisu odnośnie maksymalnego przepływu
09.04.1515:30
Mateusz Szymkiewicz
1013wyświetlenia

FIA postanowiła zamontować dodatkowe czujniki w układach paliwowych jednostek napędowych Mercedesa, Ferrari, Renault oraz Hondy.

Według regulaminu, maksymalny przepływ paliwa może wynosić 100 kilogramów na godzinę i Federacja ma podejrzenia, że część producentów znalazła w swoich silnikach obszary, w których paliwo jest dawkowane ponad tą normę, a przepływomierze nadal odczytują wartości jako prawidłowe. Z tego też powodu od GP Chin znajdą się w jednostkach dodatkowe czujniki.

Największe podejrzenia odnośnie omijania przepisów spadły na Mercedesa oraz Ferrari, którzy pod względem osiągów swoich pakietów są wyraźnie przed Renault i Hondą. Zdaniem El Confidencial, podejrzenia FIA powinny zostać zweryfikowane na torze, jeżeli bolidy zaczną osiągać gorsze wyniki w porównaniu do poprzednich Grand Prix.

Od czwartku FIA zacznie korzystać z nowych czujników, by otrzymywać jeszcze większe detale z pracy układów paliwowych - możemy przeczytać w raporcie hiszpańskiej gazety Marca.

KOMENTARZE

3
Mr President
10.04.2015 10:41
FIA już szuka sposobu na wyrównanie osiągów silników, a przynajmniej stara się pokazać Red Bullowi, że może zmienić zasady w trakcie sezonu, jeśli znajdzie sposób na zredukowanie przewagi silnikowej zespołów fabrycznych.
rno2
10.04.2015 07:01
Zupełnie nie rozumiem po co jest ten limit. Wystarczy, że jest limit 100kg paliwa na wyścig - niech kierowca/zespół gospodaruje tym paliwem jak mu się podoba...
oxiplegatz
09.04.2015 04:23
Ech, a ci z FIA ciągle szukają dziury w całym. Choćby raz mogli wprowadzić wszystkie zmiany przed sezonem, a nie w trakcie.