Nelson Piquet Jr pierwszym mistrzem Formuły E

Najlepszy podczas drugiego wyścigu w Londynie był Sam Bird
29.06.1500:48
Paweł Zając
3814wyświetlenia


Nelson Piquet Jr został pierwszym mistrzem Formuły E pokonując Sebastiena Buemiego o zaledwie punkt. O tytule zadecydowało siódme miejsce Brazylijczyka w wyścigu, który padł łupem Sama Birda.

Siódme miejsce byłego kierowcy Renault nie było łatwym zadaniem, gdyż startował on z zaledwie szesnastego pola. Cztery pozycje udało mu się zyskać już na starcie, by następnie zmienić auto jedno okrążenie później niż rywale. To pozwoliło mu powrócić na tor na dziesiątym miejscu. Kolejne pozycje to prezent od kolegi zespołowego - Olivera Turveya, a także zwycięska walka z Salvadorem Duranem, która zapewniła mu tytuł.

Niewiele brakowało, aby Buemi sięgnął po koronę, jednak błąd na okrążeniu wyjazdowym kosztował go jedno miejsce, które ostatecznie okazało się kluczowe. Na czele natomiast Bird ostro walczył z innymi zawodnikami, choć ostatecznie nie umiał sobie poradzić ze Stephane Sarrazinem. Jak się później okazało, nie było to konieczne, gdyż Francuza ukarano za przekroczenie dozwolonego poziomu energii, co dało zwycięstwo Birdowi oraz podium dla Jerome d'Ambrosio oraz Loica Duvala.

P.Kierowca (Nr)Nar.SamochódOkr.Czas/strataPkt.
1Sam Bird (2)Spark-Renault SRT_01E290h45m48,79225
2Jerome D'Ambrosio (7)Spark-Renault SRT_01E29+0:06,97318
3Loic Duval (6)Spark-Renault SRT_01E29+0:09,43015
4Bruno Senna (21)Spark-Renault SRT_01E29+0:10,14712
5Sebastien Buemi (9)Spark-Renault SRT_01E29+0:10,68910
6Lucas di Grassi (11)Spark-Renault SRT_01E29+0:11,2048
7Nelson Piquet Jr (99)Spark-Renault SRT_01E29+0:11,5616
8Salvador Duran (77)Spark-Renault SRT_01E29+0:12,4024
9Oliver Turvey (88)Spark-Renault SRT_01E29+0:14,1422
10Nicolas Prost (8)Spark-Renault SRT_01E29+0:14,535
11Daniel Abt (66)Spark-Renault SRT_01E29+0:23,170
12Simona de Silvestro (28)Spark-Renault SRT_01E29+0:24,610
13Karun Chandhok (5)Spark-Renault SRT_01E29+0:31,501
14Alex Fontana (18)Spark-Renault SRT_01E29+0:38,423
15Stephane Sarrazin (30)Spark-Renault SRT_01E29+0:48,680
16Jean-Eric Vergne (27)Spark-Renault SRT_01E28+1 okr.
Niesklasyfikowani
17Nick Heidfeld (23)Spark-Renault SRT_01E23
18Fabio Leimer (3)Spark-Renault SRT_01E17
19Jarno Trulli (10)Spark-Renault SRT_01E14
20Sakon Yamamoto (55)Spark-Renault SRT_01E6
Pole position: Stephane Sarrazin - 1:23,901 (+3 pkt.)Najszybsze okrażenie: Sam Bird - 1:26,790 na 0 okrążeniu (+2 pkt.)

KOMENTARZE

14
benethor
30.06.2015 02:28
[quote="Gzehoo92"]Zastanawia mnie tylko jedno - jak wyglądałby wyścig na permanentnym torze? Gdyby tymi bolidami mieli ścigać się np. na Catalunya National.[/quote] Sądząc po specyfikacji podobnie do FR 2.0
marcin_114
29.06.2015 02:03
Wolę Foumula E School https://www.youtube.com/watch?v=AV_pWC9u0L8 "akcja" od 2:50
Aeromis
29.06.2015 01:43
@Gzehoo92 Przejaskrawiając - jak gokarty na Monzy. Bzzzz nuda zakręt bzzzz, pierwszy wyścig FE tak wyglądał (przejaskrawiając). A tutaj masz przykład https://www.youtube.com/watch?v=QK8_63_hlhY Zdecydowanie dla mnie wyścig w Berlinie był najlepszy (choć parę przegapiłem). Swoją drogą - fajnie że FE można oglądać na żywo legalnie na youtube lub z oficjalnej strony (z dodatkowymi onboardami).
Gzehoo92
29.06.2015 01:20
Tylko jeden wyścig udało mi się obejrzeć - ten w Londynie. Szkoda że Buemi nie wygrał, miałby tytuł już w kolejnej serii, ale i tak nieźle że Piquet został tym pierwszym mistrzem nowej serii. Zastanawia mnie tylko jedno - jak wyglądałby wyścig na permanentnym torze? Gdyby tymi bolidami mieli ścigać się np. na Catalunya National.
Aeromis
29.06.2015 01:00
@Mr President Pierwszy sezon to bardziej badanie gruntu, na pewno FE może być dużo szybsze, ale badając grunt nie wydaje się niebotycznych pieniędzy. O ile plany już się nie zmieniły, to w przyszłości możliwe będzie używanie różnych silników (co pewnie chciałoby Volvo o ile zapadnie decyzja by dołączyć). Obecne budżety zespołów to tylko około 3,5 mln. @rno2 Też mam nadzieję że fanboosty znikną, jednak one także wpisują się w badanie gruntu.
Mr President
29.06.2015 11:32
Formuła E jest zbyt wolna, żeby traktować ją poważnie. Stawka kierowców imponująca i na tym opiera się duże zainteresowanie serią, ale jeszcze nie ta technologia, żeby porównywać ją do F1. Obejrzałem kilka wyścigów i o ile walka jest niezła i prowizoryczne tory nieźle pomyślane, to żadna to widowiskowość, kiedy moc sięga "zawrotnych" 150 kW. Jazda tymi samochodami nie jest tak trudna, żeby wymagała zawodników na poziomie F1.
THC-303
29.06.2015 11:19
Fanbootsy są żenujące jak lato z radiem, w ogóle seria na kolana nie powala (widziałem 1 wyścig, więc nie oceniam atrakcyjności i akcji na torze, tylko regulacje techniczne i ich konsekwencje), ale zgadzam się, że przy F1 wcale nie wyglądają aż tak źle. Inna sprawa, że to wystawia ocenę F1, a nie FE. Szkoda Di Grassiego.
rno2
29.06.2015 11:10
Ja będę traktował Formułę E z bardzo dużym przymrużeniem oka, dopóki będą funkcjonowały te śmieszne fanboosty. Każdy kierowca powinien mieć jednakowe szanse, a w walce o zwycięstwo powinien się liczyć talent, a nie popularność...
Kamikadze2000
29.06.2015 08:46
F1 jest obecnie taką padaką, że Formuła E wcale nie musi się wstydzić. ;]
Wit91
29.06.2015 08:36
Prestiż Formuły E dobre.
mpluta2
29.06.2015 08:31
@cobra Na jakiej podstawie podważasz prestiż Formuły E?
cobra
29.06.2015 07:05
Wow, mistrz odkurzaczy - mega prestiż. ;)
Aeromis
28.06.2015 11:34
Fantastyczny wyścig, masa emocji. Szkoda że di Grassi nie dał rady, cóż za dużo straconych punktów w sezonie, pech to pech, a ten tor mu zdecydowanie nie leżał i w dodatku musiał sie na nim dwa razy ścigać.Z drugiej strony cieszę się z sukcesu Piqueta. Często pokazywał świetnie realizowaną taktykę oszczędzania mocy przy solidnym tempie, zjechania później i potem już tylko wyprzedzanie. Buemi nie wyrobił napięcia, najpierw uślizg i strata pozycji, a potem próbował ją odzyskać w sposób który od pewnego momentu był wymierzony w rozwalenie bolidu B.Sennie niż wyprzedzenie go. Dobrze że nie zdobył majstra, byłby niesmak. Bardzo podobał mi się cały sezon Birda - musiał dzielnie walczyć z byłymi kierowcami F1, którzy praktycznie zdominowali tą serię. Mam nadzieję że FE będzie się dalej rozwijać. Jest ciekawie i może być dużo szybciej
Krauza
28.06.2015 11:09
Nelsinho wraca z przytupem do Europy.