FIA zmodyfikowała system kar za wymianę silników

Federacja podjęła także decyzję o przyznaniu dodatkowej jednostki nowym producentom.
10.07.1522:33
Nataniel Piórkowski
2850wyświetlenia


Podczas posiedzenia Światowej Rady Sportu Motorowego FIA podjęła decyzję o wprowadzeniu zmian w kontrowersyjnym systemie kar za ponadlimitowe wymiany jednostek napędowych.

Stosowane od bieżącego sezonu kary za wymianę silników były określane przez wiele zespołów jako zbyt ostre i nie mające wiele wspólnego z rzeczywistym obrazem stawki. Idealnym tego przykładem było GP Austrii, gdy Jenson Button z McLarena został cofnięty o dwadzieścia pięć pozycji na starcie.

Ponieważ w F1 konkuruje obecnie tylko 20 bolidów, pozostałość kary Brytyjczyka została zamieniona na przejazd przez aleję serwisową z włączonym ogranicznikiem prędkości.

Realizując sugestię Grupy Strategicznej F1, FIA postanowiła jednak, by od teraz w najgorszym przypadku cofać kierowcę na koniec stawki, eliminując tym samym wszelkie dodatkowe kary.

FIA podjęła również decyzję o przyznaniu dodatkowej jednostki napędowej na kierowcę, każdemu producentowi rozpoczynającemu rywalizację w Formule 1. W tym roku na przepisie tym skorzysta Honda, której dostępny limit silników na zawodnika został rozszerzony do pięciu.

Przedstawione wyżej zmiany wchodzą w życie ze skutkiem natychmiastowym.

KOMENTARZE

4
kibic sribic
11.07.2015 11:55
@Maly-boy To oni coś pojeździli? Coś mi chyba umknęło...
Maly-boy
11.07.2015 06:52
Lepiej zapobiegać niż leczyć. Najpierw wprowadzenie skompilowanych i drogich kosiarek, później ograniczenie ilości silników bo trzeba "osczędzać" i do tego ograniczenia testów przez co w poprzednim sezonie silniki Mercedesa były z innej ligi, Renault nie pozbierało się do dzisiaj, a Honda.... wystarczy zobaczyć ile przejechali km przed sezonem.
marrcus
10.07.2015 10:56
naprawiać trzeba od razu a nie czekać do konca roku
Yurek
10.07.2015 08:51
Nie ma to jak kolejny raz zmieniać zasady gry w trakcie sezonu.