FIA zmodyfikowała system kar za wymianę silników
Federacja podjęła także decyzję o przyznaniu dodatkowej jednostki nowym producentom.
10.07.1522:33
2850wyświetlenia
Podczas posiedzenia Światowej Rady Sportu Motorowego FIA podjęła decyzję o wprowadzeniu zmian w kontrowersyjnym systemie kar za ponadlimitowe wymiany jednostek napędowych.
Stosowane od bieżącego sezonu kary za wymianę silników były określane przez wiele zespołów jako zbyt ostre i nie mające wiele wspólnego z rzeczywistym obrazem stawki. Idealnym tego przykładem było GP Austrii, gdy Jenson Button z McLarena został cofnięty o dwadzieścia pięć pozycji na starcie.
Ponieważ w F1 konkuruje obecnie tylko 20 bolidów, pozostałość kary Brytyjczyka została zamieniona na przejazd przez aleję serwisową z włączonym ogranicznikiem prędkości.
Realizując sugestię Grupy Strategicznej F1, FIA postanowiła jednak, by od teraz w najgorszym przypadku cofać kierowcę na koniec stawki, eliminując tym samym wszelkie dodatkowe kary.
FIA podjęła również decyzję o przyznaniu dodatkowej jednostki napędowej na kierowcę, każdemu producentowi rozpoczynającemu rywalizację w Formule 1. W tym roku na przepisie tym skorzysta Honda, której dostępny limit silników na zawodnika został rozszerzony do pięciu.
Przedstawione wyżej zmiany wchodzą w życie ze skutkiem natychmiastowym.
KOMENTARZE