Antonio Felix da Costa wygrał drugi wyścig DTM na Zandvoort
Rywalizację ponownie zdominowały samochody BMW.
12.07.1516:15
2283wyświetlenia
Podczas głównego wyścigu na torze Zandvort - który podobnie jak miało to miejsce w trakcie sprintu został zdominowany przez BMW - Antonio Felix da Costa odniósł swoje pierwsze zwycięstwo w DTM.
Pomimo drobnych opadów deszczu, jakie występowały w trakcie kilku ostatnich okrążeń rywalizacji, Portugalczyk utrzymał prowadzenie przed Augusto Farfusem, Bruno Spenglerem i Timo Glockiem.
Da Costa obronił wywalczone w południe pole position, nieznacznie oddalając się na starcie od Spenglera, który w zakręcie Tarzana musiał zająć się obroną pozycji przed Farfusem. Dopiero na piątej i szóstej pozycji sklasyfikowani byli najlepsi kierowcy startujący w samochodach innych niż BMW: Miguel Molina w Audi przed Danielem Juncadellą za kierownicą Mercedesa.
Po stosunkowo spokojnym pierwszym stincie, na dwunastym okrążeniu Spengler i Wittmann zdecydowali się na zjazd do alei serwisowej w celu wykonania obowiązkowego postoju. Na podobny ruch zdecydowali się także wspomniani wcześniej Molina (zaliczył spory awans pozwalający mu na znalezienie się blisko mistrza DTM z 2014 roku) oraz Juncadella. W wyniku powolnej obsługi drugi z Hiszpanów stracił jednak sporo cennego czasu, a co za tym idzie miejsce w połowie TOP10.
Do sporego zamieszania doprowadził odwlekający w czasie swój postój Lucas Auer. Spowalniający stawkę Niemiec spadł w końcu w dół stawki po kontakcie z próbującym wyprzedzić go Wittmannem. W wyniku zamieszania doszło do uszkodzenia mocowania pokrywy silnika w BMW Martina Tomczyka, który z tego też powodu musiał zakończyć zmagania na poboczu toru.
Okrążenie później swoich mechaników odwiedzili jednocześnie da Costa i Farfus. Dzięki sprawnej pracy załogi Brazylijczykowi udało się zyskać pozycję przed Spenglerem, utrzymując ją aż do samej linii mety, na której za czołową trójką zameldowali się solidnie jadący Glock i Wittmann.
Emocji dostarczała wprawna obrona Pascala Wehrleina przed Mattiasem Ekstromem. W końcówce doszło też do kolizji pomiędzy Tomem Blomqvistem, o którego zawadził Robert Wickens, ukarany później przejazdem przez aleję serwisową. Widowiskowym manewrem popisał się z kolei Juncadella, który po kontakcie z Mortarom utrzymał swojego Mercedesa zwiedzając z dużą prędkością pobocza legendarnego holenderskiego obiektu. Niestety krótko po tym 24-latek wycofał się z dalszej walki.
P. | Kierowca (Nr) | Nar. | Samochód | Okr. | Czas/strata | Pkt. |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | Antonio Felix da Costa (13) | BMW M4 DTM | 39 | 1h02m07,601 | 25 | |
2 | Augusto Farfus (18) | BMW M4 DTM | 39 | +0:00,473 | 18 | |
3 | Bruno Spengler (7) | BMW M4 DTM | 39 | +0:01,091 | 15 | |
4 | Timo Glock (16) | BMW M4 DTM | 39 | +0:01,710 | 12 | |
5 | Marco Wittmann (1) | BMW M4 DTM | 39 | +0:04,975 | 10 | |
6 | Pascal Wehrlein (94) | DTM AMG Mercedes C-Coupe | 39 | +0:10,954 | 8 | |
7 | Mattias Ekström (5) | Audi RS5 DTM | 39 | +0:11,275 | 6 | |
8 | Christian Vietoris (8) | DTM AMG Mercedes C-Coupe | 39 | +0:11,567 | 4 | |
9 | Adrien Tambay (27) | Audi RS5 DTM | 39 | +0:11,910 | 2 | |
10 | Gary Paffett (2) | DTM AMG Mercedes C-Coupe | 39 | +0:12,247 | 1 | |
11 | Mike Rockenfeller (99) | Audi RS5 DTM | 39 | +0:12,661 | ||
12 | Miguel Molina (17) | Audi RS5 DTM | 39 | +0:15,130 | ||
13 | Jamie Green (53) | Audi RS5 DTM | 39 | +0:15,942 | ||
14 | Paul di Resta (3) | DTM AMG Mercedes C-Coupe | 39 | +0:16,456 | ||
15 | Timo Scheider (10) | Audi RS5 DTM | 39 | +0:16,853 | ||
16 | Maximilian Gotz (84) | DTM AMG Mercedes C-Coupe | 39 | +0:18,319 | ||
17 | Maxime Martin (36) | BMW M4 DTM | 39 | +0:29,708 | ||
18 | Tom Blomqvist (31) | BMW M4 DTM | 39 | +0:32,670 | ||
19 | Robert Wickens (6) | DTM AMG Mercedes C-Coupe | 39 | +0:52,235 | ||
20 | Lucas Auer (22) | DTM AMG Mercedes C-Coupe | 39 | +0:52,818 | ||
21 | Nico Muller (51) | Audi RS5 DTM | 31 | +8 okr. | ||
Niesklasyfikowani | ||||||
22 | Edoardo Mortara (48) | Audi RS5 DTM | 21 | |||
23 | Daniel Juncadella (12) | DTM AMG Mercedes C-Coupe | 21 | |||
24 | Martin Tomczyk (77) | BMW M4 DTM | 16 |
Pole position: Antonio Felix da Costa - 1:30,483 Najszybsze okrażenie: Timo Glock - 1:33,635 na 15 okrążeniu