Antonio Felix da Costa wygrał drugi wyścig DTM na Zandvoort

Rywalizację ponownie zdominowały samochody BMW.
12.07.1516:15
Nataniel Piórkowski
2283wyświetlenia


Podczas głównego wyścigu na torze Zandvort - który podobnie jak miało to miejsce w trakcie sprintu został zdominowany przez BMW - Antonio Felix da Costa odniósł swoje pierwsze zwycięstwo w DTM.

Pomimo drobnych opadów deszczu, jakie występowały w trakcie kilku ostatnich okrążeń rywalizacji, Portugalczyk utrzymał prowadzenie przed Augusto Farfusem, Bruno Spenglerem i Timo Glockiem.

Da Costa obronił wywalczone w południe pole position, nieznacznie oddalając się na starcie od Spenglera, który w zakręcie Tarzana musiał zająć się obroną pozycji przed Farfusem. Dopiero na piątej i szóstej pozycji sklasyfikowani byli najlepsi kierowcy startujący w samochodach innych niż BMW: Miguel Molina w Audi przed Danielem Juncadellą za kierownicą Mercedesa.

Po stosunkowo spokojnym pierwszym stincie, na dwunastym okrążeniu Spengler i Wittmann zdecydowali się na zjazd do alei serwisowej w celu wykonania obowiązkowego postoju. Na podobny ruch zdecydowali się także wspomniani wcześniej Molina (zaliczył spory awans pozwalający mu na znalezienie się blisko mistrza DTM z 2014 roku) oraz Juncadella. W wyniku powolnej obsługi drugi z Hiszpanów stracił jednak sporo cennego czasu, a co za tym idzie miejsce w połowie TOP10.

Do sporego zamieszania doprowadził odwlekający w czasie swój postój Lucas Auer. Spowalniający stawkę Niemiec spadł w końcu w dół stawki po kontakcie z próbującym wyprzedzić go Wittmannem. W wyniku zamieszania doszło do uszkodzenia mocowania pokrywy silnika w BMW Martina Tomczyka, który z tego też powodu musiał zakończyć zmagania na poboczu toru.

Okrążenie później swoich mechaników odwiedzili jednocześnie da Costa i Farfus. Dzięki sprawnej pracy załogi Brazylijczykowi udało się zyskać pozycję przed Spenglerem, utrzymując ją aż do samej linii mety, na której za czołową trójką zameldowali się solidnie jadący Glock i Wittmann.

Emocji dostarczała wprawna obrona Pascala Wehrleina przed Mattiasem Ekstromem. W końcówce doszło też do kolizji pomiędzy Tomem Blomqvistem, o którego zawadził Robert Wickens, ukarany później przejazdem przez aleję serwisową. Widowiskowym manewrem popisał się z kolei Juncadella, który po kontakcie z Mortarom utrzymał swojego Mercedesa zwiedzając z dużą prędkością pobocza legendarnego holenderskiego obiektu. Niestety krótko po tym 24-latek wycofał się z dalszej walki.

P.Kierowca (Nr)Nar.SamochódOkr.Czas/strataPkt.
1Antonio Felix da Costa (13)BMW M4 DTM391h02m07,60125
2Augusto Farfus (18)BMW M4 DTM39+0:00,47318
3Bruno Spengler (7)BMW M4 DTM39+0:01,09115
4Timo Glock (16)BMW M4 DTM39+0:01,71012
5Marco Wittmann (1)BMW M4 DTM39+0:04,97510
6Pascal Wehrlein (94)DTM AMG Mercedes C-Coupe 39+0:10,9548
7Mattias Ekström (5)Audi RS5 DTM39+0:11,2756
8Christian Vietoris (8)DTM AMG Mercedes C-Coupe 39+0:11,5674
9Adrien Tambay (27)Audi RS5 DTM39+0:11,9102
10Gary Paffett (2)DTM AMG Mercedes C-Coupe39+0:12,2471
11Mike Rockenfeller (99)Audi RS5 DTM39+0:12,661
12Miguel Molina (17)Audi RS5 DTM39+0:15,130
13Jamie Green (53)Audi RS5 DTM39+0:15,942
14Paul di Resta (3)DTM AMG Mercedes C-Coupe 39+0:16,456
15Timo Scheider (10)Audi RS5 DTM39+0:16,853
16Maximilian Gotz (84)DTM AMG Mercedes C-Coupe 39+0:18,319
17Maxime Martin (36)BMW M4 DTM39+0:29,708
18Tom Blomqvist (31)BMW M4 DTM39+0:32,670
19Robert Wickens (6)DTM AMG Mercedes C-Coupe 39+0:52,235
20Lucas Auer (22)DTM AMG Mercedes C-Coupe 39+0:52,818
21Nico Muller (51)Audi RS5 DTM31+8 okr.
Niesklasyfikowani
22Edoardo Mortara (48)Audi RS5 DTM21
23Daniel Juncadella (12)DTM AMG Mercedes C-Coupe 21
24Martin Tomczyk (77)BMW M4 DTM16
Pole position: Antonio Felix da Costa - 1:30,483 Najszybsze okrażenie: Timo Glock - 1:33,635 na 15 okrążeniu