McLaren może użyć elastycznego skrzydła w Monako

Williams również rozważa zastosowanie tego rozwiązania
18.05.0602:37
deZZember
782wyświetlenia

McLaren i Williams mogą być pierwszymi spośród kilku zespołów, które podążając śladami Ferrari zastosują elastyczne tylne skrzydło.

Kimi Raikkonen przekroczył linię mety wyścigu w Barcelonie prawie minutę za zwycięzcą. Dodatkowo McLaren był sporo wolniejszy od Ferrari na prostych. Te fakty najprawdopodobniej spowodują, że inżynierowie z Woking zdecydują się zastosować kontrowersyjne rozwiązanie już w najbliższym wyścigu o Grand Prix Monako.

Brak negatywnych reakcji FIA w stosunku do rozwiązania zastosowanego w Ferrari spowodował, że pozostałe zespoły czują się mniej skrępowane w alternatywnym interpretowaniu regulaminu.


Całkiem prawdopodobne też jest, że Williams, który na torze Catalunya miał jeszcze wyraźniejszą stratę w prędkości maksymalnej, również może pójść w tym kierunku i zastosować elastyczne skrzydło.

Martin Whitmarsh z McLarena powiedział: "Musimy dokonywać ulepszeń w każdej dziedzinie". Dodał także, że McLaren zwlekał z decyzją o zastosowaniu rozwiązania, ponieważ czekał jak FIA rozwiąże sprawę Ferrari, co tłumaczyłoby bierną postawę teamu z Woking podczas krytyki przez część zespołów użycia w czerwonych bolidach elastycznego skrzydła.

Źródło: UpdateF1.com

KOMENTARZE

10
im9ulse
18.05.2006 04:50
"Ja sie wywodze z rejonow poludniowej francji. Pochodzi z tamtad moja mama i dziadkowie. Mieszkalem w Saint Tropez 4 lata w Monaco podobnie jak niektorzy tutaj bylem kilka krotnie" hehehe to super......kit :) Ciekawe jak Mac wygra podwojnie w GPMonaco ??? czy Ferrari bedzie skladalo skarge do FIA ??? czy w polowie sezonu wszystkie teamy beda mialy elastyczne skrzydla ??? te luki/kruczki w przepisach mnie irytuja - FIA zostawia za duzo swobody...a pozniej jest agera za afera
Pussik
18.05.2006 01:34
Na każdym torze elastyczne skrzydło powinno się sprawdzić. Na Monaco sprawdzi się ono tak samo przy prędkości 250km/h, jak na innych torach przy 320km/h. Gdyż docisk jest większy (a zarazem opór) już na niższych prędkościach.
Adriannn
18.05.2006 11:53
Po co na Monako??? Jak tam tylko dwie proste długie są.
slaweksz
18.05.2006 10:02
Panowie nie ma sie o co sprzeczac. Widac ze gdzies jest nie zrozumial interpretacja przepisow ale z drugiej storny powinno byc jasne powiedziane co wolne czego nie wolno. Nie mozna krytykowac Ferrari bo oni dostali zielone swiatlo dla swojej konstrukcji skrzydla i tyle. Jesli tylko Ferrari kozysta z tego elastycznego skrzydla to oznacza ze inni tez moga. Chyba ze Ferrari ma jakies przywileje. Mclaren chociaz jestem ich fanem sadze ze i tak jest w dolku z ktorego ciezko sie odgrzebac. Przeciez Renaul ma sztywniej skrzydlo niz Ferrari a jednak potrafa walczyc i to z jaka skutecznoscia. Jesli skrzydlo faktycznie jest przyczyna uzyskiwania wiekszych predkosci to niech inzynierowie innych team zastosuja podobne rozwiazanie usibie. Narazie sprawa wyglada jednoznacznie. Nikt nie wie o co chodzi i spekuluje. Ja sie wywodze z rejonow poludniowej francji. Pochodzi z tamtad moja mama i dziadkowie. Mieszkalem w Saint Tropez 4 lata w Monaco podobnie jak niektorzy tutaj bylem kilka krotnie. Tor uliczy nie jest torem do uzyskiwania super duzych predkosci. Nie ma tam miejsca na wyprzedzanie poza wyjazdem z tunelu gdzie mozna lekko przycisnac. Skrzydlo w tym GP moze zostac wykoszystane przez Mclarena jako element treningowy. Na tym torze liczy sie cos innego niz predkosc. Odpowiednie ustawienia strategia i paliwo to sa glowne elementy prowadzace do zwyciestwa i to wie kazdy. Podobnie jak wy sadze ze jak zwykle FIA gdzies niedociagnela lub nie sprecyzowala przepisow i stad sie biora plotki i kontrowersjie. Czy wolno czy nie wolno zastosowac elestycznego skrzydla. Mi sie wydaje ze wolno bo Ferrari nie zostalo skrytykowane przez Fia a to oni sa odpowiedzialni za kontrole na poprawnosci bolidu i to oni maja ostateczne zdanie w tej sprawie. Nie ma co gadac trzeba sie wziasc do roboty. POZDRO //nie pisz kilku komentarzy pod rząd! Wszystko wklejam do jednego -deZZ
Mariusz
18.05.2006 09:30
Niedługo będą w F1 takie delikatne skrzydełka jak w reklamach z podpaskami. ;-)
dezerter028
18.05.2006 09:16
i co myslicie ze cos takie skrzydło da ?? Wydaje mi sie ze tu chodzi o jakies głebsze udoskonalenia niz tylko skrzydło a gównie o silnik!!
kuba_new
18.05.2006 08:31
stare dobre przepisy dobre dla ferrarii oczywiscie :)
deZZember
18.05.2006 08:29
Jakuzo -też o tym myślałem, też miałem to tak skomentować, ale potem przypomniałem sobie, że jedyne praktyczne miejsca do wyprzedzania na tym torze, to: Nouvelle Chicane zaraz za tunelem, w którym jest najdłuższa prosta i osiągane są największe prędkości; oraz zakręt Mirabeau do którego również dojeżdża się z prędkościami powyżej 200km/h. Wyższa prędkość szczególnie w tym pierwszym przypadku (bo tylko tam tak naprawdę mogą się sprawdzić elastyczne skrzydła) może mieć kluczowe znaczenie. Jeden zakręt! To mogą być emocje.
Jakuzo
18.05.2006 08:12
Tak tak, robcie elastyczne skrzydla na Monaco, gdzie sa dwie srednio dlugie proste - napewno efekt bedzie piorunujacy :D
deZZember
18.05.2006 12:55
No i robi się bałagan w interpretwaniu przepisów... FIA mogło od początku postawić sprawę jasno: albo zabraniamy, albo pozwalamy. W tym drugim przypadku już byśmy mięli dwa lub trzy teamy co najmniej korzystające z tego rozwiązania. Ciekaw jestem reakcji FIA na rozwiązania McLarena.