McLaren może użyć elastycznego skrzydła w Monako
Williams również rozważa zastosowanie tego rozwiązania
18.05.0602:37
783wyświetlenia
McLaren i Williams mogą być pierwszymi spośród kilku zespołów, które podążając śladami Ferrari zastosują elastyczne tylne skrzydło.
Kimi Raikkonen przekroczył linię mety wyścigu w Barcelonie prawie minutę za zwycięzcą. Dodatkowo McLaren był sporo wolniejszy od Ferrari na prostych. Te fakty najprawdopodobniej spowodują, że inżynierowie z Woking zdecydują się zastosować kontrowersyjne rozwiązanie już w najbliższym wyścigu o Grand Prix Monako.
Brak negatywnych reakcji FIA w stosunku do rozwiązania zastosowanego w Ferrari spowodował, że pozostałe zespoły czują się mniej skrępowane w alternatywnym interpretowaniu regulaminu.
Całkiem prawdopodobne też jest, że Williams, który na torze Catalunya miał jeszcze wyraźniejszą stratę w prędkości maksymalnej, również może pójść w tym kierunku i zastosować elastyczne skrzydło.
Martin Whitmarsh z McLarena powiedział: "Musimy dokonywać ulepszeń w każdej dziedzinie". Dodał także, że McLaren zwlekał z decyzją o zastosowaniu rozwiązania, ponieważ czekał jak FIA rozwiąże sprawę Ferrari, co tłumaczyłoby bierną postawę teamu z Woking podczas krytyki przez część zespołów użycia w czerwonych bolidach elastycznego skrzydła.
Źródło: UpdateF1.com
KOMENTARZE