Scheider odnosi zwycięstwo, Wehrlein mistrzem DTM
Pierwszy wyścig na Hockenheim stał pod znakiem sporych emocji.
17.10.1515:01
4449wyświetlenia
W trakcie przedostatniego - rozgrywanego na torze Hockenheim - wyścigu sezonu, wygranego przez Timo Scheidera, Pascal Wehrlein zapewnił sobie zdobycie mistrzowskiego tytułu DTM.
Wehrlein popisał się dobrym startem, jednak w wyniku późniejszego zamieszania spadł na odległą, szesnastą pozycję, nerwowo próbując przebijać się w górę stawki. Rozpoczynający wyścig z pierwszego pola Max Martin utrzymał prowadzenie, by po kilku okrążeniach stracić je na rzecz odrabiającego starty Scheidera, który przypuścił atak na Belga po zewnętrznej siódmego zakrętu.
Od samego początku problemy trapiły liczącego się w walce o mistrzostwo Edoardo Mortarę. Jadący na siódmym miejscu Włoch przebił oponę podczas pojedynku toczonego z Miguelem Moliną, przez co został zmuszony do nieplanowanego zjazdu do alei serwisowej. W spore zamieszanie uwikłał się Mattias Ekstrom, który w wyniku kolizji z Mercedesem Roberta Wickensa obrócił swoje Audi, tracąc kontakt z Wehrleinem. Sędziowie zdecydowali ukarać Kanadyjczyka przejazdem przez boksy.
Po kolizji, do jakiej doszło pomiędzy Garrym Paffettem i Miguelem Moliną, na torze pojawił się samochód bezpieczeństwa. Po restarcie, Wehrlein - korzystając z pomocy Vietorisa - dostał się do czołowej dziesiątki, podczas gdy Martin spadł na trzecie miejsce wyprzedzony przez Jamiego Greena.
Neutralizacja pozwoliła powrócić do walki Mortarze, jednak krótko po tym, jak kierowca Audi uporał się z Ekstromem, doprowadził do kolizji z Timo Glockiem, za którą został ukarany przez sędziów przejazdem przez aleję serwisową. Tracąc szanse na dobry wynik, Włoch wycofał się z dalszej walki.
Status quo w czołówce utrzymał się do samego końca zmagań. Schneider utrzymał solidne prowadzenie nad Greenem i Martinem, który skutecznie wytrzymał presję płynącą ze strony Paula di Resty. Piąte miejsce dowiózł do mety Mike Rockenfeller, za którym flagę w szachownicę ujrzeli Marco Wittmann oraz Tom Blomqvist. Po tym, jak Maximilian Gotz oddał Wehrelinowi dziewiątą lokatę, walczący o tytuł Niemiec mógł wyprzedzić Antonio Felixa da Costę i zająć ósme miejsce, które zagwarantowało mu zdobycie mistrzostwa serii. Na dziewiątej lokacie rywalizację zakończył Ekstrom.
P. | Kierowca (Nr) | Nar. | Samochód | Okr. | Czas/strata | Pkt. |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | Timo Scheider (10) | Audi RS5 DTM | 26 | 0h42m27,725 | 25 | |
2 | Jamie Green (53) | Audi RS5 DTM | 26 | +0:02,875 | 18 | |
3 | Maxime Martin (36) | BMW M4 DTM | 26 | +0:03,756 | 15 | |
4 | Paul di Resta (3) | DTM AMG Mercedes C-Coupe | 26 | +0:04,865 | 12 | |
5 | Mike Rockenfeller (99) | Audi RS5 DTM | 26 | +0:11,708 | 10 | |
6 | Marco Wittmann (1) | BMW M4 DTM | 26 | +0:15,768 | 8 | |
7 | Tom Blomqvist (31) | BMW M4 DTM | 26 | +0:16,972 | 6 | |
8 | Pascal Wehrlein (94) | DTM AMG Mercedes C-Coupe | 26 | +0:22,034 | 4 | |
9 | Mattias Ekström (5) | Audi RS5 DTM | 26 | +0:23,719 | 2 | |
10 | Maximilian Gotz (84) | DTM AMG Mercedes C-Coupe | 26 | +0:24,137 | 1 | |
11 | Antonio Felix da Costa (13) | BMW M4 DTM | 26 | +0:25,405 | ||
12 | Christian Vietoris (8) | DTM AMG Mercedes C-Coupe | 26 | +0:25,597 | ||
13 | Daniel Juncadella (12) | DTM AMG Mercedes C-Coupe | 26 | +0:26,780 | ||
14 | Miguel Molina (17) | Audi RS5 DTM | 26 | +0:31,566 | ||
15 | Nico Muller (51) | Audi RS5 DTM | 26 | +0:32,108 | ||
16 | Martin Tomczyk (77) | BMW M4 DTM | 26 | +0:41,299 | ||
17 | Lucas Auer (22) | DTM AMG Mercedes C-Coupe | 26 | +0:43,679 | ||
18 | Timo Glock (16) | BMW M4 DTM | 24 | +2 okr. | ||
19 | Bruno Spengler (7) | BMW M4 DTM | 20 | +6 okr. | ||
Niesklasyfikowani | ||||||
20 | Edoardo Mortara (48) | Audi RS5 DTM | 17 | |||
21 | Robert Wickens (6) | DTM AMG Mercedes C-Coupe | 14 | |||
22 | Augusto Farfus (18) | BMW M4 DTM | 4 | |||
23 | Gary Paffett (2) | DTM AMG Mercedes C-Coupe | 3 | |||
24 | Adrien Tambay (27) | Audi RS5 DTM | 1 |
Pole position: Maxime Martin - 1:32,637 Najszybsze okrażenie: Timo Scheider - 1:34,364 na 8 okrążeniu
KOMENTARZE