Hembery: Ultramiękka mieszanka będzie używana tylko na ulicznych torach
W przyszłym roku Pirelli rozszerzy swoją gamę do pięciu produktów
25.11.1517:14
1075wyświetlenia
Paul Hembery z Pirelli zapowiada, iż nowa ultramiękka mieszanka będzie wykorzystywana tylko na ulicznych torach.
Włoski producent postanowił rozszerzyć od przyszłego roku swoją gamę produktów przeznaczonych na suchy tor i do opon supermiękkich, miękkich, pośrednich oraz twardych dołączą ultramiękkie. Jak ujawnił dyrektor działu motorsport, piąta mieszanka ma pozwolić Pirelli na większą elastyczność w alokacji na konkretne wyścigi, natomiast ona sama będzie dostępna tylko na ulicznych obiektach.
Ona będzie tylko na uliczne tory, ponieważ jak widzieliśmy w Monako i Singapurze, w pewnych momentach poziom zużycia jest niezwykle niski- powiedział Paul Hembery.
Bolidy ślizgają się w mniejszym stopniu i jest to pewien bodziec, przez który postanowiliśmy zaingerować w zużycie. Być może zmiany będą zbyt duże, ale przez ograniczone testy nie jesteśmy w stanie dokonać większych zmian w naszym produkcie. Poza tym bolidy w przyszłym roku powinny być szybsze. Każdego roku dochodzi do poprawy, więc w doniesieniu do tego co było w poprzednim sezonie, w nowym może być całkowicie inaczej.
Pomysł jest taki, by w trakcie wyścigu odbywało się od dwóch do trzech pit stopów, natomiast nasze mieszanki będą takie same jak teraz, więc oprócz szerszej gamy nie dojdzie do żadnych dramatycznych zmian. Pracujemy jednak nad wewnętrzną warstwą opony, by po pewnej ilości okrążeń zmuszała ona zespoły do dokonywania zmian. Nie będzie to jednak to samo co w przeszłości pod względem degradacji. Musimy eksperymentować i sprawdzać, czy dostarczamy to czego się spodziewaliśmy.
Brytyjczyk ujawnił również, że Pirelli zamierza wybierać na wyścigi trzy mieszanki ogumienia, by zespoły miały możliwość indywidualnego doboru opon i tak jak jest to obecnie, móc skorzystać z dwóch rodzajów.
Jeśli chodzi o ten scenariusz, to każdy zespół będzie miał możliwość wyboru jaka mieszanka będzie dla niego najlepsza. Sprawi to, iż odpowiedzialność nie będzie teraz spoczywała na Pirelli, tylko na ekipach- zakończył Hembery, który dodał, że ostateczna decyzja odnośnie tego pomysłu powinna zapaść w grudniu.
KOMENTARZE