Rosberg z najlepszym czasem pierwszego dnia drugiej tury testów

Niemiec uzyskał swój najlepszy wynik na oponach wykonanych z miękkiej mieszanki.
01.03.1618:18
Nataniel Piórkowski
3825wyświetlenia


Korzystający z miękkiej mieszanki ogumienia Nico Rosberg uzyskał najlepszy czas okrążenia podczas pierwszego dnia drugiej tury przedsezonowych testów w Barcelonie.

Niemiec uzyskał rekordowy rezultat podczas porannej części zajęć, wykonując jeden krótki przejazd. Mercedes zapowiedział już, że w tym tygodniu nie będzie sprawdzał pracy dwóch najbardziej miękkich rodzajów opon, skupiając się na pracy nad pośrednim ogumieniem.

Nieco gorszy rezultat od Rosberga odnotował Valtteri Bottas, w którego Williamsie znalazły się opony wykonane z ultramiękkiej mieszanki. Solidnym czasem na oponach wykonanych z miękkiej mieszanki popisał się Fernando Alonso. Hiszpanowi udało pokonać się dzisiaj aż 93 okrążenia, ale w samej końcówce porannej sesji doprowadził do wywieszenia czerwonej flagi.

Za Hiszpanem znalazł się kolejny kierowca, który na kilka minut doprowadził we wtorek do przerwania zajęć - Kimi Raikkonen został zmuszony do godzinnej przerwy z uwagi na usterkę skrzyni biegów. W wyniku problemów z hamulcami sporo czasu na torze stracił także piąty w tabeli Daniił Kwiat.

Drugą połowę czołowej dziesiątki otwiera nazwisko Lewisa Hamiltona. Brytyjczyk, który po południu przejął stery konstrukcji W07 od Rosberga skoncentrował się na wykonywaniu dłuższych przejazdów na pośredniej mieszance ogumienia. Za urzędującym czempionem F1 uplasowali się najbardziej pracowity kierowca dnia - Max Verstappen oraz Nico Hulkenberg w Force India VJM09.

Druga tura testów nie rozpoczęła się po myśli Haasa - Esteban Gutierrez przejechał zaledwie 23 kółka, po czym inżynierowie amerykańskiego zespołu odkryli skomplikowany problem z układem paliwowym. Pomimo zapowiedzi powrotu na tor po przerwie na lunch mechanikom zabrakło czasu na usunięcie usterki, a Meksykanin finiszował dzień na jedenastej lokacie z czasem 1:26,661. Felipe Nasr wykręcił dziewiąty czas dnia za kierownicą debiutującego na torze Saubera C35, który pokonał 103 okrążenia.

Pokaźną liczbę okrążeń zgromadził na swoim koncie także Kevin Magnussen. W ostatnich piętnastu minutach Duńczyk zatrzymał jednak swój bolid w trzecim zakręcie powodując wywieszenie czerwonych flag. Rio Haryanto przejechał przez cały dzień tylko 45 kółek, tracąc przed południem sporo cennego czasu na torze z powodu trudnego do usunięcia wycieku oleju.

P.Kierowca (Nr)Nar.SamochódOkr.CzasStrataOdstęp
1Nico Rosberg (6)Mercedes W07821:23,022
2Valtteri Bottas (77)Williams Mercedes FW381231:23,2290,207 0,207
3Fernando Alonso (14)McLaren Honda MP4-31931:24,7351,713 1,506
4Kimi Raikkonen (7)Ferrari SF16-H721:24,8361,814 0,101
5Daniił Kwiat (26)Red Bull TAG-Heuer RB12691:25,0492,027 0,213
6Lewis Hamilton (44)Mercedes W07901:25,0512,029 0,002
7Max Verstappen (33)Toro Rosso Ferrari STR111441:25,1762,154 0,125
8Nico Hulkenberg (27)Force India Mercedes VJM091211:25,3362,314 0,160
9Felipe Nasr (12)Sauber Ferrari C351031:25,4932,471 0,157
10Kevin Magnussen (20)Renault RS161191:25,7602,738 0,267
11Esteban Gutierrez (21)Haas Ferrari VF-16231:26,6613,639 0,901
12Rio Haryanto (88)Manor Mercedes MRT05451:27,6254,603 0,964

KOMENTARZE

7
marek84
02.03.2016 10:24
Nie ma raczej szans, żeby ktoś zrównał się z Mercedesem. Przecież oni mają teraz zdecydowanie największe przebiegi (niezawodność, ilość danych), a do tego np. dzisiaj nie jeździli na miękkich czy tam ultramiękkich. Oni są o krok przed Ferrari i dwa kroki przed pozostałymi, być może w specyficznych warunkach na niektórych torach może ich Ferrari podgryzać ale to będzie wszystko. Największym zagrożeniem dla Merca będzie... sam Merc i wewnętrzne gierki pomiędzy kierowcami/członkami zespołu.
step07
02.03.2016 07:15
To co wypisuje tutaj @mikonegatio należy traktować jako dobrą porcję humoru na początek dnia. Ja rozumiem, że ktoś dopiero zaczyna się interesować F1, każdy z nas kiedyś miał swój pierwszy sezon tyle, że w takiej sytuacji przynajmniej ja nie udawałbym wielkiego znawcy i nie wypisywał takich herezji aby się nie błaźnić. Nie mówię, że nie można oczywiście pisać komentarzy ale do tego trzeba posiadać minimum wiedzy. A wyżej wymieniony uparcie broni swoich bądź co bądź żałosnych i śmiesznych teorii. @Kamikadze2000 oby nie było dominacji a Czerwoni zrównali się osiągami z Mercedesem. Fajna by była taka walka ala sezon 2007 tylko tym razem na linii Mercedes - Ferrari :)
marios76
02.03.2016 06:43
@Venio Pod wypowiedzią Massy w tym temacie napisałem ww użytkownikowi propozycje zakładu, że jak Mercedes wygra w Australii, to honorowo opuszcza forum... mikonegatio: ile trzeba zrobić FL , aby wygrać Mistrzostwa? ;) Odpowiedz proszę, bo piszę z zapytaniem adekwatnym do twojego toku myślenia?
Kamikadze2000
01.03.2016 10:41
Miejmy nadzieje, że tak dominować nie będą. :))
MairJ23
01.03.2016 10:17
@Venio mysle ze mozna o Mercedesie powiedziec ze maja szanse na dominacje znow bo sa bardzo niezawodni i jak pokaza poprzedni rok sa "dosc"szybcy :) wiec moze sie okazac ze w tym roku takze szybcy pozostana. Reasumujac - moze byc rok dominacji Mercedesa ale nie musi :)
Venio
01.03.2016 10:03
@mich909090, ale to nic. [quote="mikonegatio"] [Ocena faktycznej szybkości Mercedesa]. Fakty są takie, że na ani jednej sesji testowej nie zabłysnęli jakimiś niesamowitymi czasami. Ferka wydaje się mocniejsza a kto wie czy Red Bull czy FI im też na ogonie już nie siedzi. Gdyby tu chodziło o niezawodność to Mercedes pewnie by wygrywał w cuglach [tłukąc bez sensu te kółka na testach], ale na całe szczęście to jeszcze nie jest WEC i liczy się tylko kilkadziesiąt kółek w czasie weekendu.[/quote]
mich909090
01.03.2016 06:10
Merc jest w swoim świecie po raz kolejny. Na tegorocznych testach nie było jeszcze dnia w którym przyjechaliby mniej niż 150 okrążeń! Coś niesamowitego.