Todt przedstawił propozycje wyjścia z kryzysu wokół kwalifikacji

W niedzielę na torze Sakhir odbędzie się spotkanie władz sportu z zespołami.
02.04.1616:04
Nataniel Piórkowski
1319wyświetlenia


Podczas niedzielnego spotkania władz Formuły 1, pojawią się propozycję zapewnienia zespołom dodatkowego kompletu ogumienia na czas Q3 lub sprawienia, aby w trakcie ostatniego bloku czasówki każdy z kierowców mógł przejechać wyłącznie jedno pomiarowe okrążenie.

Zgodnie z doniesieniami, jakie pojawiły się na początku weekendu, przed wyścigiem o Grand Prix Bahrajnu przedstawiciele zespołów spotkają się z szefem FOM - Berniem Ecclestone'em oraz prezesem FIA - Jeanem Todtem, aby podjąć próbę rozwiązania pata wokół przepisów o kwalifikacjach.

Podczas sobotniego spotkania z mediami Todt zaznaczył, że prócz możliwości powrotu do poprzedniego formatu czasówki na stole rozmów znajdą się także inne propozycje. Według Francuza rozwiązaniem mogłoby być zapewnienie przez koncern Pirelli dodatkowych kompletów ogumienia dla kierowców, którzy wezmą udział w finałowej walce o pole position.

Największym problemem jest Q3. Mamy wiele możliwości. Jedną z nich może być danie zespołom jednego dodatkowego kompletu opon. Z całą pewnością poprawiłoby to widowisko - powiedział.

Kolejna propozycja polega na zorganizowaniu systemu, w którym w walce o pole position liczy się najlepsza ósemka. Ósmy kierowca wyjeżdża na tor i przejeżdża okrążenie pomiarowe. W tym momencie siódmy zawodnik tabeli opuszcza aleję serwisową. Cały czas na torze byłby jeden bolid walczący o czas, a wyniki do samego końca pozostawałyby niewiadomą. Jest wiele rozwiązań, które mogą zostać przedstawione. Czułem, że niezbędne jest, aby dać temu formatowi kwalifikacji jeszcze jedną szansę, a nie po prostu wracać do systemu z 2015 roku - kontynuował były szef Scuderii Ferrari.

Todt przyznał, że Pirelli zostało poproszone o dostarczenie dodatkowych kompletów ogumienia dla kierowców z Q3 już w Bahrajnie, ale nie było w stanie dokonać tego ze względów logistycznych. Q3 było naprawdę rozczarowujące, ponieważ w ostatnich minutach nic się nie działo. Pomyśleliśmy, że możemy rozwiązać ten problem prosząc Pirelli o dodatkowy zestaw ogumienia dla każdego z kierowców, którzy znajdą się w Q3. Pirelli odpowiedziało nam, że nie jest w stanie zapewnić większej liczby kompletów opon już na Bahrajn. Być może będzie to możliwe w przypadku Grand Prix Chin.

Todt podkreślił, że sport chce zachować ostrożność debatując nad nowym formatem czasówki. Żyjemy w świecie, który przesadnie reaguje na każdy bodziec. Potrzebujemy globalnej wizji. Wyścig w Melbourne był naprawdę dobry. Nie powinniśmy zapominać o pozytywnych aspektach F1.

KOMENTARZE

10
kamil_zmc
02.04.2016 05:53
[quote="paymey852"]W Q3 muszą przesunąć koniecznie odliczanie bo na SPA Hamilton nie miałby szansy się poprawić[/quote] o to właśnie chodziło w nowych kwalifikacjach, żeby było nieprzewidywanie i czasami ktoś z czołówki po błędzie odpadł w Q1.
paymey852
02.04.2016 04:54
@badyl Promotorzy poprosili o zmiany a twórcą pomysłu na eliminacje jest podobno Czarli Łajting W Q3 muszą przesunąć koniecznie odliczanie bo na SPA Hamilton nie miałby szansy się poprawić.
bartoszcze
02.04.2016 04:02
@badyl Organizatorzy wyścigów. Ci którzy sprzedają bilety. Oczywiście propozycja Todta próbuje bezsensownie ratować to co jest nie do uratowania, dzisiejsze kwale pokazały bezdyskusyjnie, że stary format był bezbłędny.
badyl
02.04.2016 03:18
Ja rozumiem co oni mówili, pytam kto to dokładnie są ci promotorzy.
nate
02.04.2016 02:43
@badyl Chodzi o promotorów wyścigów, którzy domagali się zmian w kwalifikacjach (wg. Todta szczególnie w pierwszych minutach czasówki), aby poprawić widowisko.
badyl
02.04.2016 02:34
Na sky mówili, że Todt zapytany kto wymyślił zmianę formatu kwalifikacji odpowiedział "promotors". Wie ktoś kto dokładnie za tym słowem się kryje?
michal132
02.04.2016 02:20
Jedno okr w Q3 spoko ale nie wiem jak pomogłoby przy obecnym systemie danie jednego kompletu opon więcej skoro i tak nie mieliby czasu by z niego skorzystać
Aeromis
02.04.2016 02:14
@WrobelGP Sam za tym jestem od dłuższego czasu :)
WrobelGP
02.04.2016 02:12
[quote]lub sprawienia, aby w trakcie ostatniego bloku czasówki każdy z kierowców mógł przejechać wyłącznie jedno pomiarowe okrążenie.[/quote] Nie wiem jak Wam, ale mnie się ten pomysł baaardzo podoba. Myślę, że to przebija nawet zeszłoroczny sposób rozgrywania Q3.
iceneon
02.04.2016 02:11
[quote]kierowca wyjeżdża na tor i przejeżdża okrążenie pomiarowe. W tym momencie siódmy zawodnik tabeli opuszcza aleję serwisową. Cały czas na torze byłby jeden bolid walczący o czas, a wyniki do samego końca pozostawałyby niewiadomą.[/quote] To jest to o czym pisałem po Australii. Doskonale się to sprawdza w FE. Jestem za!