Światowa Rada ratyfikowała propozycje zmian w przepisach F1
Zapisy programu dotyczącego silników będą wprowadzane w sezonach 2017 i 2018.
29.04.1619:40
2971wyświetlenia
Światowa Rada Sportu Motorowego ratyfikowała w piątek po południu propozycje zmian w przepisach sportowych i technicznych Formuły 1 na sezon 2017 i 2018.
Już przed południem w piątek było wiadomo, że propozycje regulacji dotyczących jednostek napędowych, konsultowane i przyjęte przez Grupę Strategiczną podczas wtorkowego spotkania w Biggin Hill, spotkały się z pozytywnym przyjęciem ze strony członków Komisji Formuły 1.
Wczesnym wieczorem Międzynarodowa Federacja Samochodowa wydała oświadczenie, w którym potwierdziła uwzględnienie odpowiednich zmian w przepisach obowiązujących w sezonach 2017 oraz 2018.
Zakończenie procesu negocjacji jest postrzegane jako sukces organu zarządzającego, który od ubiegłego roku twardo naciskał na wprowadzenie rozwiązań zmierzających do ograniczenia kosztów w F1.
PODSUMOWANIE ZMIAN
Ograniczanie kosztów: W 2017 roku cena rocznych dostaw jednostek napędowych dla zespołów klienckich zostanie obniżona o milion euro w porównaniu do poziomu z sezonu 2016. Począwszy od 2018 roku cena rocznych dostaw będzie zredukowana o kolejne trzy miliony euro. Dodatkowo koszty będą obniżane poprzez stopniowe zmniejszanie regulaminowej liczby jednostek napędowych i ich elementów, przypadających na każdego kierowcę w danym sezonie.
Dostawy: Producenci zapewniają dostawy jednostek napędowych wszystkim zespołom. W procedurze homologacji będzie znajdował się zapis o obowiązku dostaw. Będzie on wykorzystywany w sytuacji, gdy któraś ze stajni nie będzie mogła znaleźć dostawcy silników.
Wyrównanie osiągów: System tokenów zostanie zlikwidowany od sezonu 2017. Dodatkowo w 2017 i 2018 roku organ zarządzający sportem będzie wprowadzał ograniczenia dotyczące wagi, rozmiarów i materiałów jednostki napędowej oraz ciśnienia doładowania turbosprężarki.
Dźwięk: Producenci realizują obecnie obiecujący program badań zmierzający do dalszej poprawy dźwięku jednostek napędowych, z myślą wprowadzenia go do użytku najpóźniej w sezonie 2018.
KOMENTARZE