Mała reorganizacja w Hondzie
Dyrektor techniczny Geoff Willis będzie od tej pory rzadszym gościem podczas wyścigów
15.06.0612:18
764wyświetlenia
W związku z rozczarowującą postawą w tym sezonie, a zwłaszcza w ostatnim wyścigu na torze Silverstone, w którym Jensona Buttona z walki wyeliminował wyciek oleju na 9 okrążeniu, a Rubens Barrichello finiszował na 10 pozycji mając okrążenie straty do lidera, zespół Honda Racing F1 postanowił przeprowadzić w swoich szeregach niewielką reorganizację.
Obecny dotąd podczas wszystkich wyścigów dyrektor techniczny stajni z Brackley, Geoff Willis, od tej pory skupi się bardziej na nadzorowaniu programu rozwojowego tegorocznego bolidu RA106 (ze szczególnym naciskiem na aerodynamikę) i będzie miał za zadanie zadbać o to, aby nowy samochód na sezon 2007 był bardziej konkurencyjny.
Jego miejsce w weekendy Grand Prix zajmie tymczasem Jacky Eeckelaert, który zgodnie z przewidywaniami serwisu GrandPrix.com z października ubiegłego roku przeszedł z zespołu Sauber do Hondy z końcem sezonu 2005 (patrz wiadomość z 11 października). Belg objął początkowo funkcję technicznego koordynatora pomiędzy zespołem i inżynierami w Japonii, a teraz będzie mógł także wykorzystać swoje doświadczenie z czasów startów w Formule 3, wspierając Hondę podczas wyścigów.
Eeckelaert do połowy lat 80. ubiegłego stulecia był kierowcą w juniorskich seriach wyścigowych, a jego przygoda z królową sportów motorowych rozpoczęła się w 1996 roku, kiedy to zaczął nadzorować program testowy silników F1 Peugeota. Następnie był koordynatorem pomiędzy Jordanem i Peugeotem, a gdy francuski koncern rozpoczął współpracę z zespołem Prost, objął tam w 1998 roku stanowisko szefa działu inżynierii. Po przejściu do Saubera w 2000 roku Belg był między innymi inżynierem Alesiego i Kimi Raikkonena. Jego unikalną cechą jest to, że jest wykwalifikowanym inżynierem zarówno ds. podwozia, jak i silnika.
Źródło: GrandPrix.com
KOMENTARZE