GP Kanady: opony użyte w wyścigu
Lewis Hamilton z powodzeniem zrealizował strategię jednego postoju.
13.06.1600:26
2345wyświetlenia
@P. | Kierowca | Start | Postój 1 | Postój 2 | Postój 3 | Suma |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | Hamilton | USu | Sn (24) | 1 | ||
2. | Vettel | USu | SSn (11) | Sn (37) | 2 | |
3. | Bottas | USu | Sn (23) | 1 | ||
4. | Verstappen | USu | Sn (20) | USu (46) | 2 | |
5. | Rosberg | USu | Sn (21) | Su (51 | 2 | |
6. | Raikkonen | USu | SSn (11) | Sn (33) | 2 | |
7. | Ricciardo | USu | Sn (21) | Sn (38) | 2 | |
8. | Hulkenberg | USu | Sn (21) | Sn (51) | 2 | |
9. | Sainz | USn | Sn (13) | USn (48) | 2 | |
10. | Perez | Sn | SSu (30) | Su (46) | 2 | |
11. | Alonso | USu | Sn (17) | 1 | ||
12. | Kwiat | Usn | Sn (17) | USu (44) | 2 | |
13. | Gutierrez | USn | Sn (13) | USu (41) | 2 | |
14. | Grosjean | Usn | Sn (17) | USu (39) | USu (46) | 3 |
15. | Ericsson | USn | Sn (14) | Su (39) | 2 | |
16. | Magnussen | Sn | USn (39) | 1 | ||
17. | Wehrlein | USn | Sn (11) | Sn (38) | 2 | |
18. | Nasr | USn | Sn (9) | Su (35) | 2 | |
19. | Haryanto | SSn | Sn (15) | Sn (44) | 2 | |
20. | Massa | USu | Sn (22) | 1 | ||
21. | Palmer | USn | 0 | |||
22. | Button | SSn | 0 |
US = Ultramiękka mieszanka
SS = Supermiękka mieszanka
S = Miękka mieszanka
n = Nowy komplet
u = Używany komplet
Informacja Pirelli
Montreal, 12 czerwca 2016 - Grand Prix Kanady rozpoczęła się w najchłodniejszych warunkach od dłuższego czasu: temperatura nawierzchni wynosiła zaledwie 20 stopni Celsjusza, co nadawało dodatkowej wagi dogrzewaniu opon oraz zarządzaniu nimi. Kierowcy zastosowali szeroki wachlarz strategii jednego i dwóch pit stopów. Ruszający z pole position Lewis Hamilton z Mercedesa zjechał tylko raz i obronił się przed Sebastianem Vettelem z Ferrari, który zatrzymywał się dwa razy, ale na starcie pokonał Hamiltona i objął prowadzenie przed pierwszym zakrętem.
Hamilton wykonał swój jedyny pit stop na 24. okrążeniu i wrócił na tor na drugiej pozycji, za Vettelem. Po drugim zjeździe Vettela kierowca Ferrari miał sześć sekund straty do nadrobienia - na dystansie 33 okrążeń, mając do dyspozycji opony o 13 okrążeń świeższe niż te w Mercedesie.
Mimo chłodnych warunków, Nico Rosberg wykręcił najlepszy czas okrążenia wyścigu na miękkich oponach, 10 okrążeń przed metą. Swoim Mercedesem uzyskał rezultat szybszy o 1,4 sekundy niż najszybsze okrążenie sprzed roku, przejechane na supermiękkich oponach.
Valtteri Bottas z Williamsa wywalczył pierwsze w tym sezonie podium, stosując strategię podobną do Hamiltona. Pozostali kierowcy z pierwszej dziesiątki zjeżdżali po dwa razy, po starcie na ultramiękkiej mieszance - najszybszej w gamie, z przewagą około 0,6 sekundy na okrążeniu.
Alternatywną strategię zastosował Sergio Perez z Force India, który wystartował na miękkich oponach, po długim przejeździe (31 okrążeń) założył supermiękkie ogumienie, a następnie ponownie miękkie. Najwięcej pozycji zyskał Carlos Sainz z Toro Rosso, który wykorzystał strategię dwóch pit stopów (z finiszem na najszybszej, ultramiękkiej mieszance) w drodze po dziewiąte miejsce, po starcie z 21. pola.
Dyrektor Pirelli Motorsport Paul Hembery:
Dzięki zróżnicowanym strategiom walka o pozycje toczyła się do samego końca. Zjeżdżający dwa razy Vettel zbliżał się do jadącego na jeden pit stop Hamiltona. Niska temperatura nawierzchni sprawiła, że zarządzanie oponami było absolutnie kluczowe. Niektóre zespoły zmieniały swoje strategie w trakcie wyścigu, poszukując szybszego rozwiązania. Większość kierowców zjeżdżała po dwa razy, podczas gdy przed rokiem wyścig w Kanadzie przebiegał pod znakiem pojedynczych postojów. Kluczem do strategii jednego pit stopu było odpowiednie zarządzanie ogumieniem: Hamilton i Bottas znakomicie wywiązali się z tego zadania.
PRZEWIDYWALNOŚĆ NASZEJ PROGNOZY
Zapowiadaliśmy strategię jednego pit stopu jako najszybszą opcję na rozgrywany w normalnych warunkach wyścig: start na mieszance ultramiękkiej i zmiana na miękką na 25. okrążeniu. Hamilton niemal idealnie zrealizował taką strategię, zatrzymując się na 24. okrążeniu.