Informacja Pirelli po kwalifikacjach do GP Belgii

Walka taktyczna rozpoczęła się w kwalifikacjach.
27.08.1619:32
Informacja prasowa
725wyświetlenia


Spa-Francorchamps, 27 sierpnia 2016 - Podczas rozgrywanych w nietypowo wysokich temperaturach kwalifikacji do Grand Prix Belgii pole position zdobył Nico Rosberg z Mercedesa, na supermiękkich oponach P Zero „czerwonych”. Kluczową sesją była Q2, kiedy Rosberg, Daniel Ricciardo z Red Bulla oraz duet Ferrari, Sebastian Vettel i Kimi Raikkonen, uzyskali swoje najlepsze czasy okrążeń na miękkich oponach, dzięki czemu jutro wystartują do wyścigu na tej mieszance - a to powinno umożliwić wykonanie dłuższego pierwszego przejazdu. Już na miękkich oponach Rosberg poprawił czas pole position z sezonu 2015.

Jutro bardzo istotnym tematem pozostanie pogoda: zapowiadane są wysokie temperatury, ale w trakcie wyścigu możliwe są także opady. Upał będzie miał wpływ na poziomy zużycia i degradacji, dodając element termiczny na torze, na którym te dwa parametry i tak są dość wysokie. Dlatego zapowiadana jest strategia dwóch lub trzech pit stopów, a na szybkiej mieszance supermiękkiej (na której do wyścigu ruszy większość kierowców z pierwszej dziesiątki) będzie można wykonać tylko dość krótki pierwszy przejazd.

Na początku kwalifikacji temperatura nawierzchni przekraczała 40 stopni Celsjusza. Sesję Q1 wszyscy kierowcy rozpoczęli na supermiękkiej mieszance - poza Nico Rosbergiem z Mercedesa, który jako jedyny wybrał miękkie. Jego zespołowy partner Lewis Hamilton, ukarany za wymianę elementów jednostki napędowej, podszedł taktycznie do kwalifikacji, chcąc podnieść swoje szanse w wyścigu. Wziął udział jedynie w Q1, by dopilnować zmieszczenia się w limicie 107% czasu najszybszego kierowcy.

Podczas Q3 wszyscy kierowcy od początku do końca korzystali z supermiękkich opon. Rosberg zdobył pole position z czasem 1.46,744 - przed Maksem Verstappenem z Red Bulla, który wywalczył najlepszy wynik kwalifikacyjny w karierze.

Dyrektor Pirelli Motorsport Paul Hembery: Wysoka temperatura nawierzchni podniosła poziom zużycia i degradacji na torze, który tak czy inaczej jest bardzo wymagający dla opon. Spodziewamy się dwóch lub trzech pit stopów na samochód, w zależności od tempa degradacji. Strategiczne podchody rozpoczęły się już w kwalifikacjach, gdy kilku kierowców przeszło przez Q2 przy użyciu miękkiej mieszanki. Kilku kierowców - przede wszystkim Lewis Hamilton - startuje z dalszych pozycji za sprawą kar, więc czeka nas interesująca mieszanka taktyczna podczas jutrzejszej Grand Prix.

NAJLEPSZE CZASY W 3. TRENINGU
1. K. Raikkonen - 1.47,974 - supermiękkie nowe
2. D. Ricciardo - 1.48,189 - supermiękkie nowe
3. S. Vettel - 1.48,297 - supermiękkie nowe

OPONY WYKORZYSTYWANE PRZEZ PIERWSZĄ 10. W KWALIFIKACJACH:
Rosberg: 1.46,744 - supermiękkie nowe
Verstappen: 1.46,893 - supermiękkie nowe
Raikkonen: 1.46,910 - supermiękkie nowe
Vettel: 1.47,108 - supermiękkie nowe
Ricciardo: 1.47,216 - supermiękkie nowe
Perez: 1.47,407 - supermiękkie nowe
Hulkenberg: 1.47,543 - supermiękkie nowe
Bottas: 1.47,612 - supermiękkie nowe
Button: 1.48,114 - supermiękkie nowe
Massa: 1.48,263 - supermiękkie nowe

NAJWIĘCEJ OKRĄŻEŃ NA POSZCZEGÓLNYCH MIESZANKACH:
PROTOTYPOWE (MIĘKKIE) - Bottas - 15 okr.
POŚREDNIE - Rosberg - 18 okr.
MIĘKKIE - Magnussen - 21 okr.
SUPERMIĘKKIE - Hulkenberg - 13 okr.
SUPERMIĘKKIE - Vettel - 13 okr.

NAJLEPSZE CZASY Z ROZBICIEM NA MIESZANKI:
PROTOTYPOWE (MIĘKKIE) - Rosberg - 1.49,481
POŚREDNIE - Rosberg - 1.49,520
MIĘKKIE - Rosberg - 1.46,999
SUPERMIĘKKIE - Rosberg - 1.46,744