Ferrari wykorzystało wszystkie dostępne tokeny do rozwoju jednostki

Włoski producent dokonał tej sztuki jako pierwszy w tym roku
02.09.1614:11
Mateusz Szymkiewicz
1838wyświetlenia


Ekipa Ferrari wykorzystała wszystkie dostępne na ten rok tokeny.

W tym roku producenci mogą dokonywać zmian w swoich układach napędowych na poziomie 32 tokenów i przed rundą na Monzy stajnia z Maranello posiadała tylko trzy. Jak potwierdzono, Ferrari przygotowując poprawki na Grand Prix Włoch wykorzystało wszystkie dostępne zmiany, będąc pierwszym producentem, któremu udała się ta sztuka.

W związku z poprawkami Vettel oraz Raikkonen otrzymali na Monzy nowe silniki spalinowe, turbosprężarki, generatory energii cieplnej, baterie oraz oprogramowanie. Na wymianę podzespołów zdecydował się również Haas, który w przeciwieństwie do kierowców Ferrari postanowił wymienić także generatory energii kinetycznej.

Z pozostałych producentów Honda posiada jeszcze trzy tokeny i niewykluczone, że zostaną one wykorzystane jeszcze w tym miesiącu, ponieważ japoński producent chce od października skupić się na przyszłorocznym projekcie. Mercedes natomiast ma sześć tokenów, a Renault aż dwadzieścia jeden, lecz jasne jest, że francuski koncern nie wykorzysta ich wszystkich w tym sezonie.

Wykorzystanie tokenów w sezonie 2016
ProducentWykorzystanePozostałe
1Ferrari320
1Honda293
1Mercedes266
1Renault1121

KOMENTARZE

9
towi
03.09.2016 08:03
Myślę, ze sam silnik, przepraszam agregat jest juz dość sprawną jednostką i dość konkurencyjną ale areo to jakaś porażka.
---
02.09.2016 06:41
@Asmodeus A ja nie porównuję do poprzedniego sezonu. Porównuję do RBR i straty do Merca, jak było na początku sezonu, a jak jest teraz. A słabe quale to właśnie nie wina kierowców. To wina tych braków w aero.
Asmodeus
02.09.2016 05:12
@--- Na tabele i wyniki tego sezonu też nie ma co patrzeć bo gorszy sezon Ferrari względem poprzedniego to główna zasługa kierowców a nie sprzętu. Słabe quale, dziwne stłuczki, często też bratobójcze, a to jakiś durny Kwiat a to Max...
---
02.09.2016 04:48
@FM WMR A jaki jest tego powód to ja wiem. I wiem że to jest najwyższa samochodowa liga świata i najbardziej zaawansowane technologie, ale czy tylko 10 architektów do F1 mamy na świecie? Powinni byli od razu zatrudnić kogoś nowego
FM WMR
02.09.2016 04:37
@--- nie ruszyli bo mają z tym obszarem duuuuży problem o czym świadczą roszady personalne.
---
02.09.2016 03:19
@Asmodeus A bo widzisz Ferrari próbuje kombinować tylko z silnikiem. A Aerodynamicznie nic nie ruszyli od Hiszpanii.
Asmodeus
02.09.2016 02:02
Też nie kumam tego ogólnego szczekania na Ferrari, gdyby się nie rozwijali przez cały czas to pewnie teraz tłukliby się o pozycje z Mclarenem.
Psyche
02.09.2016 01:36
Przynajmniej cos robia, czemu takie Renault jak jest teraz w czarnej du*** nie eksperymentuje i co wyscig nie przywozi nowej wersji jednostki kosztem tokenow? Itak punktow nie umieja zdobyc mogli by poswiecic pol sezonu na rozwoj zeby sie przygotowac do przyszego. A tutaj nieograniczona mozliwosc testow w trakcie weekendow GP nowych rozwiazan przeciez nawet w testach tyle czasu miec nie beda...
sneer
02.09.2016 01:05
I tak im nie pomoże, będzie jak zwykle: "I'm sorry guys, I'm sorry!" oraz "PP było w zasięgu".