GP Włoch: Hamilton z najlepszym wynikiem w 2. treningu
Prezentujemy opis i wyniki popołudniowych zajęć na torze Monza.
02.09.1615:30
5187wyświetlenia
Lewis Hamilton popisał się najlepszym czasem okrążenia w trakcie drugiego treningu przed niedzielnym wyścigiem na Monzy. Czołową trójkę wyników uzupełnili Rosberg i Vettel.
Podczas gdy Gutierrez i Magnussen zdecydowali się na rozpoczęcie sesji od próbnych startów z końca alei serwisowej, wielu innych kierowców od razu podążyło na okrążenia instalacyjne, a niektórzy - jak chociażby Pascal Wehrlein- także na pomiarowe. Niemiec jako pierwszy odnotował wynik 1:27,358, który został wkrótce pobity przez korzystającego z miękkich opon Vettela (1:24,456s).
Podczas gdy garaż Mercedesa opuszczał najszybszy o poranku Nico Rosberg, Vettel nieznacznie poprawił swoje osiągnięcie na 1:24,444s. Kierowcy Mercedesa i Ferrari dzielili programy dotyczące testów ogumienia: Vettel i Hamilton używali miękkiej, a Raikkonen i Rosberg pośredniej mieszanki.
Po dziesięciu minutach na czele znajdował się Hamilton z wynikiem 1:2,732s. W międzyczasie kolejne okrążenia pokonywał Massa, który spędził poza torem sporo czasu podczas porannych zajęć. Brazylijczyk plasował się na szóstym miejscu. Zespołowy partner Brazylijczyka - Valtteri Bottas okupował czwartą lokatę rozdzielając duet Ferrari.
W dalszym ciągu problemy z prowadzeniem bolidu trapiły Romaina Grosejana, który zaliczył wycieczki poza tor w pierwszej szykanie i zakręcie Lesmo 2. Pod koniec pierwszych trzydziestu minut treningu, używający supermiękkiego ogumienia Vettel awansował na pierwsze miejsce z czasem 1:23,254s, uzyskując przy tym rekordy w drugim i trzecim sektorze. Po chwili jednak przed czterokrotnym mistrzem świata ponownie znaleźli się reprezentanci Srebrnych Strzał: najpierw Rosberg, a następnie Hamilton, legitymujący się wynikiem 1:22:801s.
Vettel rozpoczął co prawda kolejne szybkie kółko, ale po uzyskaniu rekordowego międzyczasu w S1 odpuścił i zjechał do garażu. Wkrótce na podobny ruch zdecydował się także lider tabeli. Po dłuższym okresie spędzonym w boksach na torze pojawił się Fernando Alonso. Po kilku okrążeniach kierowcy z Oviedo udało się wykręcić czas pozwalający na zajęcie ósmej lokaty. Na kolejnych kółkach Hiszpan popełniał jednak błędy w pierwszej szykanie i na wyjściu z Paraboliki.
Na nieco ponad pięć minut przed półmetkiem sesji, tor został poddany wirtualnej neutralizacji po tym, jak swój samochód zatrzymał w drugiej szykanie Esteban Ocon. Po tym, jak porządkowym udało się ściągnąć Manora poza barierki ochronne, kierowcy powrócili do realizowania swych zaplanowanych programów. Ostatnim z zawodników, któy poprawił czas przed startem dłuższych przejazdów był Nico Hulkenberg (11. miejsce na supermiękkiej mieszance).
Podczas gdy kolejni kierowcy poświęcali czas na torze badaniu zachowania ogumienia przy większym zapasie paliwa, Alonso zgłosił swym inżynierom problem ze sprzęgłem. Po krótkiej kontroli w garażu dwukrotny czempion F1 powrócił do pracy za sterami swego bolidu. Sergio Perez zgłaszał tymczasem przez radio, że supermiękkie opony w jego bolidzie radzą sobie nadal całkiem dobrze, pomimo przejechania stintu liczącego jedenaście okrążeń. Z kolei Gutierrez narzekał na zachowanie Nasra, który miał utrudniać mu jazdę w pierwszej szykanie.
W ostatnich minutach Grosjean nie krył zaskoczenia bolidem Sergio Pereza, który wyjechał ze stanowiska serwisowego Force India tuż przed nosem jego Haasa VF-16. Pech po raz kolejny dopadł Massę, który po następnych problemach technicznych końcówkę treningu śledził z poziomu garażu Williamsa. Kierowca z Sao Paulo pokonał po południu tylko 18 okrążeń. Gdy wydawało się, że wicemistrz świata z 2008 roku zakończy sesję bez przejechania kolejnych kilometrów, mechanikom Williamsa udało się usunąć usterkę na trzy minuty przed wywieszeniem flagi w szachownicę. Tymczasem Vettel, po przejechaniu 15 kółek na miękkich oponach, zgłaszał Ferrari problemy z trakcją.
Ponowny wyjazd Mercedesów nastąpił chwilę po półmetku sesji, tym razem zdecydowali się na użycie super-miękkich opon. Rosberg wykręcił 1:22,401, tymczasem Hamilton niemal złamał granicę 1:22, do czego zabrakło zaledwie 0,008 sekundy. Chwilę później na torze nastała cisza, którą przerwały dopiero ostatnie przejazdy na kilkanaście minut przed końcem sesji.
Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 40°C
Temperatura powietrza: 30°C
Prędkość wiatru: 1,6 m/s
Wilgotność powietrza: 45%
Sucho
REZULTATY TRENINGU 2
P. | Kierowca (Nr) | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Lewis Hamilton (44) | Mercedes F1 W07 Hybrid | 1:22,801 | 40 | |||
2 | Nico Rosberg (6) | Mercedes F1 W07 Hybrid | 1:22,994 | 0,193 | 0,193 | 42 | |
3 | Sebastian Vettel (5) | Ferrari SF16-H | 1:23,254 | 0,453 | 0,260 | 33 | |
4 | Kimi Raikkonen (7) | Ferrari SF16-H | 1:23,427 | 0,626 | 0,173 | 28 | |
5 | Max Verstappen (33) | Red Bull RB12 | 1:23,732 | 0,931 | 0,305 | 25 | |
6 | Daniel Ricciardo (3) | Red Bull RB12 | 1:24,003 | 1,202 | 0,271 | 33 | |
7 | Fernando Alonso (14) | McLaren MP4-31 | 1:24,259 | 1,458 | 0,256 | 24 | |
8 | Valtteri Bottas (77) | Williams FW38 | 1:24,299 | 1,498 | 0,040 | 41 | |
9 | Romain Grosjean (8) | Haas VF-16 | 1:24,516 | 1,715 | 0,217 | 35 | |
10 | Jenson Button (22) | McLaren MP4-31 | 1:24,549 | 1,748 | 0,033 | 28 | |
11 | Felipe Massa (19) | Williams FW38 | 1:24,556 | 1,755 | 0,007 | 20 | |
12 | Nico Hulkenberg (27) | Force India VJM09 | 1:24,587 | 1,786 | 0,031 | 40 | |
13 | Sergio Perez (11) | Force India VJM09 | 1:24,653 | 1,852 | 0,066 | 42 | |
14 | Esteban Gutierrez (21) | Haas VF-16 | 1:24,674 | 1,873 | 0,021 | 33 | |
15 | Marcus Ericsson (9) | Sauber C35 | 1:24,981 | 2,180 | 0,307 | 25 | |
16 | Pascal Wehrlein (94) | Manor MRT05 | 1:25,083 | 2,282 | 0,102 | 38 | |
17 | Carlos Sainz (55) | Toro Rosso STR11 | 1:25,240 | 2,439 | 0,157 | 31 | |
18 | Esteban Ocon (31) | Manor MRT05 | 1:25,275 | 2,474 | 0,035 | 13 | |
19 | Kevin Magnussen (20) | Renault R.S.16 | 1:25,555 | 2,754 | 0,280 | 39 | |
20 | Daniił Kwiat (26) | Toro Rosso STR11 | 1:25,614 | 2,813 | 0,059 | 33 | |
21 | Felipe Nasr (12) | Sauber C35 | 1:25,643 | 2,842 | 0,029 | 31 | |
22 | Jolyon Palmer (30) | Renault R.S.16 | 1:25,833 | 3,032 | 0,190 | 45 |
107% najlepszego czasu: 1:28,597
KOMENTARZE