FIA potwierdziła zmiany w przepisach F1 na sezon 2017
Modyfikacji uległa procedura stratowa na mokrym torze i regulacje dotyczące kar za wymianę silników.
28.09.1619:34
4533wyświetlenia
Podczas środowego posiedzenia Światowa Rada Sportu Motorowego ustaliła szereg istotnych zmian w przepisach, które wejdą w życie począwszy od sezonu 2017.
• Procedura startowa na mokrym torze
Dążąc do poprawy widowiska, Światowa Rada zaakceptowała zmiany w procedurze startowej wyścigu na mokrym torze. Od kolejnego roku po rozpoczęciu wyścigu za samochodem bezpieczeństwa nie będzie dochodziło już do lotnego startu, a kierowcy będą ustawiać swe bolidy na polach startowych, skąd po tradycyjnym odliczaniu czerwonymi światłami przystąpią do walki o punkty.
• Zmiana malowania kasków i współpraca zespołów
FIA ogłosiła wprowadzenie "jokera" umożliwiającego kierowcom jedną zmianę malowania kasku w sezonie, z jakiej zawodnik będzie mógł skorzystać na przykład podczas swego domowego wyścigu. Potwierdziła także wprowadzenie zmian w przepisach sportowych regulujących współpracę rozwojową zespołów.
• Zamknięcie regulaminowej furtki w zakresie wymiany jednostek napędowych
Zamknięta zostanie furtka umożliwiająca w gruncie rzeczy "bezkarne" wielokrotne wymienianie jednostek napędowych w trakcie jednego Grand Prix. W oświadczeniu Federacji czytamy:
Jeśli podczas danej imprezy kierowa rozpocznie korzystanie z więcej niż jednej części składowej jednostki napędowej, za którą nakładana jest kara, tylko ostatni z zainstalowanych przy tym elementów będzie mógł zostać wykorzystany w trakcie kolejnych imprez bez dalszych kar. Ma to zapobiec masowemu powiększaniu zapasu dostępnych części jednostki napędowej w trakcie sezonu.
• Standardowa alokacja ogumienia na początek sezonu
Ze względu na niepewność związaną z charakterystyką nowej generacji bolidów i kwestie ekonomiczno-logistyczne po stronie Pirelli, w trakcie pierwszych pięciu wyścigowych weekendów sezonu 2017 wszystkie zespoły będzie obowiązywała standardowa alokacja ogumienia. Na każdego kierowcę będą przypadały po dwa komplety najtwardszej, cztery pośredniej i siedem najbardziej miękkiej mieszanki ogumienia.
KOMENTARZE