Informacja Pirelli po treningach przed GP Malezji

Ponad jedna sekunda różnicy pomiędzy pośrednimi i miękkimi oponami.
30.09.1619:31
Informacja prasowa
614wyświetlenia


Sepang, 30 września 2016 - Na początku drugiej sesji treningowej na torze Sepang w Malezji odnotowano najwyższą temperaturę nawierzchni w ostatnich latach. Asfalt nagrzał się do 61 stopni Celsjusza.

Przez cały dzień temperatura nawierzchni zmieniała się, co miało wpływ na czasy okrążeń podczas wykonywania przez kierowców i zespoły symulacji kwalifikacyjnych oraz dłuższych przejazdów, przy wykorzystaniu wszystkich trzech dostępnych mieszanek: twardej, pośredniej oraz miękkiej.

Głównym celem dzisiejszych prac było zapoznanie się z nowym asfaltem toru Sepang. Nawierzchnia jest teraz pozbawiona nierówności i mniej szorstka, a optymalna linia jazdy uległa zmianie. Jak dotąd tor zdaje się być znacznie szybszy: dzisiejsze czasy okrążeń już były lepsze niż rezultaty z całego zeszłorocznego weekendu.

Jednak zespołom było dość trudno uzyskać dokładny obraz zużycia i degradacji, z powodu straconego podczas czerwonej flagi czasu w pierwszym treningu, zmiennej temperatury nawierzchni oraz ewolucji toru. Dodatkowo sytuację komplikuje fakt, że sobotnie kwalifikacje odbywają się późnym popołudniem czasu lokalnego, trzy godziny po rozpoczęciu piątkowej drugiej sesji treningowej. To oznacza, że zebrane dziś dane niekoniecznie są reprezentatywne. Ponadto przez resztę weekendu pogoda może być bardziej pochmurna, a w dniu wyścigu pojawiło się ryzyko deszczu.

Najlepszy czas dnia uzyskał w drugim treningu Lewis Hamilton z Mercedesa: przejechał jedno okrążenie w 1.34,944 na miękkiej mieszance, szybszej w tej chwili od pośredniej o około 1,3 sekundy na okrążeniu.

Dyrektor Pirelli Motorsport Paul Hembery: Nowy asfalt w Malezji wydaje się być szybszy i mimo najwyższych temperatur toru w niedawnej historii wszystkie trzy nasze mieszanki bardzo dobrze sprostały wyzwaniu, umożliwiając uzyskiwanie czasów lepszych o prawie pięć sekund w porównaniu z odpowiednimi sesjami w zeszłym sezonie. Jednak przy niepewnych prognozach pogody na resztę weekendu wciąż pozostaje trochę potencjalnych zmiennych, przez co planowanie strategii na tym etapie nie jest prostym zadaniem.

NAJLEPSZE CZASY DNIA

Trening 1:
1. N. Rosberg (Mercedes) 1.35,227 miękkie nowe
2. L. Hamilton (Mercedes) 1.35,721 pośrednie nowe
3. K. Raikkonen (Ferrari) 1.36,315 miękkie nowe

Trening 2:
1. L. Hamilton (Mercedes) 1.34,944 miękkie nowe
2. N. Rosberg (Mercedes) 1.35,177 miękkie nowe
3. S. Vettel (Ferrari) 1.35,605 miękkie nowe

PIERWSZY TRENING - NAJLEPSZE CZASY Z ROZBICIEM NA MIESZANKI
TWARDE D. Ricciardo (Red Bull) 1.36,753
POŚREDNIE L. Hamilton (Mercedes) 1.35,721
MIĘKKIE N. Rosberg (Mercedes) 1.35,227

DRUGI TRENING - NAJLEPSZE CZASY Z ROZBICIEM NA MIESZANKI
TWARDE L. Hamilton (Mercedes) 1.35,956
POŚREDNIE N. Rosberg (Mercedes) 1.36,543
MIĘKKIE L. Hamilton (Mercedes) 1.34,944

NAJDŁUŻSZE PRZEJAZDY DNIA
TWARDE E. Ocon (Manor) 24 okrążenia
POŚREDNIE R. Grosjean (Haas) 20 okrążeń
POŚREDNIE L. Hamilton (Mercedes) 20 okrążeń
MIĘKKIE S. Vettel (Ferrari) 20 okrążeń
MIĘKKIE E. Gutierrez (Haas) 20 okrążeń
MIĘKKIE P. Wehrlein (Manor) 20 okrążeń

FAKT DNIA PIRELLI
Na liście mistrzów świata w seriach FIA widnieje już kierowca z Malezji, startujący malezyjskim samochodem na oponach Pirelli. W sezonie 2002 Karamjit Singh za kierownicą Protona został mistrzem w Rajdowych Mistrzostwach Świata Samochodów Produkcyjnych. O tym oraz innych mało znanych faktach przeczytacie w naszym magazynie.

GOŚĆ W PADOKU
Dziś nie wyłowiliśmy żadnych sław, za to korzystamy z zupełnie nowych budynków z pomieszczeniami gościnnymi dla zespołów, które zostały postawione w ramach renowacji toru na początku tego roku.