Informacja Pirelli po wyścigu o GP Malezji

Na strategię wpłynęły trzy wirtualne neutralizacje.
02.10.1615:03
Informacja prasowa
423wyświetlenia


Sepang, 2 października 2016 - Grand Prix Malezji, w której triumfował Daniel Ricciardo z Red Bulla, rozpoczęła się przy temperaturze nawierzchni na poziomie 59 stopni: najwyższej podczas tegorocznych wyścigów.

Zgodnie z przewidywaniami, zwycięską strategią były dwa pit stopy, ale wpływ na taktykę miały trzy okresy wirtualnej neutralizacji - drugi z nich przypadł akurat na okno pit stopów przy strategii jazdy na dwa postoje.

Wielu kierowców wykorzystało ten moment do zmiany na twarde opony, z których trzeba było skorzystać w wyścigu - do obowiązkowego wykorzystania nominowano dwa takie zestawy. Jednak Max Verstappen z Red Bulla jako jedyny z pierwszej czwórki założył przy tej okazji drugi komplet miękkiego ogumienia. To pomogło mu w podcięciu bezpośrednich rywali i awansie na drugą pozycję, gdy prowadzący Lewis Hamilton z Mercedesa z powodu defektu zakończył jazdę - prawdopodobnie na jeden pit stop.

Ricciardo także mógł pojechać na jeden pit stop, ale wykorzystał trzecią wirtualną neutralizację do wykonania ostatniego zjazdu. Podobnie postąpiło wielu kierowców, w tym Verstappen, który finiszował za swoim zespołowym partnerem, dając ekipie Red Bull dublet.

Alternatywną strategię zastosował Valtteri Bottas z Williamsa, który wystartował z 11. pola na pośrednich oponach i po jeździe na jeden pit stop zajął piąte miejsce. Jolyon Palmer z Renault spróbował czegoś podobnego, ruszając z 19. pola na twardej mieszance i po zmianie na miękkie finiszował na 10. pozycji.

Dyrektor Pirelli Motorsport Paul Hembery: Różnica w szybkości pomiędzy strategią dwóch postojów a trzech, która naszym zdaniem była teoretycznie szybsza, nie była duża, więc byliśmy świadkami fascynującej batalii taktycznej pomiędzy Mercedesem i Red Bullem. Red Bull podzielił strategie, próbując pokonać rywali, a swój wpływ miały także wirtualne neutralizacje. Na dalszych pozycjach zastosowano także różne wersje strategii jednego pit stopu, niektórzy kierowcy wystartowali na twardej albo pośredniej mieszance. Było to możliwe dzięki zarządzaniu degradacją od startu do mety, mimo najwyższej temperatury nawierzchni w tym sezonie.

PRZEWIDYWALNOŚĆ NASZEJ PROGNOZY
Spodziewaliśmy się, że zwycięską strategią będą trzy pit stopy. Ostatecznie Daniel Ricciardo zatrzymywał się dwa razy, chociaż wpływ na drugi postój miało ogłoszenie wirtualnej neutralizacji. Australijczyk wystartował na miękkich oponach (inaczej postąpili tylko czterej kierowcy), założył twarde na 21. okrążeniu i ponownie miękkie na 41.