Informacja Pirelli po wyścigu o GP Japonii

Kierowcy Force India skorzystali w wyścigu z całej gamy mieszanek.
09.10.1613:00
Informacja prasowa
567wyświetlenia


Suzuka, 9 października 2016 - Grand Prix Japonii zgodnie z tradycją przyniosła wiele emocji: nie brakowało manewrów wyprzedzania oraz różnorodnych strategii. Najpopularniejszym rozwiązaniem była strategia miękkie/twarde/twarde, zastosowana przez pierwszą trójkę na mecie.

Nico Rosberg wygrał wyścig po perfekcyjnym starcie z pole position i udanej obronie przed próbą „podcięcia” przez rywali z Red Bulla, dzięki wcześniejszemu zjazdowi na pierwszy pit stop. Drugi Mercedes, prowadzony przez Lewisa Hamiltona, pozostał na torze nieco dłużej, by zyskać pozycje, i na mecie był trzeci mimo słabego startu i spadku na ósmą lokatę.

Podczas ostatnich pit stopów przeskoczył przed Vettela, który na końcówkę wyścigu założył miękkie opony. Hamilton wykorzystał większą wytrzymałość twardej mieszanki, by zbliżyć się do jadącego na drugiej pozycji Maksa Verstappena z Red Bulla. Ten duet stoczył emocjonującą walkę na finałowych okrążeniach.

Jednak nie wszyscy pojechali na dwa pit stopy: Valtteri Bottas i Felipe Massa z Williamsa zatrzymywali się po jednym razie i finiszowali w punktowanej dziesiątce. Kierowcy Renault oraz Saubera także zjeżdżali jeden raz.

Na starcie wyścigu w użyciu były wszystkie trzy mieszanki opon. Pierwsza dziesiątka ruszyła na oponach miękkich, a kierowcy planujący jeden pit stop wystartowali na mieszance pośredniej lub twardej. Kierowcy Force India jako jedyni skorzystali ze wszystkich trzech mieszanek podczas wyścigu.

Dyrektor Pirelli Motorsport Paul Hembery: Na Suzuce nie zabrakło wyprzedzania i walki taktycznej, a dostarczone przez nas trzy mieszanki zapewniły szeroki wachlarz możliwości strategicznych. Sucha nawierzchnia i brak neutralizacji oznaczały, że większość stawki mogła pojechać na dwa pit stopy, ale sprawdziło się także kilka innych pomysłów - w tym jeden postój na jednym z najbardziej wymagających torów pod względem zużycia ogumienia. Gratulacje dla Mercedesa za kolejny mistrzowski tytuł wśród konstruktorów.

PRZEWIDYWALNOŚĆ NASZEJ PROGNOZY
W sobotę trzy pit stopy wydawały się być teoretycznie najszybszą strategią, ale Nico Rosberg wygrał po jeździe na dwa postoje. Wystartował na używanych miękkich oponach, zjechał po 12. okrążeniach po twarde opony i ostatni komplet twardych założył na 29. okrążeniu.