Magnussen otrzymał propozycję przejścia do Haasa

Coraz więcej wskazuje na to, że amerykańska ekipa nie zamierza przedłużać umowy z Gutierrezem.
30.10.1610:56
Nataniel Piórkowski
1895wyświetlenia


Kevin Magnussen otrzymał ofertę dołączenia do teamu Haas na sezon 2017.

Oferta złożona Duńczykowi zakłada dwuletni kontrakt bez konieczności wnoszenia wkładu finansowego w budżet zespołu. Magnussen był łączony z Haasem już w ubiegłym roku - w trakcie Grand Prix Włoch spotkał się z szefem zespołu - Guntherem Steinerem, aby omówić warunki potencjalnej współpracy. Ostatecznie stajnia z Kannapolis podpisała jednak umowę z Romainem Grosjeanem.

Jedną z komplikacji związanych z zatrudnieniem Magnussena są naciski Ferrari, które pragnie, by jednym z kierowców Haasa była osoba związana ze środowiskiem Scuderii - stąd presja, by wyścigowy fotel utrzymał Esteban Gutierrez. Źródła przyznają jednak, że Meksykanin ma wolną rękę w określeniu swych dalszych planów i aktywnie poszukuje alternatywnych możliwości związanych kolejnymi mistrzostwami

Magnussen wciąż dysponuje poważnymi szansami na pozostanie w Renault. Chociaż opcja kontraktowa związana z sezonem 2017 wygasła kilka tygodni temu, szefostwo stajni z Enstone ma traktować Duńczyka jako jednego z najpoważniejszych kandydatów na partnera Nico Hulkenberga.

Ostatecznie więc syn byłego kierowcy F1 - Jana, może znaleźć się w komfortowej sytuacji, w której będzie mógł wybrać zespół, dla jakiego będzie startował w trakcie nadchodzącej kampanii.

KOMENTARZE

14
Shaitan
30.10.2016 02:03
@bartoszcze Nie neguję tego jak to wygląda "na papierze". Może się to jednak mieć nijak do tego, jak siebie i swoje szanse postrzega sam Magnussen. Jego decyzja po części da nam odpowiedź na to pytanie. Podtrzymuję to, co napisałem wcześniej - moim zdaniem wybierze pozostanie na rok w Renault:).
enstone
30.10.2016 01:49
[quote="mcracer1993"]Werhlein w kopii Ferrari!? Proszę was. Jakie ma wsparcie finansowe!?[/quote] Masz problemy z czytaniem ze zrozumieniem?, wróć do podstawówki ........ [quote]Oferta złożona Duńczykowi zakłada dwuletni kontrakt bez konieczności wnoszenia wkładu finansowego w budżet zespołu.[/quote] ......
rocque
30.10.2016 12:49
[quote="bartoszcze"]@Shaitan Jakie ma szanse na tę fabrykę, jeśli zostanie w niej tylko dlatego, że fabryce nie udało się złapać nikogo z pięciu innych kierowców, i wiadomo, że fabryka celuje w nazwiska z jeszcze wyższej półki?[/quote] Dokładnie. Tacy kierowcy jak Magnussen albo Kwiat powinni w podskokach zasuwać do FI, jeśli jest/była taka możliwość (ewentualnie Haas). Wystarczy spojrzeć na Pereza, jak wiele nauczył się w tym zespole przez ostatnie trzy lata. W obecnym miejscu pracy mogą jedynie zrobić krok wstecz, a przy w miarę bezpiecznym fotelu byłaby (teoretycznie) możliwość awansu do fabryki za kilka lat - jeśli wystarczająco poprawiliby osiągi. Renault dla Magnussena albo Palmera to pułapka.
Yurek
30.10.2016 12:44
[quote="Shaitan"]Głęboko wierzę, że jest przekonany, iż wygrywając w przyszłym roku pojedynek z Hulkiem zmieni dalekosiężne plany Renault co do obsady drugiego fotela[/quote] Najpierw musiałby ten pojedynek wygrać. A prędzej mnie kaktus wyrośnie na dłoni, niż to się stanie.
bartoszcze
30.10.2016 12:00
@Shaitan Jakie ma szanse na tę fabrykę, jeśli zostanie w niej tylko dlatego, że fabryce nie udało się złapać nikogo z pięciu innych kierowców, i wiadomo, że fabryka celuje w nazwiska z jeszcze wyższej półki?
Shaitan
30.10.2016 11:41
@bartoszcze Ale czy wypadając z ekipy fabrycznej ma jakiekolwiek szanse wrócić do niej po 2017r.? Jeśli tak, to będą one bardzo, bardzo niskie. Bez względu na prezentowane osiągi. Force India? Myślę, że jak najbardziej również wchodzi w grę. Była chyba zresztą mowa, że 2 Renault, 2 Saubera + Ocon + Giovanazzi negocjują z FI.
mcracer1993
30.10.2016 11:22
Najlepiej by było dla Duńczyka jakby został w Renatce. No ale jeżeli tak nie będzie to powinien przejść do kopii Ferrari (Haas). Ma wsparcie finansowe i ma większe umiejętności od Gutierreza i na pewno podbudowałby zespół punktami do klasyfikacji konstruktorów czego nie robi Meksykanin. Werhlein w kopii Ferrari!? Proszę was. Jakie ma wsparcie finansowe!? Takie same jakie ma Hulk czy Kobayashi, którego w F1 już nie ma, czyli żadne. Po za tym jest protegowany przez Mercedesa i moim zdaniem powinien Niemiec przejść do Force India, który posiada jednostki napędowe właśnie Mercedesa.
bartoszcze
30.10.2016 10:53
@Shaitan Ambicja ambicją, a realizm realizmem. Cele Kevina na 2017 to: 1. jeździć 2. wypaść na tyle dobrze, żeby liczyć się w karuzeli na 2018 i później. BTW czemu nie miałby liczyć na fotel w Force India?
Shaitan
30.10.2016 10:45
@bartoszcze Jedno i drugie jest prawdą. Ale myślę, że Magnussen mocno wierzy w siebie i jeśli za kulisami sprawa drugiego fotela w Renault wygląda tak jak na zewnątrz, to poczeka i podpiszą z nim kontrakt na rok. Głęboko wierzę, że jest przekonany, iż wygrywając w przyszłym roku pojedynek z Hulkiem zmieni dalekosiężne plany Renault co do obsady drugiego fotela (Sainz czy jakiś Megasuperstar drajwer). Jeśli ich nie zmieni, to po takich występach jego pozycja w padoku nie będzie gorsza niż w tej chwili. Dlatego myślę, że zostanie tak jak jest w Renault, a szkoda, bo 1. Chciałbym widzieć Kevina w Haasie 2. Chciałbym widzieć Ocona w Renault (nawet jeśli tylko na rok).
bartoszcze
30.10.2016 10:32
@Shaitan Z drugiej strony wątpię, żeby Renault dawało Kevinowi nadzieję na więcej niż rok. Dwa lata w Haasie to jakaś tam stabilizacja. Poza tym ewidentnie już odczuł, że będzie zapchajdziurą.
enstone
30.10.2016 10:16
Opcją numer jeden dla Magnussena jest Renault, jednakże ucichły informacje na temat Ocona co być może sugeruje, że Mercedes go już nie wypuści i będzie miał dwóch bardzo perspektywicznych młodych zawodników, co zwiększa szansę Duńczykowi. Opcja Haasa też nie jest zła, chętnie bym zobaczył pojedynek Romana z Kevinem.
rno2
30.10.2016 10:09
Każda opcja jest dla Haasa lepsza niż Gutierrez.
Shaitan
30.10.2016 10:08
Zastanawiam się ile wynosi termin do "namyślenia się" i czy wiąże się z tymi 2-3 tygodniami, o których niedawno w kontekście Meksykanina mówił Steiner. Magnussen nie zdecyduje się na przejście do Haasa będąc tak blisko pozostania w fabrycznym Renault. Jedynie zatrudnienie Ocona w Renault skierowałoby Duńczyka do Haasa, na co szanse mocno spadają/spadły. Jeśli rzeczywiście Haas nie jest mocno zainteresowany Gutim, to może jego miejsce zająć Wehrlein, o którym również się spekuluje w tym kontekście.
Kim Jeong Yeop
30.10.2016 10:03
Ciekawe co zrobi Renault jak Magnussen zdecyduje się przejść do Haasa, a Mercedes nie puści Ocona. Przedłużą umowę z Palmerem?