Informacja Pirelli przed GP Brazylii

Interlagos to drugie najkrótsze okrążenie w kalendarzu, ale bardzo intensywne.
08.11.1613:09
Informacja prasowa
465wyświetlenia


Przedostatnia runda mistrzostw świata odbywa się na emocjonującym, szybkim i barwnym torze Interlagos. Mimo niedawno zmienionej nawierzchni, obiekt w dalszym ciągu jest wielkim wyzwaniem, opartym na serii mocno obciążających ogumienie zakrętów oraz szansach na bardzo wysokie temperatury. Dlatego swój ostatni występ w sezonie 2016 zaliczą tu twarde opony P Zero „pomarańczowe”, a oprócz nich nominowano ogumienie pośrednie i miękkie: taka kombinacja poprzednio pojawiła się w Japonii.

TOR Z PUNKTU WIDZENIA OPON:
• Interlagos to drugie najkrótsze okrążenie w kalendarzu, ale bardzo intensywne: samochody bezustannie skręcają i na torze panuje duży ruch. To dodatkowo zwiększa obciążenie ogumienia.
• Wymiana nawierzchni kilka lat temu przyniosła poprawę poziomu przyczepności oraz wyrównanie nierówności.
• Możliwa jest szeroka gama warunków atmosferycznych: od upału po ulewy.
• Interlagos to jeden z kilku lewoskrętnych torów, największą pracę wykonuje prawa tylna opona.
• Ogumienie jest często poddawane połączonym siłom działającym w osi poprzecznej i podłużnej, co również zwiększa obciążenie.

TRZY NOMINOWANE MIESZANKI:
• Twarda „pomarańczowa”: wykorzystywana dopiero po raz piąty w sezonie 2016, obowiązkowy zestaw musi być dostępny na wyścig.
• Pośrednia „biała”: kolejny obowiązkowy zestaw, może odegrać kluczową rolę w wyścigowej strategii.
• Miękka „żółta”: mimo dużych wymagań stawianych przez tor, ta mieszanka pojawiała się już w Brazylii.

CO DZIAŁO SIĘ ROK TEMU:
• Nico Rosberg wygrał liczący 71 okrążeń wyścig po jeździe na trzy pit stopy: start na miękkiej mieszance i zjazdy po pośrednią na 13., 33. i 48. okrążeniu. Pierwsza trójka zatrzymywała się po trzy razy.
• Najlepsza alternatywna strategia: Kimi Raikkonen zajął czwarte miejsce, jadąc na dwa pit stopy. Wystartował na miękkiej mieszance i zakładał pośrednią na 12. i 46. okrążeniu.

PAUL HEMBERY, DYREKTOR PIRELLI MOTORSPORT:
Po raz pierwszy od 2013 roku mamy twarde opony w Brazylii: powinny być bardzo skuteczne na tym bardzo wymagającym torze. W sezonie 2015 stosowano strategię trzech pit stopów, więc po uwzględnieniu zwiększenia osiągów i docisku w tegorocznych samochodach wybór twardszych opon - mimo wszystko rzadko pojawiających się w tym sezonie - był jedyną rozsądną opcją, która może zagwarantować różne strategiczne zmienne. Zbalansowanie jej wytrzymałości z lepszymi osiągami miększych mieszanek będzie kluczowe dla wyścigowej taktyki. Oczywiście dużą rolę w tych wyliczeniach odegra także pogoda.

CO NOWEGO?
• Tor Interlagos przeszedł niedawno poważną modernizację, w związku z tym nie ma większych zmian w tym roku.
• Testy szerszych opon deszczowych na sezon 2017 kontynuowano przez dwa dni, z ekipą Red Bull na torze w Abu Zabi w zeszłym tygodniu.
• Pirelli zostało wyłącznym dostawcą ogumienia do przyszłorocznej edycji wyścigu 12h Bathurst.
• Kolejna umowa na wyłączność oznacza, że od sezonu 2017 Pirelli będzie jedynym dostawcą ogumienia do serii Trans Am w USA.

INNE WYDARZENIA, KTÓRE W OSTATNIM CZASIE PRZYKUŁY NASZĄ UWAGĘ:
• Walka o mistrzowski tytuł może zostać rozstrzygnięta w Brazylii, ale tylko na korzyść Nico Rosberga.
• Obaj kierowcy Mercedesa dokonali takiego samego wyboru opon na Interlagos.