Czwarty dzień testów na torze Jerez
Michael Schumacher najszybszy w piątek przed kierowcami zespołu BMW Sauber
07.07.0617:09
2035wyświetlenia
Piątek był czwartym i zarazem ostatnim dniem testów w tym tygodniu. Dzisiaj na torze Jerez obecnych było już tylko pięć zespołów, jako że Renault, McLaren i Honda przygotowania do najbliższego wyścigu zakończyły już w czwartek. Przy stawce zredukowanej do ośmiu kierowców najszybszy okazał się Michael Schumacher, ustanawiając przy okazji najlepszy czas z całego tygodnia - 1:16.626, który jest jednocześnie nowym rekordem toru Jerez dla bolidu Formuły 1 z silnikiem V8. Oprócz Schumachera barwy Ferrari reprezentował dzisiaj także kierowca testowy Luca Badoer. Włoch uplasował się na czwartej pozycji, tracąc do swojego partnera już ponad dwie sekundy. Obaj kierowcy kontynuowali zapoczątkowaną w czwartek pracę nad programem rozwojowym aerodynamicznych i mechanicznych części do bolidu 248 F1, a także testowali opony Bridgestone na Grand Prix Francji.
Kierowców Ferrari rozdzielili reprezentanci zespołu BMW Sauber, Jacques Villeneuve i kierowca testowy Rober Kubica, a ich strata do Michaela Schumachera wyniosła już ponad sekundę. Program piątkowych testów obejmował zarówno sprawdzanie opon Michelin na wyścig na torze Hockenheim, jak i nowych elementów aerodynamicznych do bolidu F1.06. Znowu pojawiły się pionowe skrzydełka zamontowane z przodu bolidu, ale tym razem w połączeniu z charakterystycznymi rogami przymocowanymi do pokrywy silnika, z jakich już od ponad roku korzysta zespół McLaren. Przeprowadzane w tym tygodniu trzydniowe testy okazały się bardzo produktywne, a nowe części spisały się tak jak oczekiwał tego zespół - czas pokaże, które z nich zostaną użyte w najbliższym wyścigu i z jakim skutkiem. Robert Kubica przejechał dzisiaj tylko 45 okrążeń, a jego strata do Villeneuve'a wyniosła blisko pół sekundy. Kolejne testy stajnia z Hinwil przeprowadzała będzie w dniach 19-21 lipca także na torze Jerez.
Kolejno na piątej i szóstej pozycji uplasowali się kierowcy Toyoty, Ralf Schumacher (+2.2s) i Jarno Trulli (+2.6s). Japońska stajnia skupiła się w tym tygodniu głównie na testach opon Bridgestone oraz na typowych przygotowaniach do najbliższego wyścigu, obejmujących pracę na ustawieniami bolidu TF106B, dla którego były to pierwsze testy na torze Jerez. Wysoka temperatura - w piątek dochodząca do 36 stopni Celsjusza - umożliwiła zespołowi dokładne przetestowanie układu chłodzenia, a także ocenę zużycia opon w takich warunkach, co powinno okazać się bardzo przydatne podczas najbliższego weekendu wyścigowego we Francji. Jedynym zmartwieniem zespołu była dzisiaj konieczność wymiany silników w bolidach obydwu kierowców, co ograniczyło nieco ich aktywność, ale tak czy inaczej udało się wykonać wszystkie zaplanowane na piątek zadania.
Siódmy czas uzyskał Christian Klien, mając już ponad trzy sekundy straty do Michaela Schumachera. Zespół Red Bull Racing w podsumowaniu testów przeprowadzanych w tym tygodniu tak dużą stratę tłumaczył tym, że w momencie gdy warunki umożliwiały uzyskiwanie najlepszych czasów, czyli rano, Klien miał akurat problemy techniczne z bolidem. Stajnia z Milton Keynes testowała w tym tygodniu przede wszystkim nowy układ chłodzenia, który przy wyższych temperaturach powinien umożliwić wydobycie lepszych osiągów z bolidu RB2, a także sprawdzała opony Michelin na najbliższy wyścigi. Testy wypadły pomyślnie i zespół jest optymistycznie nastawiony przed wyścigiem we Francji, gdzie należy spodziewać się podobnych temperatur jak w tym tygodniu w Jerez.
Ostatnim uczestnikiem dzisiejszych testów na torze Jerez był kierowca Williamsa, Mark Webber. Piątek nie zaczął się jednak zbyt udanie dla Australijczyka, bowiem podczas kraksy uszkodził on przód swojego bolidu FW28 i z tego powodu stracił sporo czasu, łącznie przejeżdżając dzisiaj zaledwie 43 okrążenia. Program obejmował testy aerodynamiczne i sprawdzanie opon Bridgestone na najbliższe wyścigi. Ponadto firma Cosworth testowała w tym tygodniu nowe części do swojego silnika CA2006 V8, które przyniosły poprawę osiągów bez uszczerbku na niezawodności. Stajnia z Grove jako jedyna uczestniczyła we wszystkich czterech dniach testów w tym tygodniu, jednak w odróżnieniu od większości zespołów korzystała z tylko jednego bolidu.
W zaplanowanych na 18-21 lipca kolejnych testach na torze Jerez udział zapowiedziało dziewięć zespołów: Honda, McLaren, MF1 Racing, Red Bull, Renault, BMW Sauber, Toro Rosso, Toyota i Williams. Będą to ostatnie testy przed tradycyjną, sierpniową przerwą.
Pogoda
Temperatura powietrza: 24-36°C
Temperatura toru: 28-51°C
Gorąco i słonecznie
Zdjęcia z dzisiejszych testów można znaleźć tutaj.
Źródło: F1Racing.net, F1Editorial.com
Kierowców Ferrari rozdzielili reprezentanci zespołu BMW Sauber, Jacques Villeneuve i kierowca testowy Rober Kubica, a ich strata do Michaela Schumachera wyniosła już ponad sekundę. Program piątkowych testów obejmował zarówno sprawdzanie opon Michelin na wyścig na torze Hockenheim, jak i nowych elementów aerodynamicznych do bolidu F1.06. Znowu pojawiły się pionowe skrzydełka zamontowane z przodu bolidu, ale tym razem w połączeniu z charakterystycznymi rogami przymocowanymi do pokrywy silnika, z jakich już od ponad roku korzysta zespół McLaren. Przeprowadzane w tym tygodniu trzydniowe testy okazały się bardzo produktywne, a nowe części spisały się tak jak oczekiwał tego zespół - czas pokaże, które z nich zostaną użyte w najbliższym wyścigu i z jakim skutkiem. Robert Kubica przejechał dzisiaj tylko 45 okrążeń, a jego strata do Villeneuve'a wyniosła blisko pół sekundy. Kolejne testy stajnia z Hinwil przeprowadzała będzie w dniach 19-21 lipca także na torze Jerez.
Kolejno na piątej i szóstej pozycji uplasowali się kierowcy Toyoty, Ralf Schumacher (+2.2s) i Jarno Trulli (+2.6s). Japońska stajnia skupiła się w tym tygodniu głównie na testach opon Bridgestone oraz na typowych przygotowaniach do najbliższego wyścigu, obejmujących pracę na ustawieniami bolidu TF106B, dla którego były to pierwsze testy na torze Jerez. Wysoka temperatura - w piątek dochodząca do 36 stopni Celsjusza - umożliwiła zespołowi dokładne przetestowanie układu chłodzenia, a także ocenę zużycia opon w takich warunkach, co powinno okazać się bardzo przydatne podczas najbliższego weekendu wyścigowego we Francji. Jedynym zmartwieniem zespołu była dzisiaj konieczność wymiany silników w bolidach obydwu kierowców, co ograniczyło nieco ich aktywność, ale tak czy inaczej udało się wykonać wszystkie zaplanowane na piątek zadania.
Siódmy czas uzyskał Christian Klien, mając już ponad trzy sekundy straty do Michaela Schumachera. Zespół Red Bull Racing w podsumowaniu testów przeprowadzanych w tym tygodniu tak dużą stratę tłumaczył tym, że w momencie gdy warunki umożliwiały uzyskiwanie najlepszych czasów, czyli rano, Klien miał akurat problemy techniczne z bolidem. Stajnia z Milton Keynes testowała w tym tygodniu przede wszystkim nowy układ chłodzenia, który przy wyższych temperaturach powinien umożliwić wydobycie lepszych osiągów z bolidu RB2, a także sprawdzała opony Michelin na najbliższy wyścigi. Testy wypadły pomyślnie i zespół jest optymistycznie nastawiony przed wyścigiem we Francji, gdzie należy spodziewać się podobnych temperatur jak w tym tygodniu w Jerez.
Ostatnim uczestnikiem dzisiejszych testów na torze Jerez był kierowca Williamsa, Mark Webber. Piątek nie zaczął się jednak zbyt udanie dla Australijczyka, bowiem podczas kraksy uszkodził on przód swojego bolidu FW28 i z tego powodu stracił sporo czasu, łącznie przejeżdżając dzisiaj zaledwie 43 okrążenia. Program obejmował testy aerodynamiczne i sprawdzanie opon Bridgestone na najbliższe wyścigi. Ponadto firma Cosworth testowała w tym tygodniu nowe części do swojego silnika CA2006 V8, które przyniosły poprawę osiągów bez uszczerbku na niezawodności. Stajnia z Grove jako jedyna uczestniczyła we wszystkich czterech dniach testów w tym tygodniu, jednak w odróżnieniu od większości zespołów korzystała z tylko jednego bolidu.
W zaplanowanych na 18-21 lipca kolejnych testach na torze Jerez udział zapowiedziało dziewięć zespołów: Honda, McLaren, MF1 Racing, Red Bull, Renault, BMW Sauber, Toro Rosso, Toyota i Williams. Będą to ostatnie testy przed tradycyjną, sierpniową przerwą.
Pogoda
Temperatura powietrza: 24-36°C
Temperatura toru: 28-51°C
Gorąco i słonecznie
Zdjęcia z dzisiejszych testów można znaleźć tutaj.
Czasy uzyskane w piątek na torze Jerez (4,423 km) | ||||||
Kierowca | Konstruktor | Bolid | Op. | Czas okr. | Okr. | |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | Michael Schumacher | Ferrari | 248 F1 V8 | bri | 1:16.626 | 93 |
1 | Jacques Villeneuve | BMW Sauber | F1.06 V8 | mic | 1:17.714 | 97 |
1 | Robert Kubica | BMW Sauber | F1.06 V8 | mic | 1:18.194 | 45 |
1 | Luca Badoer | Ferrari | 248 F1 V8 | bri | 1:18.785 | 59 |
1 | Ralf Schumacher | Toyota | TF106B V8 | bri | 1:18.921 | 86 |
1 | Jarno Trulli | Toyota | TF106B V8 | bri | 1:19.242 | 88 |
1 | Christian Klien | RBR Ferrari | RB2 V8 | mic | 1:19.701 | 44 |
1 | Mark Webber | Williams Cosworth | FW28 V8 | bri | 1:19.792 | 43 |
KOMENTARZE