Sauber zaprezentował model C36

Malowanie tegorocznej konstrukcji nawiązuje do 25. rocznicy debiutu zespołu w Formule 1
20.02.1710:36
Mateusz Szymkiewicz
8233wyświetlenia


Zespół Sauber oficjalnie zaprezentował swoją najnowszą konstrukcję oznaczoną kodem C36.

Stajnia z Hinwil świętuje w tym roku dwudziestą piątą rocznicę debiutu w Formule 1 i związku z tym zdecydowała się na specjalne malowanie. Tak jak w dwóch poprzednich latach, dominującą barwą na bolidzie jest niebieski, natomiast sekcje boczne i tylne skrzydło są pokryte białą farbą. Nowością są złote wstawki, które przebiegają wzdłuż bolidu.

Konstrukcja wyróżnia się projektem wlotu powietrza nad głową kierowcy, który został podzielony na dwie części. Innym elementem rzucającym się w oczy jest „płetwa rekina”, stosowana po raz ostatni w Formule 1 w sezonie 2010. Z kolei sam bolid będzie w tym roku napędzany starszą specyfikacją jednostki napędowej Ferrari, co było świadomą decyzją Saubera. Ekipa po fatalnych mistrzostwach w 2016 roku chciała jak najszybciej rozpocząć projektowanie nowego modelu i postanowiła nie czekać na dane od Ferrari odnośnie budowy nowego pakietu.

Sauber przed sezonem 2017 przeszedł wiele zmian i do najważniejszych należy pojawienie się nowego właściciela - Longbow Finance. Spółka po przejęciu kontroli nad zespołem latem 2016 roku zdołała opanować kryzys finansowy i odbudować pion sportowy, który wzmocnił m.in. Jorg Zander, pełniący funkcję dyrektora technicznego. Inną ważną zmianą jest zatrudnienie Pascala Wehrleina, który będzie w tym roku zespołowym partnerem Marcusa Ericssona.

Model C36 zadebiutuje na torze wyścigowym 27 lutego podczas pierwszej sesji testowej na Circuit de Catalunya. Wszystko wskazuje na to, że z inżynierami Saubera będzie wówczas współpracował Antonio Giovinazzi, który zastąpi Pascala Wehrleina mającego problemy zdrowotne.

^galeria,769

KOMENTARZE

23
gnt3c
20.02.2017 10:39
https://www.youtube.com/watch?v=lJpOmUkpED8
kykec
20.02.2017 06:43
Taki czysty bolid, z małą ilością napisów i sponsorskich naklejek dużo lepiej się prezentuje moim zdaniem ;)
slipstream
20.02.2017 06:31
A w wyścigach długodystansowych płetwę stosują regularnie od kilku lat. Ot, płetwy zniknęły bo przy podniesionym tylnym skrzydle nie dawały za wiele, teraz gdy obniżono tylny płat powrócono do tego.
MairJ23
20.02.2017 06:25
@jarof1 widze ze kolega nei pamieta sezonu 2007 z pletwami :) czy moze to byl 2008.... chyba tak - bo na 2009 rok juz byly nowe bolidy i wygral Brawn z Buttonem w kokpicie.
michal132
20.02.2017 04:28
@jarof1 co do płetwy to się nie zgodzę bo większa część zespołów będzie jej używać a to dlatego że tylne skrzydło zostało obniżone i zaburzone strumienie powietrza nie przechodzą już pod skrzydłem tylko trafiają na skrzydło ja czekam na jutro i moja kochaną Renie :D
jarof1
20.02.2017 04:17
Złote dodatki są OK. Tylnej płetwy moim zdaniem w wyścigach nie będzie - każdy boczny podmuch to nie potrzebna siła działająca w poprzek osi. Ale do prezentacji jest OK - będzie się o tym dużo mówić... Marketing rządzi!
Yurek
20.02.2017 03:51
Rzeczywiście trochę przypomina Pacifika. Oby był szybszy od PR02 :)
Masio
20.02.2017 03:31
Mi się podobają te kolory. ;)
tivi92
20.02.2017 03:23
aby tradycji stało się zadość - wygląda na szybki :)
hubertpantak
20.02.2017 02:49
Trzeba przyznać, że najpiękniejszy nie jest...
Magnuson_22
20.02.2017 01:19
hmm nie wiem jak go ocenic to znaczy podoba mi sie ale ma cos co jest uciążliwe ale nie wiem co
oxiplegatz
20.02.2017 01:00
Wczoraj główkowałem na jakie malowanie zdecyduje się Sauber i wyszło mi że będzie granatowe z białymi dodatkami, no i się sprawdziło.
Pavlos Le Paul
20.02.2017 12:37
Spodziewałem się czegoś nudnego i niczym specjalnego, a tutaj widzę pod względem wyglądu jednego z moich ulubieńców na ten sezon. Mam nadzieję, że na następne lata poprawią w przepisach brak tego nupla na początku.
latak
20.02.2017 12:25
Ciekawe rozwiązanie DRS. Bez zbędnych kombinacji to pociągnęli. + Ciekawe do czego jest też para mniejszych wlotów powietrza pod dwoma górnymi. #troll_mode - Czyżby dmuchany DRS :D?
rocque
20.02.2017 12:14
Przez ten złoty odnoszę wrażenie, że strasznie dystyngowane malowanie jak na Saubera :)
Anderis
20.02.2017 11:42
Bardzo mi się podoba. Podejrzewam, że bardziej, niż będzie mi się podobać którykolwiek z reszty. ;)
Ambrozya
20.02.2017 11:28
Te "25 years" kojarzy mi się z innym napisem: http://www.indiancarsbikes.in/wp-content/uploads/2011/02/2011-Hispania-Racing-F111-F1-Car.jpg ;)
JuJu_Hound
20.02.2017 10:06
niczym Ligier z 1996 roku 25 years... - sponsor pilnie poszukiwany ale kształt super, podoba mi sie, wszystko tak jak na wizualizacjach
Mariusz
20.02.2017 09:52
Sztos, jak mawia moja kumpela. ;-) Samochód wygląda agresywnie. Malowanie tradycyjne, przypomina mi nieco Pacific czy Williams z 1995 roku. Złote wstawki wizualnie znacznie poprawiają wizerunek auta. Tylko martwi mnie brak naklejek sponsorów. No i kolorami wyścigów się nie wygrywa... Ta płetwa z tyłu psuje nieco wizerunek.
Ambrozya
20.02.2017 09:51
Taki dość ciężki wizualnie...
enstone
20.02.2017 09:48
Malowanie jak Rothmans Williams z lat 90-tych tylko po co ta płetwa na czarno .....
cichy
20.02.2017 09:40
masakra.
piotr_del_grey
20.02.2017 09:39
Określę to tylko jednym słowem: wow!