Mercedes zaprezentował bolid W08 EQ Power+
Nowa konstrukcja stajni z Brackley ujrzała światło dzienne na torze Silverstone.
23.02.1712:27
9519wyświetlenia
Team Mercedes AMG oficjalnie ujawnił bolid W08 EQ Power+, za którego sterami zasiądą w nadchodzącym sezonie Lewis Hamilton oraz Valtteri Bottas.
Stajnia z Brackley zorganizowała ceremonię prezentacji na torze Silverstone, goszczącym wyścig o Grand Prix Wielkiej Brytanii. Przed oficjalnym przedstawieniem W08 EQ Power+ pokonał pierwsze kilometry dzięki skorzystaniu przez Mercedesa z możliwości organizacji tak zwanego dnia filmowego.
Mercedes W08 EQ Power+ odznacza się w pierwszej kolejności tradycyjnym zakończeniem nosa, zbliżonym swym wyglądem do rozwiązania zastosowanego w ubiegłym roku. Zgodnie z nowymi regulacjami technicznymi samochód charakteryzuje się bardziej dynamicznym wyglądem ze względu na zwiększenie szerokości nowe kształty przedniego i tylnego skrzydła.
W przeciwieństwie do konstrukcji Saubera, Renalt oraz Force India nowy Mercedes nie posiada tak zwanej płetwy rekina. Inżynierowie z Brackley zdecydowali się jednak na agresywne wyprofilowanie powierzchni bocznych oraz zastosowanie kanału S. Uwagę przykuwają także złożone deflektory. Niezmiennie w barwach sponsorów dominują turkusowe elementy partnera tytularnego ekipy - koncernu Petronas.
Przy okazji prezentacji Mercedes przedstawił nową markę technologiczną - EQ Power+, która będzie wykorzystywana w nowych modelach z rodziny Mercedes-AMG oraz Mercedes-Benz.
Pomimo poważnych zmian w przepisach Srebrne Strzały rozpoczynają przygotowania do tegorocznej kampanii jako jedni z najpoważniejszych faworytów do walki o mistrzowskie tytuły. Szefostwo zespołu zapewnia jednak, że po trzech latach niekwestionowanej dominacji w serii Grand Prix ma pełną świadomość presji wywieranej przez dwójkę najgroźniejszych rywali z czoła stawki: Red Bulla i Ferrari.
Gdy dochodzi do zmian w przepisach, zawsze niesie to ze sobą szanse i ryzyka. Narzuciliśmy sobie agresywne cele co do tego, w jakim kierunku powinien iść projekt naszego bolidu oraz silnika i pracowaliśmy w pocie czoła, aby osiągnąć założony poziom. Otwartym pozostaje jednak pytanie o to, czy nasze cele wystarczą, by utrzymać się na szczycie. Czy nie dojdzie do sytuacji, w której inne teamy wyjdą z bloków startowych lepiej niż my. Nie możemy mieć co do tego żadnej pewności- powiedział w jednym z ostatnich wywiadów szef działu sportów motorowych Mercedesa, Toto Wolff.
Kiedy dochodzi do zmiany przepisów, okresowi przygotowań zawsze towarzyszy wiele sceptycyzmu - każdy kwestionuje swoją pracę, zastanawiając się, czy wystarczająco dobrze wykonuje swoją pracę. Taka mentalność panuje w zespole. Nie sprawia to, że każdy kolejny dzień mija miło i wesoło, ale tak to funkcjonuje- dodał Austriak opisując okres przygotowań do nadchodzącej kampanii.
Po zaskakującej decyzji Nico Rosberga o odejściu ze sportu po zdobyciu mistrzowskiego tytułu, w styczniu Mercedes potwierdził podpisanie rocznego kontraktu z Valtterim Botasem, który stworzył wyścigowy duet z trzykrotnym czempionem Formuły 1 - Lewisem Hamiltonem. Za kierowanie pracami zespołu odpowiadają niezmiennie Toto Wolff oraz Niki Lauda. Z kolei od początku marca pieczę nad departamentem technicznym fabryki w Brackley obejmie James Allison. Nadzorowanie programu rozwojowego jednostki napędowej Mercedesa w dalszym ciągu spoczywa na barkach Andy'ego Cowella.
^galeria,773
KOMENTARZE