Mercedes zaprezentował bolid W08 EQ Power+

Nowa konstrukcja stajni z Brackley ujrzała światło dzienne na torze Silverstone.
23.02.1712:27
Nataniel Piórkowski
9519wyświetlenia


Team Mercedes AMG oficjalnie ujawnił bolid W08 EQ Power+, za którego sterami zasiądą w nadchodzącym sezonie Lewis Hamilton oraz Valtteri Bottas.

Stajnia z Brackley zorganizowała ceremonię prezentacji na torze Silverstone, goszczącym wyścig o Grand Prix Wielkiej Brytanii. Przed oficjalnym przedstawieniem W08 EQ Power+ pokonał pierwsze kilometry dzięki skorzystaniu przez Mercedesa z możliwości organizacji tak zwanego dnia filmowego.

Mercedes W08 EQ Power+ odznacza się w pierwszej kolejności tradycyjnym zakończeniem nosa, zbliżonym swym wyglądem do rozwiązania zastosowanego w ubiegłym roku. Zgodnie z nowymi regulacjami technicznymi samochód charakteryzuje się bardziej dynamicznym wyglądem ze względu na zwiększenie szerokości nowe kształty przedniego i tylnego skrzydła.

W przeciwieństwie do konstrukcji Saubera, Renalt oraz Force India nowy Mercedes nie posiada tak zwanej płetwy rekina. Inżynierowie z Brackley zdecydowali się jednak na agresywne wyprofilowanie powierzchni bocznych oraz zastosowanie kanału S. Uwagę przykuwają także złożone deflektory. Niezmiennie w barwach sponsorów dominują turkusowe elementy partnera tytularnego ekipy - koncernu Petronas.

Przy okazji prezentacji Mercedes przedstawił nową markę technologiczną - EQ Power+, która będzie wykorzystywana w nowych modelach z rodziny Mercedes-AMG oraz Mercedes-Benz.

Pomimo poważnych zmian w przepisach Srebrne Strzały rozpoczynają przygotowania do tegorocznej kampanii jako jedni z najpoważniejszych faworytów do walki o mistrzowskie tytuły. Szefostwo zespołu zapewnia jednak, że po trzech latach niekwestionowanej dominacji w serii Grand Prix ma pełną świadomość presji wywieranej przez dwójkę najgroźniejszych rywali z czoła stawki: Red Bulla i Ferrari.

Gdy dochodzi do zmian w przepisach, zawsze niesie to ze sobą szanse i ryzyka. Narzuciliśmy sobie agresywne cele co do tego, w jakim kierunku powinien iść projekt naszego bolidu oraz silnika i pracowaliśmy w pocie czoła, aby osiągnąć założony poziom. Otwartym pozostaje jednak pytanie o to, czy nasze cele wystarczą, by utrzymać się na szczycie. Czy nie dojdzie do sytuacji, w której inne teamy wyjdą z bloków startowych lepiej niż my. Nie możemy mieć co do tego żadnej pewności - powiedział w jednym z ostatnich wywiadów szef działu sportów motorowych Mercedesa, Toto Wolff.

Kiedy dochodzi do zmiany przepisów, okresowi przygotowań zawsze towarzyszy wiele sceptycyzmu - każdy kwestionuje swoją pracę, zastanawiając się, czy wystarczająco dobrze wykonuje swoją pracę. Taka mentalność panuje w zespole. Nie sprawia to, że każdy kolejny dzień mija miło i wesoło, ale tak to funkcjonuje - dodał Austriak opisując okres przygotowań do nadchodzącej kampanii.

Po zaskakującej decyzji Nico Rosberga o odejściu ze sportu po zdobyciu mistrzowskiego tytułu, w styczniu Mercedes potwierdził podpisanie rocznego kontraktu z Valtterim Botasem, który stworzył wyścigowy duet z trzykrotnym czempionem Formuły 1 - Lewisem Hamiltonem. Za kierowanie pracami zespołu odpowiadają niezmiennie Toto Wolff oraz Niki Lauda. Z kolei od początku marca pieczę nad departamentem technicznym fabryki w Brackley obejmie James Allison. Nadzorowanie programu rozwojowego jednostki napędowej Mercedesa w dalszym ciągu spoczywa na barkach Andy'ego Cowella.

^galeria,773

KOMENTARZE

23
mati2050
25.02.2017 12:13
Na stronie Mercedesa dodano zdjęcia bolidu ze studia na białym tle i co ciekawe, ma on na sobie ten "T-Wing" - https://www.mercedesamgf1.com/en/mercedes-amg-f1/amg-f1-news/amg-f1-gallery/gallery-silver-arrow-in-the-studio/
rno2
24.02.2017 09:24
@kurcjusz Tak.
kurcjusz
24.02.2017 08:54
Mam pytanie. Czy na tych wszystkich prezentacjach i dniach filmowych widzimy bolidy z nowymi poszerzonymi oponami? Chodzi mi stricte o wielkość/szerokość.
Lejnus
23.02.2017 09:37
https://pbs.twimg.com/media/C5Wb68-WAAAlu-I.jpg Spójrzcie chociażby tutaj. Zdjęcie przedstawiające jak wygląda bolid wg. proporcji które znalismy dotychczas (skrócony w paintCad'zie" i tegoroczny. Dłuuuuugi. Jak to widzę.. https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/originals/b4/af/ec/b4afecacca28d8898ce6b559f28424b5.jpg
marios76
23.02.2017 07:16
@Falarek Sprawdź dane techniczne- gdy bolid jest o 20 cm szerszy, to wydłużenie go o około40cm nie spowodowało by zmiany proporcji. Poza oczywistym optycznym wydłużeniem, bo szerokość się zmieniła bardziej ( rozstaw kół) ; między kołami, mimo szerszych opon a nosem ,czy sekcjami bocznymi jest nieco więcej miejsca. Ale jeżeli przepisy tymi proporcji aż tak zachwialy, to wydłużenie powinno być nie o 40cm a o powiedzmy 60 ;) Nie znam regulaminu technicznego w kwestii długości bolidu, rozstawu osi , więc bazuje na wiedzy z lat poprzednich. Natomiast jeżeli bolidy poszerzono o około11% a wydłużono o 15 czy 20% to będę rozumiał że bolidy są dłuższe, a nie się tylko wydają.
Aquos
23.02.2017 06:28
@piwo Może to efekt zdjęć tu zamieszczonych (nie widać na nich zbyt wiele), albo malowania, które (celowo czy nie) sprytnie ukrywa niektóre szczegóły. Na mój gust w aero jest kilka ciekawych innowacji, np. deflektory umieszczone za przednimi kołami oraz poniżej przedniego zawieszenia. Generalnie widać jednak, że mimo nowych przepisów zmieniających znacznie konstrukcję jest to koncepcja rozwojowa w stosunku do W07 - ewolucja, a nie rewolucja, więc podobieństw sporo. To jednak nie może dziwić, jeśli wziąć pod uwagę jak dobrze sprawdzał się poprzedni pakiet.
Falarek
23.02.2017 06:09
Żadne złudzenie na tej stronie http://www.f1technical.net/forum/viewtopic.php?f=12&t=25964&start=30 są fajne fotki w porównaniu do zeszłorocznego W07 i nowy jest wyraźnie dłuższy zwłaszcza to widać po pokrywie silnika
marios76
23.02.2017 05:38
@Falarek Chyba zludzenie- sa przeciez 20 cm szersze, a proporcjonalnie dlugosc nie wzrosla o okolo 40 ;)Szerzej rozstawione kola moga powodowac zludzenie, ze kadlub jest wezszy- i chyba o to Ci chodzi?
Falarek
23.02.2017 05:02
To jakiś nowy trend w sumie wszystkie dotychczas zaprezentowane samochody są długie. Efekt nowych przepisów?
oxiplegatz
23.02.2017 03:56
Mercedes jest najpiękniejszy z dotychczas prezentowanych konstrukcji na ten sezon. Miło zawiesić na nim oko.
Lejnus
23.02.2017 03:24
Jest dłuuuuuugi jak autobus podmiejski. i Strasznie zgrabnie upakowany. Widać, że nie zostawili sobie ani centymetra przestrzeni w okolicy kolektora wydechowego. Oby to się nie zemściło. PS. [edit] czy tylko mi się wydaje że te bolidy będą podsterowne przez tą długość, masę i kapcioczki?
mich909090
23.02.2017 03:20
Piękny.... i pewnie szybki.
Pavlos Le Paul
23.02.2017 02:31
Jeżeli wszystko zależałoby od wyglądu, to zapowiada się 4 rok dominacji. Strasznie rzuca sie w oczy jego smukła sylwetka, ciekawe jak to się przełoży na ich dyspozycję w trakcie sezonu.
piwo
23.02.2017 02:31
szczerze ja odnosze wrazenie ze ten pojast jest prosty wrecz jakis taki nijaki. jakby jakichs pomyslow na dodatkowe aero zabraklo. no chyba ze merc nie chce teraz odslaniac wszytskich kart i czeka do testow.
nate
23.02.2017 01:08
@essien15 @krecik705 Właśnie dostaliśmy informację prasową Mercedesa. Oficjalna nazwa bolidu to W08 EQ Power+.
Magnuson_22
23.02.2017 01:00
ślicznotka :)
nate
23.02.2017 12:45
@essien15 Wszystkie bolidy Mercedesa napędzane silnikiem V6 miały w pełnej nazwie "Hybrid". O kanale S więcej przeczytasz chociażby tutaj: https://www.formula1.com/en/latest/technical/2016/4/analysis---the-inner-workings-of-mercedes-s-duct.html
krecik705
23.02.2017 12:36
@essien15 Bo jednostka napędowa jest "Hybrid".
essien15
23.02.2017 12:33
Kanał S ? A skąd w nazwie Hybrid? to dlatego ze to hybryda ubiegłorocznego bolidu z nowym?
dancom
23.02.2017 12:17
Smukły jak panienka z wybiegu.
michal132
23.02.2017 11:55
mistrzowska konstrukcja :D
krecik705
23.02.2017 11:48
Bolid wygląda interesująco. Bieżnik opon jak w pełnych deszczówkach Bridgestone'a :-P
rno2
23.02.2017 11:41
Piękny!