Pirelli ogłosiło dobór mieszanek ogumienia na GP Austrii

Na Red Bull Ringu pojawią się ultramiękkie, supermiękkie i miękkie opony.
04.05.1711:01
Nataniel Piórkowski
1500wyświetlenia


Pirelli ogłosiło dobór mieszanek ogumienia na Grand Prix Austrii - dziewiątą rundę tegorocznych mistrzostw świata Formuły 1.

Na Red Bull Ringu kierowcy i zespoły otrzymają do dyspozycji ogumienie wykonane z ultramiękkiej, supermiękkiej oraz miękkiej mieszanki.

Zgodnie z przepisami, z myślą o finałowym bloku kwalifikacji kierowcy muszą zaoszczędzić jeden zestaw wykonany z najbardziej miękkiej dostępnej mieszanki. W trakcie wyścigu każdy kierowca będzie musiał z kolei co najmniej raz użyć jednego z kompletów wyznaczonych przez oficjalnego dostawcę ogumienia. W Austrii będzie to jeden zestaw supermiękkich oraz jeden miękkich opon.

Aż do Grand Prix Hiszpanii obowiązuje standardowa alokacja ogumienia dla wszystkich kierowców. Od weekendu w Monte Carlo do określania liczby poszczególnych mieszanek powrócą zespoły.


Mieszanki opon wybrane na wyścigi w sezonie 2017
Grand PrixTor@Ultramiękka
(fioletowa)
@Supermiękka
(czerwona)
@Miękka
(żółta)
@Pośrednia
(biała)
@Twarda
(pomarańczowa)
AustraliiAlbert Park
ChinShanghai
BahrajnuSakhir
RosjiSoczi
HiszpaniiCatalunya
MonakoMonte Carlo
KanadyMontreal
AzerbejdżanuBaku
AustriiRed Bull Ring
Wlk. BrytaniiSilverstone
WęgierHungaroring
BelgiiSpa
WłochMonza
SingapuruMarina Bay
MalezjiSepang
JaponiiSuzuka
USACircuit of the Americas
MeksykuHermanos Rodríguez
BrazyliiInterlagos
Abu ZabiYas Marina

KOMENTARZE

4
mcracer1993
04.05.2017 05:45
@dan193t Jeżeli w Hiszpanii będzie lał deszcz to twarde opony nie będą potrzebne i problem mamy z głowy ;)
dan193t
04.05.2017 10:57
Koledze chodziło raczej o to, ze jedna mieszanka jest w ogóle nieużywana i zwyczajnie zbędna. Śmiem twierdzić że posrednia tez jest zbędna. Czerwone dalyby radę w Barcelonie.
piro
04.05.2017 09:41
Dokładnie odwrotną rzecz zrobili przed rozpoczęciem tego sezonu. Obecnie ultra soft to zeszłoroczne softy itd... Zostało to zmienione w obawie o wytrzymałość mieszanek. Było to krytykowane już przed rozpoczęciem sezonu ale całkowicie rozumiem posunięcie ponieważ jak to już ktoś napisał na tej stronie. Lepiej mieć nudne opony ale takie na których można polegać niż "ciekawe" ale wybuchające po drodze. W przyszłym sezonie mogą już przesunąć miękkość mieszanek gdy będą mieć więcej danych testowych.
pancio93
04.05.2017 09:27
W sumie po cholerę jest ta twarda pomarańczowa mieszanka? Chyba tylko na te pierwsze 30 minut pierwszego treningu w Grand Prix. Powinni zlikwidować tą twardą mieszankę, a pozostałej czwórce zmienić nazwy o jeden poziom (ultra -> super itd.).