Informacja Pirelli po wyścigu o GP Hiszpanii
Pascal Wehrlein z Saubera zdobywa punkty po jeździe na jeden postój.
14.05.1720:04
3518wyświetlenia
Montmelo, 14 maja 2017 - Lewis Hamilton z Mercedesa wygrał Grand Prix Hiszpanii po walce z Sebastianem Vettelem z Ferrari, która była tak zacięta, że nawet doszło między nimi do drobnej kolizji po ostatnich pit stopach. Obaj zjeżdżali po dwa razy, po starcie na miękkiej mieszance, ale Hamilton wykonał środkowy przejazd na pośredniej mieszance i finiszował na miękkiej, a Vettel założył drugi raz z rzędu miękkie ogumienie i do mety dojechał na pośredniej.
Dwaj rywale stoczyli zażartą walkę na torze i w alei serwisowej, realizując różne strategie, ale ostatecznie kolejność na mecie była taka sama, jak na polach startowych. Warunki pozostały suche i ciepłe, pod koniec wyścigu temperatura nawierzchni wynosiła 43 stopnie Celsjusza.
Tylko trzej kierowcy ruszyli do wyścigu na pośredniej mieszance. Daniił Kwiat z Toro Rosso zastosował strategię pośrednie/miękkie/miękkie i zdobył punkty mimo startu z ostatniego rzędu. Pascal Wehrlein z Saubera także finiszował w punktach po zaledwie jednym pit stopie i dwóch mniej więcej równych przejazdach na miękkiej i pośredniej mieszance.
MARIO ISOLA - SZEF DZIAŁU WYŚCIGÓW SAMOCHODOWYCH PIRELLI
Hamilton przypieczętował zwycięstwo dzięki niskiej degradacji i mocnym osiągom pośredniej mieszanki zastosowanej przez niego w środkowym przejeździe. Taką samą strategię zastosował trzeci na mecie Daniel Ricciardo. Degradacja i zużycie pozostawały na niskim poziomie, mimo wysokiej temperatury nawierzchni. Ten fakt potwierdził Lewis Hamilton, uzyskując najlepszy czas okrążenia dwie rundy przed końcem wyścigu, poprawiając najlepsze zeszłoroczne osiągnięcie o ponad 3,4 sekundy.
PRZEWIDYWALNOŚĆ NASZEJ PROGNOZY
Lewis Hamilton wygrał wyścig po jeździe na dwa pit stopy: start na miękkiej mieszance, zmiana na pośrednią na 22. okrążeniu i powrót na miękką na 37. okrążeniu. To był najbardziej prawdopodobny, ale niekoniecznie teoretycznie najszybszy scenariusz, którym były trzy pit stopy. Najwyżej sklasyfikowanym kierowcą, który zatrzymywał się trzy razy, był dwunasty na mecie lokalny bohater Fernando Alonso.
OPONY UŻYTE W WYŚCIGU