Pirelli ujawniło dobór ogumienia kierowców na GP Monako

Sześciu zawodników otrzyma po jedenaście zestawów ultramiękkich opon.
16.05.1716:24
Nataniel Piórkowski
1419wyświetlenia


Pirelli ogłosiło dobór mieszanek ogumienia dokonany przez kierowców Formuły 1 na Grand Prix Monako, gdzie zgodnie z oczekiwaniami najpopularniejszym rodzajem opon będą ultramiękkie PZero.

Na mocy ustaleń związanych z wejściem w życie nowych przepisów technicznych Formuły 1, przez pięć pierwszych wyścigowych weekendów kierowców obowiązywała standardowa alokacja ogumienia opracowana przy współpracy Pirelli i FIA. Grand Prix Monako jest pierwszą rundą sezonu, na którą to zespoły wybierają mieszanki 10 spośród 13 kompletów ogumienia dostępnych dla każdego zawodnika.

Najwięcej, bo aż 11 kompletów ultramiękkich opon otrzymają w Monako Daniel Ricciardo i Max Verstappen z Red Bulla, Felipe Massa i Lance Stroll z Williamsa, a także Nico Hulkenberg i Jolyon Palmer z Renault.

Rywalizujące o tytuły stajnie Ferrari i Mercedesa zdecydowały się na nieco odmienne strategie - kierowcy Srebrnych Strzał dostaną do dyspozycji w Monte Carlo po dziewięć kompletów ultramiękkich i po trzy supermiękkich opon. W przypadku reprezentantów Scuderii obowiązuje alokacja dziesięciu ultramiękkich i dwóch supermiękich zestawów ogumienia.

Jenson Button, który w Monako zastąpi za kierownicą McLarena MCL32 biorącego udział w wyścigu Indy 500 Fernando Alonso, jest jedynym kierowcą, który będzie mógł skorzystać z dwóch zestawów miękkiego ogumienia Pirelli. Każdy z pozostałych kierowców otrzyma do dyspozycji po jednym komplecie oznaczonych żółtym kolorem opon.


KOMENTARZE

6
Ambrozya
17.05.2017 06:05
@--- Z safety carem ;>
---
17.05.2017 05:18
@macieiii Czy da się wygrać wyścig z kimś więcej niż z resztą stawki? :P
macieiii
16.05.2017 11:03
RedBull ewidentnie spróbuje wygrać wyścig w kwalifikacjach, przynajmniej z resztą stawki...
pancio93
16.05.2017 09:43
@Pumba Przecież w Monako tempo wyścigowe nie ma znaczenia, bo liczą się tylko kwalifikacje i pozycja na torze podczas wyścigu. Dowodem jest np. rok 2012 gdzie WEB ewidentnie nie miał dobrego tempa wyścigowego, a i tak spokojnie wygrał.
Kwiatuz
16.05.2017 09:15
Może jeden z zawodników zespołu się poświęci?
Pumba
16.05.2017 03:06
Jak kierowcy zamierzają ustawić samochód mając do dyspozycji tylko jeden komplet opon, który musi jeszcze być w dobrym stanie podczas wyścigu?