Pirelli planuje wprowadzenie bardziej miękkich mieszanek w sezonie 2018

Ostateczne decyzje w tej sprawie zostaną podjęte pod koniec bieżącej kampanii.
22.05.1712:29
Nataniel Piórkowski
706wyświetlenia


Pirelli zapewniło kierowców Formuły 1 o tym, że w przyszłym sezonie pragnie wprowadzić do użytku bardziej miękkie mieszanki ogumienia.

Podczas odprawy przed Grand Prix Hiszpanii kierowcy otrzymali okazję podzielenia się swoimi opiniami na temat tegorocznych mieszanek z szefem działu sportów motorowych Pirelli - Mario Isolą. Oprócz debaty na temat niskiej użyteczności twardych opon w warunkach wyścigowych, zawodnicy poruszyli kwestię rozwoju ogumienia na przyszłoroczne mistrzostwa.

Isola przekonuje, że pozytywnie ocenia przeprowadzaną dyskusję. Była bardzo interesująca. Spotkałem się z kierowcami, aby rozumieć co myślą o nowych produktach i kierunkach, w jakich powinniśmy pójść w przyszłości. Spotkanie było bardzo pozytywne. Wymieniliśmy się różnymi pomysłami, także tymi spoza tematu ogumienia. W dodatku większość kierowców była zaangażowana w tę debatę. Czasem zdarza się, że na tego typu spotkaniach niektórzy zawodnicy siedzą zupełnie cicho. Tym razem wszyscy czołowi kierowcy przekazywali nam interesujące idee.

Chociaż Isola przyznał, że ze względu na trwający rozwój bolidów Pirelli nie może już teraz ogłosić swoich planów na sezon 2018, to nie wykluczył, że w przyszłym roku wprowadzone zostaną bardziej miękkie mieszanki. Panuje ogólne przekonanie, że mieszanki są o jeden poziom twardsze niż być powinny. Nie zapominajmy jednak o wielkim wyścigu zbrojeń prowadzonym przez zespoły.

Z decyzjami na temat przyszłości musimy jeszcze trochę poczekać. Do 1 września musimy zatwierdzić konstrukcję opony, a do 1 grudnia poszczególne mieszanki. Pracujemy więc zarówno nad konstrukcją jak i nad mieszankami. Priorytet ma obecnie konstrukcja, bo wcześniej musimy ją "zamrozić". Później zaczniemy rozwijać nowe mieszanki. Ostateczna decyzja zostanie podjęta w kolejnych miesiącach, gdy będziemy dysponować wskazówkami z takich torów jak Spa, Suzuka czy Sepang.

Pragniemy, aby pośrednia mieszanka była nieco szybsza, bardziej podobna do miękkiej, a twarda o jeden stopień bliżej bardziej miękkich rodzajów ogumienia. Chcemy nieco zawęzić zakres osiągów.