Isola: Ultramiękkie opony są w stanie wytrzymać cały dystans wyścigu
Zespoły muszą jednak brać pod uwagę możliwy wyjazd na tor samochodu bezpieczeństwa.
27.05.1710:00
696wyświetlenia
Ultramiękkie opony wykazują w Monako niemal zerową degradację, co otwiera przed zespołami szerokie możliwości strategiczne na wyścig - przekonuje Mario Isola z Pirelli.
Szef działu sportów motorowych włoskiego producenta sądzi, że ultramiękkie opony są w stanie wytrzymać cały dystans wyścigu o GP Monako, wynoszący 78 okrążeń.
Możemy mówić o niemal zerowej degradacji. W trakcie drugiego treningu symulacje wyścigowe były bardzo spójne. Spodziewaliśmy się tego. Różnica pomiędzy ultramiękką i supermiękką mieszanką wynosi mniej więcej 0,7s. Prawdopodobnie w trakcie wyścigu wartość ta stanie się niższa, ale to zupełnie normalne- powiedział Isola odnosząc się do danych zebranych podczas czwartkowych zajęć.
Zakładam, że wszyscy myślą o długim stincie na ultramiękkim ogumieniu. Zobaczymy. Trzeba mieć na uwadze fakt, że w Monako istnieje bardzo duże ryzyko wyjazdu na tor samochodu bezpieczeństwa. Może ktoś zdecyduje się na start na supermiękkiej mieszance i później, w trakcie neutralizacji, będzie mógł skierować się na wymianę i dojechać do mety na ultramiękkich oponach- kontynuował.
Degradacja nie jest tu problemem - w czwartek ogumienie pracowało perfekcyjnie, nie było pęcherzy, nie dostrzegliśmy ziarnienia. Zespoły mają różne opcje strategiczne, bo mogą wymieniać opony zależnie od upodobań i tego jak będzie układał się wyścig. Jeśli na samym początku nie dojdzie do neutralizacji, sytuacja może ulec zmianie- podsumował włoski inżynier.
KOMENTARZE