Vettel na czele tabeli w trzecim treningu przed GP Kanady
Prezentujemy opis i wyniki sobotnich zajęć na torze w Montrealu.
10.06.1717:01
4917wyświetlenia
Sebastian Vettel popisał się najlepszym czasem okrążenia w trakcie finałowego treningu przed Grand Prix Kanady. Czołową trójkę klasyfikacji uzupełnili Kimi Raikkonen oraz Lewis Hamilton.
Jako pierwsi na torze pojawili się kierowcy Ferrari: Vettel i Raikkonen. Z wyjazdem na tor nie zwlekał także Fernando Alosno, który po piątkowych problemach z układem hydraulicznym od samego początku pomagał McLarenowi w ocenie właściwości aerodynamicznych bolidu MCL32.
Siedem minut po rozpoczęciu sesji Daniel Ricciardo z Red Bulla ukończył pomiarowe okrążenie uzyskując czas 1:16,784s na ultramiękkiej mieszance. Na kolejnym kółku Australijczyk poprawił się na 1:15,472s. W tym samym czasie ponad połowa stawki nie miała jeszcze na koncie ani jednego instalacyjnego okrążenia.
Po kwadransie na pozycję lidera przesunął się Vettel, przy którego nazwisku pojawił się wynik 1:14,533s osiągnięty na "fioletowych" Pirelli PZero. Esteban Ocon narzekał z kolei na problemy z dogrzaniem ogumienia, co potwierdził spory uślizg tylnej osi podczas pokonywania ostatniej szykany.
W międzyczasie narzekający na ruch na torze Vettel stopniowo podnosił poprzeczkę osiągając poziom 1:13,766s. Na drugim miejscu plasował się wspomniany wcześniej Ricciardo, a na trzecim Carlos Sainz. Nieco gorzej początek treningu wyglądał z perspektywy Kimiego Raikkonena, który pytał swoich inżynierów o możliwość powrotu do ustawień bolidu stosowanych podczas piątkowych sesji. Po pierwszych szybkich kółkach reprezentanci Mercedesa: Hamilton i Bottas, wskoczyli odpowiednio na drugą i trzecią lokatę. W obu W08 znajdowało się ogumienie wykonane z supermiękkiej mieszanki.
Na kolejnych okrążeniach Hamiltonowi udało się nieznacznie podkręcić tempo, a jego strata do Vettela zmalała do nieco ponad 0,5s. W międzyczasie do czołowej dziesiątki awansował Alonso, korzystający już z ultramiękkich opon. Strata Hiszpana do lidera tabeli wynosiła jednak aż 1,5s.
Chwilę później dwukrotny mistrz świata wskoczył na P6, a Raikkonen zbliżył się do Vettela na 0,002s, trafiając na drugą lokatę. Niedługo później zespołowy partner Fina uzyskał najlepszy czas weekendu: 1:12,704s, a chwilę później poprawił się na 1:12,57s. Hamilton także osiągnął progres wykręcając osobiste rekordy w pierwszym i drugim sektorze. Kierowca ze Setevenage stracił jednak sporo czasu w S3.
Na samym dole tabeli znajdowali się zawodnicy Saubera - Pascal Wehrlein oraz Kevin Magnussen. Spośród kierowców, którzy zaliczyli okrążenia na ultramiękkim ogumieniu, najgorszym czasem legitymował się faworyt lokalnej publiczności - Lance Stroll, plasujący się tuż za plecami Stoffela Vandoorne'a. Na kwadrans przed wywieszeniem flagi w szachownicę Hamilton zszedł poniżej poziomu 1m12s, ale nie awansował na drugie miejsce, przed Raikkonena.
Lider Mercedesa dopytywał się zespołu o to, w którym miejscu toru notuje największą stratę do Vettela.
Czy to ostatni zakręt?-
Nie do końca, ale ogólnie osiągi wyglądają w porządku. Strata pojawia się wciąż w trzecim sektorze- usłyszał od swojego inżyniera.
Na sześć minut przed końcem sesji kierowcy Ferrari i Mercedesa znajdowali się w alei serwisowej. W środku stawki reprezentanci Force India przesunęli się na ósme i jedenaste miejsce. Verstappen i Ricciardo plasowali się na piątym i siódmym miejscu, rozdzieleni przez Nico Hulkenberga w Renault R.S.17. W samej końcówce przed Australijczyka z RBR wskoczył także Felipe Massa. Z kolei Palmer i Stroll nie poprawili swoich wyników i zakończyli sesję na piętnastym i osiemnastym miejscu.
Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 30°C
Temperatura powietrza: 19°C
Prędkość wiatru: 0,3 m/s
Wilgotność powietrza: 33%
Sucho
REZULTATY TRENINGU 3
P. | Kierowca (Nr) | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Sebastian Vettel (5) | Ferrari SF70H | 1:12,572 | 20 | |||
2 | Kimi Raikkonen (7) | Ferrari SF70H | 1:12,864 | 0,292 | 0,292 | 19 | |
3 | Lewis Hamilton (44) | Mercedes W08 EQ Power+ | 1:12,926 | 0,354 | 0,062 | 22 | |
4 | Max Verstappen (33) | Red Bull RB13 | 1:12,965 | 0,393 | 0,039 | 22 | |
5 | Valtteri Bottas (77) | Mercedes W08 EQ Power+ | 1:13,210 | 0,638 | 0,245 | 24 | |
6 | Nico Hulkenberg (27) | Renault R.S.17 | 1:13,493 | 0,921 | 0,283 | 20 | |
7 | Felipe Massa (19) | Williams FW40 | 1:13,527 | 0,955 | 0,034 | 22 | |
8 | Daniel Ricciardo (3) | Red Bull RB13 | 1:13,545 | 0,973 | 0,018 | 35 | |
9 | Esteban Ocon (31) | Force India VJM10 | 1:13,635 | 1,063 | 0,090 | 26 | |
10 | Carlos Sainz (55) | Toro Rosso STR12 | 1:13,667 | 1,095 | 0,032 | 22 | |
11 | Daniił Kwiat (26) | Toro Rosso STR12 | 1:13,788 | 1,216 | 0,121 | 23 | |
12 | Fernando Alonso (14) | McLaren MCL32 | 1:13,885 | 1,313 | 0,097 | 18 | |
13 | Sergio Perez (11) | Force India VJM10 | 1:13,956 | 1,384 | 0,071 | 27 | |
14 | Romain Grosjean (8) | Haas VF-17 | 1:13,994 | 1,422 | 0,038 | 19 | |
15 | Jolyon Palmer (30) | Renault R.S.17 | 1:14,102 | 1,530 | 0,108 | 22 | |
16 | Stoffel Vandoorne (2) | McLaren MCL32 | 1:14,228 | 1,656 | 0,126 | 22 | |
17 | Kevin Magnussen (20) | Haas VF-17 | 1:14,392 | 1,820 | 0,164 | 18 | |
18 | Lance Stroll (18) | Williams FW40 | 1:14,409 | 1,837 | 0,017 | 25 | |
19 | Marcus Ericsson (9) | Sauber C36 | 1:14,883 | 2,311 | 0,474 | 25 | |
20 | Pascal Wehrlein (94) | Sauber C36 | 1:14,965 | 2,393 | 0,082 | 25 |
107% najlepszego czasu: 1:17,652
KOMENTARZE