Informacja Pirelli przed GP Azerbejdżanu
Część toru jest pokryta nowym asfaltem, więc zespoły muszą zapoznać się z przyczepnością.
22.06.1720:29
634wyświetlenia
Najnowszy dodatek do kalendarza Formuły 1, uliczny tor w Baku, należy do tych obiektów, na temat których zespoły mają najmniejszą ilość informacji. Ścigano się tu tylko jeden raz, podczas zeszłorocznej inauguracyjnej Grand Prix. Od tamtej pory zmieniono regulamin techniczny oraz charakterystykę opon, więc kolejny raz ekipy zaczynają pracę od czystej kartki papieru.
Opony nominowane na najdłuższy i najszybszy tor uliczny w kalendarzu to pośrednie P Zero „białe”, miękkie P Zero „żółte oraz supermiękkie P Zero „czerwone”. Taką kombinację po raz ostatni zastosowano podczas tegorocznej Grand Prix Bahrajnu, a także rok temu w Baku.
TRZY NOMINOWANE MIESZANKI
• Supermiękka „czerwona”
• Miękka „żółta”
• Pośrednia „biała”
TOR Z PUNKTU WIDZENIA OGUMIENIA
• Przy długości 6,003 km (w tym 2,2 km prostej) okrążenie Baku jest po Spa drugim co do długości w kalendarzu i składa się z 20 zakrętów.
• Stolica Azerbejdżanu bywa nazywana „Wietrznym Miastem” i gwałtowne podmuchy mogą utrudnić poszukiwanie optymalnych ustawień.
• Na początku wiodącej pod górę sekcji przy starej części miasta tor jest bardzo wąski, a tegoroczne samochody są o 20 centymetrów szersze.
• Przewidywane prędkości maksymalne na prostej przekraczają 360 km/h, w zeszłym sezonie osiągnięto tu 378 km/h.
• Część toru jest pokryta nowym asfaltem, więc zespoły muszą zapoznać się z przyczepnością podczas pierwszych treningów.
• W zeszłym roku zwycięską strategią był jeden pit stop i tak samo powinno być w sezonie 2017.
MARIO ISOLA - SZEF DZIAŁU WYŚCIGÓW SAMOCHODOWYCH PIRELLI
Baku to trzeci z rzędu tor tymczasowy o niskim poziomie przyczepności, po Monako i Montrealu. Ma on jednak zupełnie inny charakter. Pętla jest znacznie szybsza, z większą ilością energii działającej na opony, a do tego, tak jak przed rokiem, temperatura nawierzchni może być wysoka. Z tych powodów zdecydowaliśmy się na opony ze środka naszej gamy, które sprawdziły się w sezonie 2016. Być może niespodzianką poprzedniej edycji był brak neutralizacji - mimo odmiennych oczekiwań - więc to może być czynnik przy formułowaniu strategii na wyścig. Przy kombinacji wolnych zakrętów i długich prostych niełatwo jest znaleźć odpowiedni balans, zwłaszcza od strony docisku.
CO NOWEGO?
• Układ toru w Baku jest przeważnie niezmieniony w porównaniu z inauguracyjnymi zawodami przed rokiem. Zmodyfikowano bariery w kilku zakrętach, przede wszystkim w Zakręcie 15.
• Jeśli Lewis Hamilton zdobędzie pole position w Baku, to przebije osiągnięcie Ayrtona Senny (obaj mają po 65 wygranych kwalifikacji) i zbliży się do rekordzisty wszech czasów, Michaela Schumachera (68 pole position).
• Pobicie rekordu okrążenia jest bardzo prawdopodobne: aktualnie najlepszy czas z kwalifikacji w Baku to 1.42,758, a z wyścigu - 1.46,485.
MINIMALNE CIŚNIENIE POCZĄTKOWE NA AZERBEJDŻAN (SLICKI)
22,0 psi (przód) | 21,0 psi (tył)
MAKSYMALNY KĄT NACHYLENIA KÓŁ PRZY MAKSYMALNYM OBCIĄŻENIU
-3,50° (przód) | -2,00° (tył)