Honda: Nowy silnik spalinowy zapewnia postępy rzędu 0,2-0,3s
Japoński koncern nie odnotował żadnych problemów z niezawodnością zmodyfikowanego ICE.
25.06.1713:25
2211wyświetlenia
Szef programu Hondy w Formule 1 - Yusuke Hasegawa, ocenia, że zmodyfikowany silnik spalinowy zapewniał na torze w Baku postępy rzędu 0,2-0,3s na pojedynczym okrążeniu.
Podczas piątkowych treningów Fernando Alonso otrzymał szansę sprawdzenia poprawek w zakresie silnika spalinowego. Po awarii skrzyni biegów z popołudniowych zajęć Honda sprawdziła, czy w jednostce nie doszło do żadnych uszkodzeń. Okazało się, że przetrwała ona awarię przekładni w nienaruszonym stanie i będzie mogła powrócić do użytku podczas Grand Prix Austrii.
Przygotowując poprawiony silnik spalinowy koncentrowaliśmy się na mocy. Zazwyczaj nie ujawniamy, jak dużych postępów udało nam się dokonać, ale na tym torze zysk wynosi więcej niż dwie lub trzy dziesiętne części sekundy na okrążeniu. Jeśli chodzi o niezawodność, to nie odnotowaliśmy żadnych problemów z silnikiem spalinowym, więc teraz możemy skoncentrować się na osiągach i mocy.
Hasegawa dodał, że dane o postępach pozyskane na torze są zgodne z tymi, uzyskanymi w trakcie testów na hamowni w Sakurze.
Umieszczony w bolidzie sensor odpowiadający za pomiar mocy wskazał podobną różnicę jak podczas testów na hamowni. Jesteśmy bardzo zadowoleni, że mogliśmy zadebiutować tutaj z udoskonaleniami poprawiającymi moc. Chociaż poprawki stoją na całkiem dobrym poziomie, to jednak wciąż są niewystarczające, byśmy dorównali poziomem innymi producentom. Musimy przyspieszyć prace w tym kierunku, przygotowując kolejne pakiety.
Fernando Alonso przyznał, że ze względu na realizowany w piątek program trudno było mu ocenić, jak wymiernych postępów dokonała Honda.
W trakcie FP1 koncentrowaliśmy się na przygotowaniach do wyścigu, więc nie realizowaliśmy normalnego programu w zakresie obciążenia paliwem, wykorzystania mocy czy używania DRS. Koncentrowaliśmy się wyłącznie na wyścigu. Ufamy danym i jeśli dane mówią, że silnik zapewnia nieco większą moc, to możemy być zadowoleni, ale oczywiście nasza strata jest wciąż bardzo duża i musimy kroczyć w kierunku jej ograniczania.
Alonso powinien wykorzystywać silnik spalinowy trzeciej generacji w trakcie całego wyścigowego weekendu w Austrii. Honda ma nadzieję, że w ciągu najbliższych dni będzie w stanie przygotować zmodyfikowany silnik także dla drugiego kierowcy McLarena - Stoffela Vandoorne'a.
KOMENTARZE