Informacja Pirelli po wyścigu o GP Azerbejdżanu

Zeszłoroczny rekord okrążenia został poprawiony o ponad trzy sekundy.
25.06.1722:03
informacja prasowa
2265wyświetlenia


Baku, 25 czerwca 2017 - Dramatyczna Grand Prix Azerbejdżanu stała pod znakiem licznych neutralizacji i długiego okresu czerwonej flagi w połowie wyścigu, by porządkowi mogli posprzątać tor z odłamków pozostałych po wcześniejszych incydentach.

To oznaczało, że można było zapomnieć o strategii jednego pit stopu dla wszystkich czołowych kierowców i zespoły musiały reagować na zmieniające się okoliczności. Prawie każdy zawodnik wykonał postój, który miał być jedynym, podczas neutralizacji na 13. okrążeniu. Jednak po przerwaniu wyścigu czerwoną flagą na 22. okrążeniu zespoły mogły dokonać ponownej zmiany ogumienia i dzięki temu zmagania zakończył liczący 29 rund sprint do flagi, w którym wszyscy korzystali z supermiękkiej mieszanki.

Zwycięsko z pełnych incydentów zmagań wyszedł Daniel Ricciardo z Red Bulla, a innym wyróżniającym się kierowcą był Valtteri Bottas z Mercedesa, który z ostatniego miejsca przebił się na drugie, używając supermiękkich opon przez większość dystansu.

MARIO ISOLA - SZEF DZIAŁU WYŚCIGÓW SAMOCHODOWYCH PIRELLI
To był dramatyczny, pełny wydarzeń wyścig, w którym najlepszą strategią było reagowanie na wydarzenia, a nie podążanie za ustalonym wcześniej planem. Supermiękkie opony pokazały swoją wytrzymałość i osiągi, czego potwierdzeniem jest rekord okrążenia lepszy o ponad trzy sekundy od zeszłorocznego wyniku.

NAJDŁUŻSZE PRZEJAZDY W WYŚCIGU
MIĘKKA - Ericsson - 12
SUPERMIĘKKA - Ricciardo, Bottas, Stroll, Vettel, Hamilton, Ocon, Magnussen, Sainz, Alonso, Wehrlein, Ericsson - 29

PRZEWIDYWALNOŚĆ NASZEJ PROGNOZY
Strategia jednego pit stopu przestała być aktualna po wywieszeniu czerwonych flag. Gdyby nie to, większość kierowców miała poprzestać właśnie na jednym zjeździe, wykonanym podczas neutralizacji na 13. okrążeniu. Przy swobodnym wyborze opon na drugą część wyścigu wszyscy postawili na supermiękką mieszankę, praktycznie wcielając w życie strategię dwóch pit stopów. Ricciardo postąpił trochę inaczej: wystartował na supermiękkiej mieszance, założył miękką na szóstym okrążeniu podczas nieplanowanego zjazdu z powodów technicznych, wrócił na tor na 16. pozycji i po czerwonej fladze wrócił na mieszankę supermiękką.

OPONY UŻYTE W WYŚCIGU