Grand Prix Węgier - kwalifikacje - wypowiedzi zespołów
Wybrane wypowiedzi zespołów po dzisiejszych kwalifikacjach na torze Hungaroring
05.08.0618:03
5014wyświetlenia
Mild Seven Renault F1 Team
Giancarlo Fisichella (P7 po karze nałożonej na Buttona): "Balans samochodu na nowych oponach w kwalifikacjach był inny niż na treningach, przez co zmagałem się z brakiem przyczepności, ale poprawiło się to po zatankowaniu większej ilości paliwa przed ostatnim blokiem. Niestety udało mi się przejechać tylko jedno "czyste" okrążenie - na drugim popełniłem błędy i nie mogłem poprawić swojego czasu. Ale startuję z czystej części toru i jestem optymistą przed jutrzejszym wyścigiem w przeciwieństwie do kilku poprzednich. Bolid polepsza się z każdym przejechanym okrążeniem podczas tego weekendu".
Fernando Alonso (P15): "To była bardzo niezwykła sesja kwalifikacyjna dla mnie. Wiemy, że Renault dobrze współpracuje z oponami Michelin, ponieważ byłem w stanie ustanowić konkurencyjne czasy okrążeń. Sądzę, że jutro będzie nawet lepiej".
Pat Symonds, szef działu inżynierii: "Giancarlo będzie miał jutro sporo roboty z uzyskaniem dobrego wyniku po starcie z siódmej pozycji, ale dobre osiągi opon Michelin umożliwiły nam zmienić strategię, więc jego relatywna pozycja startowa po uwzględnieniu ilości paliwa jest całkiem niezła".
_
Team McLaren Mercedes
Kimi Raikkonen (P1): "Wywalczenie pole position jest naprawdę wspaniałym uczuciem. Bolid był szybki cały weekend. Jestem pewien, że dokonaliśmy doskonałego wyboru opon Michelin. Myślę, że mamy bardzo silny samochód na jutrzejszy wyścig i mamy dużą szansę wygrać".
Pedro de la Rosa (P4 po karze nałożonej na Buttona): "Jestem bardzo zadowolony z wyników kwalifikacji. Mamy bardzo dobry samochód ustawiony na wyścig i właściwie dobrane opony. Dobraliśmy opony z myślą o wyścigu, więc jestem nawet trochę zaskoczony naszą wysoką pozycją w kwalifikacjach".
Ron Dennis, szef zespołu: "Wybitny występ Kimiego i Pedro jest konsekwencją ulepszeń dokonanych dzięki testom na torze Jerez. Nasza strategia na wyścig powinna zapewnić obydwóm kierowcom podium".
Norbert Haug, wiceprezydent Mercedes Motorsport: "Niesamowicie ekscytujące okrążenie Kimiego z oszałamiającym czasem w trzecim sektorze oraz doskonały wynik Pedro".
_
Scuderia Ferrari Marlboro
Felipe Massa (P2): "Ważne, że startuję z pierwszego rzędu. Może miałbym pole position, ale trafiłem na korek przy wyjeździe z boksów, przez co moje opony nie zdołały osiągnąć odpowiedniej temperatury. Poza tym jestem zadowolony z pakietu samochód-opony".
Michael Schumacher (P11 po karze nałożonej na Buttona): "Wolałbym nie wracać do tego co stało się dziś rano. Wolę skoncentrować się na przygotowaniach do jutrzejszego wyścigu. Wystartuję z czystej części toru, dzięki czemu mam nadzieję na dobry start i zyskanie kilku pozycji".
Jean Todt, szef zespołu: "Kwalifikacje nie poszły po naszej myśli. Felipe walczył do końca o pole position, ale przynajmniej udało mu się wywalczyć pierwszą linię. Pakiet Ferrari i Bridgestone jest bardzo konkurencyjny, ale Michael po karze nałożonej na niego zrobił wszystko co mógł, ostatecznie plasując się na 11 pozycji. Nie chcę komentować decyzji sędziów. Na torze, gdzie wyprzedzanie jest bardzo trudne, największe znaczenie będą miały: niezawodność, strategia, opony, zespół i przygotowanie kierowców".
Ross Brawn, dyrektor techniczny: "Warunki toru poprawiły się i opony zaczęły zachowywać się zgodnie z naszymi oczekiwaniami. Bolid jest dobrze zbalansowany. Wyścig będzie bardzo ciężki i musimy być ostrożni w opracowywaniu strategii przed i w czasie wyścigu".
_
Panasonic Toyota Racing
Ralf Schumacher (P6 po karze nałożonej na Buttona): "Uwzględniwszy okoliczności pogodowe możemy być zadowoleni z osiągniętego dzisiaj rezultatu. Głównym problemem przy niskich temperaturach jest granulacja opon - kiedy opona pracuje w temperaturze poniżej pewnego zakresu, jej powierzchnia staje się szorstka, przez co nie osiąga dostatecznej przyczepności. Ale wydaje się, że wybraliśmy odpowiednią mieszankę".
Jarno Trulli (P8 po karze nałożonej na Buttona): "Przez całe kwalifikacje nie miałem dostatecznej przyczepności i zmagałem się z balansem bolidu. Jutrzejszy wyścig będzie kolejnym trudnym wyzwaniem, ale ostatnio nasze osiągi są coraz lepsze, więc będziemy starali się wywalczyć jak najlepszy rezultat".
Pascal Vasselon, szef techniczny ds. nadwozia: "Opony zawsze są bardzo ważne, ale tym razem w Budapeszcie po prostu przyćmiły wszystko inne. Niska temperatura powoduje, że opony ślizgają się i występuje ogromna granulacja. Jednakże wywalczyliśmy dobre pozycje startowe i optymistycznie patrzymy na jutrzejszy dzień".
_
WilliamsF1 Team
Mark Webber (P5 po karze nałożonej na Buttona): "Piąte miejsce startowe jest oczywiście dobre, ale obawiam się nieco o wyścig, ponieważ samochód na długich dystansach zachowywał się podczas całego weekendu dosyć niepewnie. Jednak musimy wykorzystać dobrą pozycję startową i dać z siebie wszystko".
Nico Rosberg (P17): "To były trudne kwalifikacje dla mnie, ponieważ spodziewałem się większej przyczepności na nowych oponach. Wszystko szło dobrze, dopóki w ostatnim sektorze mojego najlepszego okrążenia zahamowałem za późno, przez co straciłem ok. 0,6 sekundy".
Chris Jilbert, główny inżynier Cosworth F1 Race Engineering: "Nie było żadnych ważniejszych problemów z obydwoma silnikami, więc liczymy na dobry rezultat w niedzielnym wyścigu".
_
Lucky Strike Honda Racing F1 Team
Rubens Barrichello (P3): "Jestem bardzo zadowolony z dzisiejszych rezultatów. Ważne, że będę startował z czystej części toru. Bolid jest konkurencyjny, podczas wyścigu powinniśmy zachować nasze tempo. Dokonaliśmy także dobrego wyboru opon. Liczę na dobry rezultat, to najlepsza szansa, jaka mi się zdarzyła w tym roku".
Jenson Button (P14 po obniżeniu pozycji startowej za wymianę silnika): "Bolid spisuje się dobrze, a nasze tempo rośnie przez cały weekend. Swoje ostatnie okrążenie rozpocząłem z nadzieją na pierwszą trójkę, ale niestety przy hamowaniu w pierwszym zakręcie zablokowałem koła, przez co straciłem około 0,4 sekundy, ale byłem dalej w stanie ustanowić czwarty czas. Z powodu awarii silnika dziś rano, wystartuję dopiero z 14 pozycji, co jest bardzo frustrujące".
Gil de Ferran, dyrektor sportowy: "To były całkiem udane kwalifikacje. Podczas porannej sesji treningowej dopracowaliśmy ustawienia do panujących niezwykłych warunków pogodowych (jak na tę porę roku na Węgrzech przyp. red.). Niestety w bolidzie Jensona mieliśmy awarię silnika. Jej przyczyna nie jest jeszcze znana. Mimo to obaj kierowcy są zadowoleni ze swoich bolidów. Nie znamy strategii pozostałych zespołów, ale jeżeli chodzi o naszą, to jesteśmy spokojni".
_
Red Bull Racing
David Coulthard (P12 po karze nałożonej na Buttona): "Kwalifikacje nie poszły całkowicie po naszej myśli. Na każdym okrążeniu byłem coraz szybszy i finałowe kółko wyglądało dobrze, ale niestety utknąłem za Tiago Monteiro i straciłem około 0,8 sekundy, więc nawet nie skończyłem tego okrążenia".
Christian Klien (P13 po karze nałożonej na Buttona): "Szczęśliwie udało mi się przejechać pierwszy blok tylko na jednym komplecie opon. W drugim bloku poprawiałem swoje czasy na nowych kompletach opon. Niestety bolid był dzisiaj dosyć nerwowy".
Christian Horner, dyrektor sportowy: "David maił pecha, gdy był na swoim najszybszym okrążeniu, przez co nie mógł go ukończyć. Myślę, że awans do pierwszej 10 był dzisiaj bardzo trudny".
_
BMW Sauber F1 Team
Robert Kubica (P9 po karze nałożonej na Buttona): "Jestem zaskoczony faktem, że byłem szybszy od Nicka. W trzecim bloku kwalifikacji wydawało mi się, że ktoś machał żółtą flagą, ale okazało się, że nie był to sędzia. Jednak nie byłem pewien, więc zwolniłem, przez co mój czas w pierwszym sektorze nie był bardzo dobry. Strata do bolidu przede mną była jednak i tak za duża, a poza tym inni mogą mieć odmienną od naszej strategię. To będzie dla mnie ciężki wyścig, ale jestem optymistą. Jutro będę szczęśliwy jeśli ukończę wyścig i będę miał dobre tempo".
Nick Heidfeld (P10 po karze nałożonej na Buttona): "Jestem nieco rozczarowany, ponieważ Robert pokazał, że można było jechać szybciej. Za pierwszym razem przeszkodził mi ustanowić dobry czas Felipe Massa, który akurat wyjechał z boksów. W drugim bloku na moim pierwszym okrążeniu pomiarowym balans bolidu był dobry. Potem przyczepność toru wzrosła, ale nie mogłem tego wykorzystać, ponieważ balans nie pasował do zmienionych warunków. Jednak jestem pewien, że wybraliśmy odpowiednie opony".
Mario Theissen, szef BMW Motorsport: "Uwzględniając naszą strategię na wyścig jesteśmy bardzo zadowoleni z dzisiejszych kwalifikacji. Robert zadebiutował bardzo dobrze. Jego podejście było odpowiednią mieszanką agresywnej jazdy i zrozumienia tego co musi zrobić".
Willy Rampf, dyrektor techniczny: "Nasze pozycje startowe są całkiem dobre i czujemy się dobrze przygotowani do jutrzejszego wyścigu. Robert nie miał żadnych problemów, Nick natomiast miał problemy ze sterownością bolidu, gdy warunki na torze uległy poprawie".
_
MF1 Racing
Tiago Monteiro (P16): "Od początku weekendu mieliśmy trudności z doborem opon i ustawień bolidu, więc uzyskany rezultat to dla nas bardzo pozytywna wiadomość. Balans samochodu był dzisiaj znacznie lepszy niż wczoraj i chociaż trafiłem na korek na pierwszym okrążeniu pomiarowym, to jednak nie przejąłem się tym zbytnio i dałem z siebie wszystko na drugim przejeździe. W drugim bloku korzystałem z używanych opon, ponieważ zdecydowaliśmy, że ważniejsze jest zachowanie nowego zestawu na jutrzejszy wyścig, dzięki czemu może uda nam się zyskać jakieś miejsce".
Christijan Albers (P22 po karze za wymianę silnika): "Wiedząc o karze zdecydowaliśmy się dzisiaj na dosyć konserwatywne podejście, które pozwoli nam oszczędzić zarówno opony, jak i samochód, więc przejechaliśmy mało okrążeń podczas porannych treningów. Moje pierwsze okrążenie kwalifikacyjne było dosyć dobre i pokazało, że posuwamy się w dobrym kierunku, ale na drugim popełniłem niewielki błąd i to kosztowało mnie on trochę czasu. Wolę jednak popełnić błąd kiedy i tak czeka mnie obniżenie pozycji startowej, a nie kiedy mam szansę na uzyskanie dobrej pozycji. Jest dobrze, wiemy że możemy być trochę szybsi, a tak naprawdę liczy się tylko jutrzejszy występ".
_
Scuderia Toro Rosso
Vitantonio Liuzzi (P17): "Miałem spore problemy z tylnymi oponami. Przez całe kwalifikacje czułem jakbym nie miały przyczepności. Chłodna pogoda nie pomogła nam. Jutrzejszy wyścig będzie długi i ciężki".
Scott Speed (P20 po anulowaniu najlepszych trzech czasów za blokowanie): "Wiedzieliśmy, że kwalifikacje będą dla nas ciężkie, więc skoncentrowaliśmy się na jak najlepszym przygotowaniu bolidu na wyścig. Wyprzedzanie na tym torze jest bardzo trudne, ale nie wiadomo co się może zdarzyć. Cały weekend byliśmy wolni, ale w wyścigu spodziewamy się poprawy wyników".
Warto dodać, że zespół Toro Rosso dostał pozwolenie na zwiększenie w kwalifikacjach obrotów w swoich silnikach V10 o 300 obr./min., ale jak widać niewiele to pomogło obydwu kierowcom. Tak czy inaczej nikt nie powinien już teraz mówić, że silniki V10 dają niesprawiedliwą przewagę nad V8, bowiem obecnie jest wręcz odwrotnie.
_
Super Aguri Formula 1
Takuma Sato (P19 po karze nałożonej na Speeda): "Podczas kwalifikacji natrafiłem na korek podczas pierwszego okrążenia pomiarowego, co zaowocowało niezbyt dobrym czasem. Musiałem także zjechać na ważenie, co dodatkowo odebrało nam czas. Miałem także problemy z rozgrzaniem opon".
Sakon Yamamoto (P21 po karze nałożonej na Albersa): "Jestem nieco rozczarowany, ponieważ popełniłem błąd po zmianie opon i nie byłem w stanie poprawić czasu uzyskanego na starych oponach. Wiele się dzisiaj nauczyłem i w Turcji już nie popełnię tego samego błędu. Ustawienia bolidu są dobre".
Aguri Suzuki, szef zespołu: "To był trudny dzień, ale jestem zadowolony z osiągnięć Taku i Sakona. Niestety samochód nie jest wystarczająco szybki, więc musimy jeszcze poczekać do wyścigu w Turcji, gdzie będziemy mieli całkowicie nowy pakiet".
KOMENTARZE