Bottas uzyskał najlepszy czas w 1. treningu na Silverstone
Za Finem uplasował się jego zespołowy partner z Mercedesa - Lewis Hamilton.
14.07.1711:32
6587wyświetlenia
Valtteri Bottas z Mercedesa popisał się najlepszym czasem okrążenia w trakcie pierwszej sesji treningowej przed Grand Prix Wielkiej Brytanii. Za Finem znaleźli się Lewis Hamilton i Max Verstappen.
Na początku zajęć największą uwagę przyciągał bolid Sebastiana Vettela, wyposażony w system tarczy. Niemiec testował osłonę kokpitu przez mniej więcej dziesięć minut, po czym mechanicy Ferrari przystąpili do demontażu rozwiązania. Krótko po powrocie do alei serwisowej z przejazdu zapoznawczego niemiecki kierowca mógł porozmawiać z dyrektorem sportowym Formuły 1 - Rossem Brawnem. Po kilku dłuższych chwilach ciszy na torze, związanej z kończeniem przez większość zawodników okrążeń instalacyjnych, aleję serwisową opuścił Kimi Raikkonen. W tym samym czasie w garażu Mercedesa trwały prace nad przednimi partiami bolidu Lewisa Hamiltona.
Około godziny 9:20 czasu lokalnego, Raikkonen uzyskał pierwszy rezultat weekendu 1:32,533s. Wkrótce lepszym wynikiem popisał się Daniel Ricciardo, ale ostatecznie Raikkonen zdołał zejść do poziomu 1:30,969s, poprawiając najlepsze osiągnięcie z ubiegłorocznego FP1. Niedługo po tym do pracy na torze powrócił Vettel, który już na pierwszym kółku stracił kontrolę nad tyłem swego Ferrari pokonując szybką sekwencję Becketts. Nieco wcześniej Felipe Massa uszkodził podłogę samochodu pokonując tarnki za wyjazdem z Copse.
Tuż po upływie pierwszych trzydziestu minut treningu, nowym liderem został na chwilę Lewis Hamilton. Brytyjczyk szybko stracił jednak pierwszą pozycję na rzecz zespołowego partnera z Mercedesa - Valtteriego Bottasa, któremu na miękkich oponach udało się wypracować czas 1:29,879s, a następnie 1:29,651s. Blisko półmetka sesji wszyscy kierowcy powrócili do garażów, gdy na torze pojawiły się żółte flagi związane z koniecznością uprzątnięcia odłamków z bolidu Massy. Zespoły wykorzystały także ten moment na wymianę ogumienia i "zwrócenie" Pirelli pierwszych kompletów opon.
Ciszę przerwał wyjazd na tor Marcusa Ericssona. Z kolei na dziesięć minut przed godziną dziesiątą Williams FW40 Massy stał na podnośnikach, podczas gdy Bottas raz jeszcze podniósł poprzeczkę ustanawiając 1:29,106s na kolejnym komplecie miękkich opon. Kierowca Srebrnych Strzał poprawił tym samym wynik pole position z sezonu 2016.
Nieco gorzej szło Sebastianowi Vettelowi, który zaliczył szeroki wyjazd z wirażu The Loop. Raikkonen z kolei stracił na chwilę kontrolę nad swym SF70H wyjeżdżając z Brooklands. Verstappen osiągnął pułap trzeciego miejsca dzięki wykręceniu czasu o 0,7s gorszego od Bottasa. W Red Bullu RB13 znajdowały się jednak oznaczone czerwonym kolorem supermiękkie Pirelli PZero. Niedługo po tym Holender zbliżył się do zwycięzcy ostatniego wyścigu w Austrii, ale pozostał na P3. Postępów dokonał także na używanym zestawie miękkiego ogumienia Hamilton, który zredukował stratę do lidera do mniej niż 0,1s.
Na piętnaście minut przed końcem zajęć, Antonio Giovinazzi zastępujący o poranku za sterami konstrukcji VF-17 Kevina Magnussena, znajdował się na piętnastym miejscu, ze stratą sekundy do Romaina Grosjeana. W finałowych minutach Daniił Kwiat, w którego bolidzie znajdowały się już supermiękkie opony, awansował na siódmą pozycję, przed Fernando Alonso i Massę. Z kolei zespołowy partner Brazylijczyka - Lance Stroll, zjechał do pit lane zgłaszając obluzowanie się pewnego bliżej nieokreślonego elementu kokpitu.
Po krótkiej inspekcji Kanadyjczyk wrócił do jazdy, ale po wycieczce na pobocze w drugiej części sekwencji Becketts znacząco zwolnił tempo. Rozpoczynając kolejne kółko junior stajni z Grove powrócił jednak bez problemów do optymalnego rytmu. W tym samy czasie kierowcy Ferrari wykonywali ostatnie okrążenia na supermiękkich oponach: zarówno Raikkonen jak i Vettel zakończyli jednak trening za reprezentantami Red Bulla, odpowiednio na piątym i szóstym miejscu. O pozytywnym poranku może z całą pewnością mówić McLaren, którego obaj zawodnicy znaleźli się w czołowej dziesiątce
Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 27°C
Temperatura powietrza: 16°C
Prędkość wiatru: 2,6 m/s
Wilgotność powietrza: 59%
Sucho
REZULTATY TRENINGU 1
P. | Kierowca (Nr) | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Valtteri Bottas (77) | Mercedes W08 EQ Power+ | 1:29,106 | 29 | |||
2 | Lewis Hamilton (44) | Mercedes W08 EQ Power+ | 1:29,184 | 0,078 | 0,078 | 29 | |
3 | Max Verstappen (33) | Red Bull RB13 | 1:29,604 | 0,498 | 0,420 | 26 | |
4 | Daniel Ricciardo (3) | Red Bull RB13 | 1:29,942 | 0,836 | 0,338 | 19 | |
5 | Kimi Raikkonen (7) | Ferrari SF70H | 1:30,137 | 1,031 | 0,195 | 19 | |
6 | Sebastian Vettel (5) | Ferrari SF70H | 1:30,517 | 1,411 | 0,380 | 19 | |
7 | Daniił Kwiat (26) | Toro Rosso STR12 | 1:30,895 | 1,789 | 0,378 | 21 | |
8 | Fernando Alonso (14) | McLaren MCL32 | 1:30,993 | 1,887 | 0,098 | 20 | |
9 | Felipe Massa (19) | Williams FW40 | 1:30,999 | 1,893 | 0,006 | 26 | |
10 | Stoffel Vandoorne (2) | McLaren MCL32 | 1:31,041 | 1,935 | 0,042 | 27 | |
11 | Carlos Sainz (55) | Toro Rosso STR12 | 1:31,200 | 2,094 | 0,159 | 24 | |
12 | Esteban Ocon (31) | Force India VJM10 | 1:31,210 | 2,104 | 0,010 | 32 | |
13 | Sergio Perez (11) | Force India VJM10 | 1:31,297 | 2,191 | 0,087 | 33 | |
14 | Romain Grosjean (8) | Haas VF-17 | 1:31,610 | 2,504 | 0,313 | 24 | |
15 | Lance Stroll (18) | Williams FW40 | 1:31,684 | 2,578 | 0,074 | 24 | |
16 | Antonio Giovinazzi (50) | Haas VF-17 | 1:32,031 | 2,925 | 0,347 | 24 | |
17 | Nico Hulkenberg (27) | Renault R.S.17 | 1:32,171 | 3,065 | 0,140 | 19 | |
18 | Jolyon Palmer (30) | Renault R.S.17 | 1:32,450 | 3,344 | 0,279 | 16 | |
19 | Pascal Wehrlein (94) | Sauber C36 | 1:33,029 | 3,923 | 0,579 | 23 | |
20 | Marcus Ericsson (9) | Sauber C36 | 1:33,399 | 4,293 | 0,370 | 26 |
107% najlepszego czasu: 1:35,343